Millaisia raskausoireita sinulla on?

Jos on niitä multivitamiineja kannattaa kokeilla ottaa iltaisin. Mulla helpotti paljon pahoinvointia sellainen muutos ja muutkin on täällä puhuneet, että herkästi aiheuttavat pahoinvointia :cat:

Mulla helpotti oloa myös vähän kun otan illalla vitamiinit. Aamulla on huono-olo tai iltapäivään asti mutta ei sellainen että oksennan ihan just.

Jos on niitä multivitamiineja kannattaa kokeilla ottaa iltaisin. Mulla helpotti paljon pahoinvointia sellainen muutos ja muutkin on täällä puhuneet, että herkästi aiheuttavat pahoinvointia :cat:

Jep, komppaan! Otan ite iltaisin jo sen takia kun aamulla pitää ottaa tyroksiinit kilpirauhasen vajaatoimintaan. Ja en usko että niitä kannattaa yhtä aikaa ottaa. Ja ei tule voimakasta pahoinvointia ja aamulla herätessä on hyvä olo.

Ootko kokeillu syödä luumuja? Tai jos ei mee alas nii luumusosetta ja välttää kaikkea mikä kovettaa. toivottavasti helpottaa!
Joo luumuja oon syöny ja levolacia ja visibliniä ottanu. Ei oo auttanut. Nyt mies pisti luumuja veteen likoomaan jääkaappiin ja soseuttaa sen mulle aamulla että voin juoda. Sanoi että jos ei auta niin sitten haetaan Microlax apteekista mutta kun mä en halua!! :arghh::depressed:

Joo luumuja oon syöny ja levolacia ja visibliniä ottanu. Ei oo auttanut. Nyt mies pisti luumuja veteen likoomaan jääkaappiin ja soseuttaa sen mulle aamulla että voin juoda. Sanoi että jos ei auta niin sitten haetaan Microlax apteekista mutta kun mä en halua!! :arghh::depressed:

Mulle neuvolassa suositteli pegorion 12g pusseja, ihan hyvin toimineet, itellä ummetus nyt takana päin suurimmaks osaks sen avulla.

Tulipas luettua tämä liian myöhään, just kerkesin ottaa vitamiinit. Pitää huomenna kokeilla auttaako illalla ottaminen tähän aamuiseen etomiseen. Oikeastaan muuta ei voi syödä aamuisin ku hedelmiä, ainut mikä ei okseta.

Joo pegorion on hyvä myös jos et oo niitä vielä kokeillu. Ja ton pegorionin lisäksi voi illalla ottaa vielä laxoberonia, nii varmasti alkaa toimimaan ja paljon veden juontia.. Jos ei oo vähään aikaan toiminu nii hyvä jos mies hakee microlaxin nii tulee heti helpotus. Tsemppiä!

Joo pegorion on hyvä myös jos et oo niitä vielä kokeillu. Ja ton pegorionin lisäksi voi illalla ottaa vielä laxoberonia, nii varmasti alkaa toimimaan ja paljon veden juontia.. Jos ei oo vähään aikaan toiminu nii hyvä jos mies hakee microlaxin nii tulee heti helpotus. Tsemppiä!
Oli ihan kauhee riita ja vedin yhden röökin. Maha toimi heti.

Mun pahin oire on ihan mieletön väsymys. Sitten on arat rinnat, turvotus, niinku ois jo enempiki viikkoja, otsan lämpöarkuus (ihan eka oire jo ennen päivää, jolloin menkat ois pitäny tulla, mistä arvasin olevani raskaana) ja allergiaoireita. Räkää erittyy erityisesti maatessa, allergian kaltaisesti. Liittynee herkkiin limakalvoihin samoin kuin otsan lämpöarkuus. Onko teillä muilla ollut näitä vai oonko ainut kummallisuus?

Mun pahin oire on ihan mieletön väsymys. Sitten on arat rinnat, turvotus, niinku ois jo enempiki viikkoja, otsan lämpöarkuus (ihan eka oire jo ennen päivää, jolloin menkat ois pitäny tulla, mistä arvasin olevani raskaana) ja allergiaoireita. Räkää erittyy erityisesti maatessa, allergian kaltaisesti. Liittynee herkkiin limakalvoihin samoin kuin otsan lämpöarkuus. Onko teillä muilla ollut näitä vai oonko ainut kummallisuus?

On! Aamuisin varsinkin oon aina ihan tukossa. Yhdessä välissä oli iltaisin tosi kuumeinen olo ja olin ihan horkassa, mutta nyt ei enää sitä ollut.

