Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä myös lyhyt pinnainen ja vihainen odottaja. Toivon, että vähän helpottaisi tämäkin, sillä eihän se nyt mukavaa ole kenellekään kun yksi on tälläinen raivotar.:bag:
Viime raskaudessa oli kyllä samaa.. mahtaakohan meille sittenkin olla tulossa tyttö, kun niin raivostuttaa taas :hilarious:
 
Mulla on oireet oikeastaan kokonaan loppuneet. Joskus rasituksessa alkanut tuntua paineentunnetta, esim lenkin aikana. Olisiko lie samaa kun esikoisen aikaan, silloin alkoi kyllä vasta reilun puolen välin jälkeen, mutta oli onneksi vaaratonta eikä avannut paikkoja. Ens viikolla on neuvolalääkäri, niin täytynee siellä kysäistä asiasta ja varmaan sisätutkimuksen tekee sit samalla niin näkee mikä tilanne on.
 
Täällä myös lyhyt pinnainen ja vihainen odottaja. Toivon, että vähän helpottaisi tämäkin, sillä eihän se nyt mukavaa ole kenellekään kun yksi on tälläinen raivotar.:bag:
Viime raskaudessa oli kyllä samaa.. mahtaakohan meille sittenkin olla tulossa tyttö, kun niin raivostuttaa taas :hilarious:
Täällä myös, tää on ihan kamalaa :facepalm::sorry:

Varsinkin niinä hetkinä, kun illalla vatsaa turvottaa ja mua väsyttää juuri silloin, kun lapsi on haettu hoidosta ja Pikku2 loppuu, mies on lopettanut päivän etätyöt ja syömässä/vetämässä hetken aikaa henkeä, ja siinä pitäisi sitten jaksaa jotenkin venyä leikkimään lapsen kanssa vielä hetkeksi. Ihan kauhea tunne, kun huomaa, että tiuskin taaperolle tai koiralle! Kun eivät voi mitenkään tietysti ymmärtää, että mikä äitiin nyt iski... Musta on kuoriutunut sellainen kiukkuinen marttyyri, joka herää aina iltaisin :sad001 voi kun iskisi pian se paljon puhuttu keskiraskauden energiapiikki.
 
Mulla ei oo enään oikeastaan mitään raskausoireita, ehkä vielä vähän väsyneempi kuin yleensä mutta muuten hyvä vointi. Tästä syystä raskauskin tuntuu epätodelliselta kun ei vatsakaan oo suuremmin kasvanut vielä. Nyt sit odotan ensimmäistä ultraa, jotta tästä tulis vähän enemmän todenmukaista :hilarious:
 
Mulla on uusimpana ja viheliäisimpänä huimaus ja korvan lukkiutuminen. Toinen korva on koko ajan lukossa. Huimaa niinku ois vetäny muutaki ku pulukkaa. Ankea olo.
 
Täällä myös tuota huimausta ja vaikka verenpaineetkin hyviä.
 
Aivan, huimaushan voi liittyä myös tähän raskauteen! Se selittääkin... :rolleyes: Oon vaan ihmetellyt että miten näen tähtiä aina välillä, kun nousen tuolilta tms.
 
Täällä ehkä oireet hellittää. Oon miettinyt ku muilla mahat on jo isot ja mulla ei oikeastaan. Hyvin pieni kumpu ku yhdel kaverilla on isompi ja rv15 menossa hänellä.. mun rv17 maha on ihan onneton vaikka ensi alkuun oli kokoa mut oli turvotus toki hyperemeesi jne vaikuttaa

Noh, rinnat mulla on pysynyt ihan samankokoisina, ei mitään muutosta niiden osilta. Väsymys ei enää vaivaa onneksi.

Miten muilla menny? Joko tuntuu liikkeet? Täällä paljonkin joita alkuun luulin joksikin muuksi
 
Täällä ehkä oireet hellittää. Oon miettinyt ku muilla mahat on jo isot ja mulla ei oikeastaan. Hyvin pieni kumpu ku yhdel kaverilla on isompi ja rv15 menossa hänellä.. mun rv17 maha on ihan onneton vaikka ensi alkuun oli kokoa mut oli turvotus toki hyperemeesi jne vaikuttaa

Noh, rinnat mulla on pysynyt ihan samankokoisina, ei mitään muutosta niiden osilta. Väsymys ei enää vaivaa onneksi.

Miten muilla menny? Joko tuntuu liikkeet? Täällä paljonkin joita alkuun luulin joksikin muuksi
Ei mulla ainakaan tule ikinä tässä vaiheessa vielä vauvamahalle kokoa. Kohtu taaksepäin ja muutenkin oon ruumiinrakenteeltani semmonen pötkö, niin ei siitä vauvat erotu :grin liikkeitä tunnen, mutta ne on sellaisia että aina on pieni epävarnuus että olikohan se vaiko eikö...
 
Täällä on jo hiukan liikkeitä myös! Viime raskaudessa alkoi tuntua vasta suurin piirtein rv 22 mitään, joten tämä on kiva yllätys :)

Mulla on rinnoissa tapahtunut tässä kuukauden aikana sellainen muutos, että ensin maidon tulo hyytyi niin, ettei 2,5v. esikoinen ole enää jaksanut käydä rinnalla. Taisi siis ensimmäinen imetys loppua tähän, kävi yllättävän nopeasti. Ja nyt sitten on alkanut taas rinnat tuntua täysiltä, siis normaalilta, ekaa kertaa ehkä vuoteen. Mielenkiintoista on.

