Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla meni viime yö valvomiseks eli unettomuus täällä vaivana . Muutenkin oon heränny muutamana aamuna normaalia aikasemmin ja virkeämpänä vaikka taapero vielä nukkuu . Päivällä toisaalta saattaa yhtäkkiä tuntua että nukahdan pystyyn . Muita ehkä päälimmäisiä oireita nyt on etova olo , jatkuvasti nälkä ,hajuherkkyyttä ja mielialanvaihteluita (mies parka ). Iltasin hirvee mahan turvotus .Tissit myös vähän turvoksissa ja vasta nyt aika tuoreena oireena tissien aristaminen. Viikkoja nyt 4+3.

Mulla nyt 6+4. Kohdun jomotusta on ja tissit lievästi kipeät. Siinä ne oireet aikalailla olikin. Outoja tuntemuksia ja pissattaakin välillä niin kävin jo varmuuden vuoksi testissä ettei ole virtsatietulehdus. No ei ollut :rolleyes: Puhelimessa täti naureskeli että taitaa olla eka kerta ku oloja ihmettelen. Heh.

Mulla on pientä vellontaa ollut viikon verran vatsassa, ja nyt alkaa hiljalleen ruoka houkutella normaalia vähemmän, vaikka nälkäisyys onkin lisääntynyt.
Vatsa turvottaa etenkin iltaisin.
Lisänä tietenkin jännitys joka kerran vessassa käydessä, ettei vaan näkyisi verta.

Meinasin aamulla kirjoittaa, eipä edelleenkään näy tai kuulu oireita, mutta sitten alkoi se kauhea paha olo/yökkiminen. Sitä sitten jatkuikin seuraavan tunnin, mut nyt onneks rauhoittunut :rolleyes:

Turvotusta ja närästystä löytyy vähän, mut muutoin olo on edelleen normaali.

Mulla on yllättäen pahoinvointi ollut poissa kohta kaksi päivää eikä vatsaakaan jomota juurikaan. Rinnat on kipeät edelleen.
Ekaan neuvolaan hieman yli 2vk, jännittää edelleen.

Rinnat on todella kipeät ja eilen illalla alkoi pahoinvointi, joka on jatkunut koko tän päivän. Voi kun loppuis muutaman päivän sisään, en kestä tätä makaamista

Täällä kohta kaksi viikkoa pahoinvointia takana. Kertaakaan en ole oksentanut, mutta olo on kuin oksennustaudissa kellon ympäri. En tiedä mistä termi aamupahoinvointi tulee, koska mua etoo ainakin kellon ympäri. Ruualla sitä saa ehkä jotenkin pidettyä kurissa, kun vaan muistaa tunkea jotain kurkusta alas vaikka väkisin. Harmi, että kaikki epäterveellinen, rasvainen, suolainen yms. tunttuu vähiten etovalta

Täällä kans jatkuva etova olo, ja kolmesti oon yhteensä oksentanut. Ja hirveä yökkiminen kun menee keittiöön: tiskikone, biojäteastia, jääkaappi ja lavuaari on kaikista pahimpia. Niin ja jauhelihan ja kanan paistaminen! :hungover: väsymys ja närästys on myös säilynyt

Kaikki puhuu alkuraskauden huonovointisuudesta, jota itselläni on ollut vaan satunnaisesti enkä kertaakaan oo edes oksentanut/yökkkäillyt.

Mutta mites tää aivan jatkuva nälkä?! :grin Eilen illalla söin klo 21 iltapalaa ja jouduin nousemaan sängystä syömään yhden välipalakeksin klo 23 kun oli niin hirveä nälkä. Nyt aamulla kiireellä syömään klo 7 leipää kananmunalla ja nyt klo 9 kieriskelen tässä sohvalla nälissäni ja mahan kurniessa hirveällä volyymilla. Ketään muita kohtalotovereita?

Kaikki puhuu alkuraskauden huonovointisuudesta, jota itselläni on ollut vaan satunnaisesti enkä kertaakaan oo edes oksentanut/yökkkäillyt.

Mutta mites tää aivan jatkuva nälkä?! :grin Eilen illalla söin klo 21 iltapalaa ja jouduin nousemaan sängystä syömään yhden välipalakeksin klo 23 kun oli niin hirveä nälkä. Nyt aamulla kiireellä syömään klo 7 leipää kananmunalla ja nyt klo 9 kieriskelen tässä sohvalla nälissäni ja mahan kurniessa hirveällä volyymilla. Ketään muita kohtalotovereita?
Kyllä, jatkuva nälkä vaivaa. Ei ole mitään pientä napostelu nälkää, vaan iskee salamana sellainen järkyttävä "nyt ruokaa ja hetiiii" fiilis. :hilarious:

Toki, minulla kyllä sitten myös pahoinvointia oksenteluineen, että saa kyllä katsoa mitä uskaltaa syödä :arghh:

Välillä tuntuu, että sekoitan sen pahan olon juuri näläntunteeseen. Tosi vaikeaa arvioida mikä johtuu mistäkin, kun lähtökohtaisesti kuitenkin kaikki ruoka vähän ällöttää.