Minullakin oli viikonloppuna kuumeinen olo mutta ei sitten kuitenkaan noussut yli 37 asteen. Mitään flunssan oireita ei ollut, palelua vaan. En kyllä tiedä, voiko liittyä raskauteen vai mitä oli.. Kolmisen päivää kesti ja sitten hävisi.. Yhdistettynä väsymykseen ja etomiseen olin kyllä täysin vetämätön koko viikonlopun... :rolleyes:

Minullakin oli viikonloppuna kuumeinen olo mutta ei sitten kuitenkaan noussut yli 37 asteen. Mitään flunssan oireita ei ollut, palelua vaan. En kyllä tiedä, voiko liittyä raskauteen vai mitä oli.. Kolmisen päivää kesti ja sitten hävisi.. Yhdistettynä väsymykseen ja etomiseen olin kyllä täysin vetämätön koko viikonlopun... :rolleyes:
Joo palelu on ihan yleinen alkuraskauden oire. Itteeni on kans nyt viimeviikkoina palellut ihan hirveesti, nyt ehkä parin päivän aikana jo vähän helpottanut. Pahinta oli ehkä n. 2 vko sitten ja jossain vaiheessa mittasin 37,5°c vaikkei ollu yhtää kipee olo, vain paleli

Minua on kans palellu hirveästi, mutta nyt taitaa helpottaa... Tosin taitaa kääntyä jo päinvastaiseksi että kuuma on vähän väliä...

Töissä kysyvät et eikö sulla ole kylmä kun oon t-paidassa. Toiset vetelee neuleita päälle. Yleensä mä oon se kun palelee ja oon kesälläkin villasukissa. Esikoisesta muistan kans talven olleeni sisällä ihan paljain jaloin, kun oli niin kuuma.

Mulla on ajoittain ollut melkein normaali olo, paitsi todella kipeät rinnat. Ja sit nostaa taas ällötys päätään aivan kuin muistuttaen ett hei, oon mie täällä vielä. Jotkut ruoat haisee edelleen pahalta. Eilen vatsan menkkamainen jomottelu tuli takaisin melkein 2vk tauon jälkeen. Pitäiskö sanoa jee?

Onko muita, jotka huomaavat jo raskauden vaikutuksen liikkuessa? Olen nyt 10. viikolla ja pelkästään kävelylenkeillä tuntuu siltä, että koskaan en olisi liikuntaa harrastanut. Syke nousee aivan maksimiin ylämäissä (ja välillä tasaisellakin ) ja tuntuu, että hengästyy aivan pienestäkin liikunnasta. Ihan kuin olisi rapakunnossa, mutta en vaan halua uskoa, että kunto olisi jo huonontunut, vaikka olinkin melkein koko heinäkuun tekemättä mitään, kun oli niin etova olo. Kohtalotovereita?

Onko muita, jotka huomaavat jo raskauden vaikutuksen liikkuessa? Olen nyt 10. viikolla ja pelkästään kävelylenkeillä tuntuu siltä, että koskaan en olisi liikuntaa harrastanut. Syke nousee aivan maksimiin ylämäissä (ja välillä tasaisellakin ) ja tuntuu, että hengästyy aivan pienestäkin liikunnasta. Ihan kuin olisi rapakunnossa, mutta en vaan halua uskoa, että kunto olisi jo huonontunut, vaikka olinkin melkein koko heinäkuun tekemättä mitään, kun oli niin etova olo. Kohtalotovereita?

Johtuu luultavasti hengästyminen kun verenkierto lisääntyy raskausaikana, vai miten se nyt menikään. Täälläkin pelkissä rappusten kävelyssä hengästyy kotona :eek:

Mulla oli varmaan ihan ekoja raskausoireita se, että hengästyin lenkillä ihan heti ja muutenkaan ei jaksanut yhtään mitään. Pakko on ollut hidastaa tahtia ja esim. juoksuvauhti on tällä hetkellä sellainen, että kohta varmaan kävelen lujempaa. Normitilanteessa varmaan kävelisinkin :hilarious: Mutta mulla riippuu kunto kyllä päivästäkin. Joskus on alusta asti ihan ”rapakuntoinen”, toisina päivinä taas jaksaa vähän paremmin.

Vaikka tahti putoaa ja jotain lajeja voi joutua jättämään pois, kannattaa vaan sitkeästi liikkua oman voinnin mukaan. Auttaa niin raskausajan jaksamisessa kuin synnytyksessäkin ja siitä palautumisessa.:thumright

Jep, mulla kans tuntuu sykkeet nousevan helposti ja hengästyy normaalia enemmän. Ei yhtään kiva.

Onko kenelläkään muulla elohiiriä? Apua, aivan järkyttävä tuli äsken silmään. Mikäs tähän auttoikaan, magnesium?

Takaisin