Vähemmän kivaa on hormoninäppylät, jotka ovat laittaneet ihon kukkimaan kuin 15-vuotiaana. Sellainen raskaushehku sitten siis, heh! Mutta muuten olo on hyvä, energinen ja innostunut, syksyn pimeydestä huolimatta, joten ehkä tämän nyt kestää kuitenkin. Onko tätä ihon muuttumista muilla?
 
Täällä on jo hiukan liikkeitä myös! Viime raskaudessa alkoi tuntua vasta suurin piirtein rv 22 mitään, joten tämä on kiva yllätys :)

Mulla on rinnoissa tapahtunut tässä kuukauden aikana sellainen muutos, että ensin maidon tulo hyytyi niin, ettei 2,5v. esikoinen ole enää jaksanut käydä rinnalla. Taisi siis ensimmäinen imetys loppua tähän, kävi yllättävän nopeasti. Ja nyt sitten on alkanut taas rinnat tuntua täysiltä, siis normaalilta, ekaa kertaa ehkä vuoteen. Mielenkiintoista on.

Vähemmän kivaa on hormoninäppylät, jotka ovat laittaneet ihon kukkimaan kuin 15-vuotiaana. Sellainen raskaushehku sitten siis, heh! Mutta muuten olo on hyvä, energinen ja innostunut, syksyn pimeydestä huolimatta, joten ehkä tämän nyt kestää kuitenkin. Onko tätä ihon muuttumista muilla?

Mulla on aina ollut hirmu hyvä iho, mutta nyt mulle on alkanut tulemaan kaulaan(!) ja leukaan oikein kipeitä finnejä. Epäilen että myös se voi vaikuttaa kun pitää kasvimaskia töissä. Mutta mulla on tullut myös mahaan finnejä, että ihan tälläisiin ihmeellisiin paikkoihin :hilarious:
 
Mulla on iho kyl parantunut!

Komppaan kyl tota et tuntee liikettä mut ei oo varma ja kaikki on suolen toimintaa tms.. mut kyllä oon melko varma että pieni siellä bilettää. Mulla on aina ollut jotenkin supersensorit tuolla mahas ja lantion alueella ja kun seurannut useamman vuoden kehon toimintaa niin kyllä huomaa että on sellanen mitä ei aiemmin oo tuntenut (niijuu) .. tai erilainen olo ja pientä kutitusta tuntui jo aiemmin

Sit toi maha, en tiedä mut mun kaikilla tutuilla on isot mahat ja myös minulla turpoilu oli alkuun mut nyt on ihan onneton. Kaipa se siitä ku viikkoja tulee lisää mut vaikuttaa siltä et mahaa ei juuri oo tulossa. Mun äiti ja isoäiti on molemmat olleet hoikkia myös lopussa eli ei mahaa näkyvissä ... mä oon aina halunnu semmosen ison pyöreän masun mut noh nyt on ihan hyvä. Ei ihan kaikki näe kun käyttää isompia vaatteita.

Pöllönen: onhan se yksilöllistä, mä oon niin jotenkin lyhyt ja tollee et luulin et näkyy helpommin kuten esim menkkaturvotus ja ihan alussa ollut turvotus oli ihan jäätävä ja mietin että miten mä pidän salassa
 
Mulla rv15 ja kyllä maha kasvanut! Vaikea enää peitellä. Onko muilla samaa? Myös väsymystä ollut ja aiemmin iho kukki jonkin verran (yleensä tosi hyvä) ja välillä ummetusta ja muutenkin ”pönäkkä” olo. Mutta aika vähällä olen päässyt. Ei vuotoa, kipuja tai edes pahoinvointia missään vaiheessa.
 
Mulla rv15 ja kyllä maha kasvanut! Vaikea enää peitellä. Onko muilla samaa? Myös väsymystä ollut ja aiemmin iho kukki jonkin verran (yleensä tosi hyvä) ja välillä ummetusta ja muutenkin ”pönäkkä” olo. Mutta aika vähällä olen päässyt. Ei vuotoa, kipuja tai edes pahoinvointia missään vaiheessa.

No siis minähän en ole enää 10 viikon jälkeen mahtunu yksiinkään omiin housuihin ja nyt 21 viikolla varastoin kaikki loputkin ei-raskaus vaatteeni :laughing002 Sisko jota näen kohtuu harvakseltaan oli 11 viikon alussa jo kattonu että ihan varmaan oon raskaana. Sen jälkeempä tätä onki ollu vaikea peitellä keneltäkään :D

Mutta muuten oireiden suhteen oon päässy ihan tosi vähällä; ei pahaaoloa, oksennusta tai mitään muutakaan. Alkuraskaudesta rinnat oli kipeät, mutta siinäpä se oikeastaan on ollu. Oireettomuuden vuoksi onkin sitte käyty niin varhaisraskauden ultrassa kuin ylimääräisessä ultrassa ennen rakenneultraa, aivan oman mielenrauhan vuoksi.
 
Kohdun kipuilua (kasvukipuja?) on nyt ollut runsaasti päivittäin, useita kertoja päivässä. Onneksi kestävät hyvin lyhyen aikaa kerrallaan. :) Silti yllättää näin ensimmäistä odotellessa, kuinka paljon näitä kohdun tuntemuksia on!
 
Rintoja on ruvennu kutittamaan, pitänee aloittaa niiden rasvaaminen :wacky: muita oireita tällä hetkellä väsymys ja samalla myös unettomuus on palanneet. Ja hirveät painajaiset, viimeyönä viimeksi. Pläääh! Kiva nähdä ens viikolla neuvolassa miten hb on käyttäytynyt, onko laskenut 118 edelleen... Rautaa kyllä aloitin syömään. :)
 
Takaisin
Top