Onko muilla tuntemuksia vatsassa? Mulla välillä sellaista pientä nipistelyä toisella puolella vatsaa ja välillä tuntuu, että olis tehnyt alavatsatreenin. Tulee sellaisia pieniä ja nopeita lihaskivun tuntuisia vihlontoja. Oon yrittänyt olla kehittelemättä niistä päässäni jotain vakavampaa ja aatellut, että liittyisi kohdun venymiseen

Tää on nyt eka raskaus, missä alkoi pahoinvointi. Tänään kunnon oksetus, ei ole tullut ylös, mutta etoo koko ajan. Kaikki ruoka ällöttää, mutta silti olisi nälkä.

Minulla tuli eilen iso vihlaisu alavatsaan, kun aivastin. Muuten ollut sellaista paineentunnetta sillon tällön, ei varsinaista kipua.

Nälkä/pahaolo vaivaa n. 2h välein. Ja tosiaan sitä ruokaa olisi saatava heti kun se olo iskee.
Tänään aamulla ei ollut nälkä, eikä ajatus kahvistakaan ällöttänyt. Aiemmin saanut väkisin kupillisen juotua, että herää. Nyt oli jopa ihan hyvää.

Mulla kans on näläkä koko ajan, mutta edelleenkin on vaikea saada mitään alas. Mua ällöttää kaikki ruuan haju niin voimakkaasti.
Kahvi menee alas, mutta pakko juoda se silleen tosi varovasti. Etova olo on, niin tuntuu et pitää käyttää aikaa syömiseen ja juomiseen, josko ne pysyisi vähän paremmin sisällä. En tiedä auttaako se mitään, mutta voihan sitä kuvitella.

Mulla on tosi harvoin nälkä, vaan edelleen iskee ennen sitä jo paha olo:yuck: Nyt aamullakaan ei ollut yhtään nälkä, mutta pakko oli silti syödä heti, koska muuten alkaa tosi nopeasti pahoinvointi. Silti on nytkin vähän huono olo. Muutenkin nämä aamupäivät tuntuvat olevan olojen puolesta ne pahimmat.:wtf:

Kahvia en ole juonut enää viikkoon yhtä kuppia lukuun ottamatta. Ei vaan uppoa yhtään.:depressed:

Mulla jäi kahvi toissapäivänä, eli 7+0. Se jäänyt aiemminkin vain päivästä, ei mene alas Yhtään. Ajatuskin etoo. Alan varmaan juoda uudelleen n. 10 vkon päästä :)
Muuten unettomuus järkyttävä, ja pahaolo on aivan koko ajan, yötä päivää, nyt toista päivää. Ei saa tehtyä yhtään mitään. Ja tätä varmaan jatkuu vielä ainakin pari vkoa. Tähän asti se tuli ja meni, mutta nyt se ei oikein väisty kuin ihan mikrohetkiksi. En ole oksentanut eikä varmaan tule tapahtumaankaan.

Eilen ultrassa sanoi, että oli hieman rusehtavaa vuotoa (ei ole tullut paperiin tai housuun saakka), nyt pyyhkiessä, kun oikein etsimällä etsi, aivan haalean vaaleanpunertavaa vuotoa, näyttää enemmän valkovuodolta, kuin veriseltä vuodolta. Voikohan tulla vaan, kun joka vessareissulla pitää oikein "kaapia", vuotaako jotain. :smiley-ashamed008 Nyt ei ole aika, että pitäisi olla kuukautiset.
Pientä jomottelua alavatsalla sillon tällön, ei kipua, mutta sellaista.. jomotusta.
Varasin toisen ultran 10.8., toivotaan, että ei ala isompaa vuotoa ja siellä olisi kaikki hyvin. :smiley-angelic001

Minulla tänään 6+0 ja väsymys on kyllä nostanut päätään, samoin etova olo. Tuttuja oireita sikäli aiemmista raskauksista mutta lievää on pahoinvointi toistaiseksi. Lähinnä etova olo liittyy siihen, jos ei ole hetkeen syönyt. Ensimmäiseltä oksentelin tämän tästä, toiselta en muistaakseni kertaakaan. Ja molemmat olivat tyttöjä. Ihan mielenkiinnolla odottelen jatkoja, tuleeko millainen tästä raskaudesta, mikäli jatkuu..:dead:

Pahoinvoinnin/ säännöllisen nälän lisäksi kevytunisuutta ja nukun vähemmän kuin normaalisti. Varmaan tuosta yhtälöstä johtuu myös se, että palelee jatkuvasti vaikka oon kuulemma itse kuuma kuin kekäle.

Takaisin