Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä on "pientä" turvotusta. Katselin vanhoja kuvia ja mun maha on nyt saman näköinen kuin viimeksi rv30 :nailbiting: ei hyvänen aika :hilarious:
Mulla oli kyllä viimeksi maha pieni piiitkän aikaa, sit loppuviikoilla vasta alkoi näyttää isolta. Ei taideta mennä nyt samoilla linjoilla
 
Täällä on "pientä" turvotusta. Katselin vanhoja kuvia ja mun maha on nyt saman näköinen kuin viimeksi rv30 :nailbiting: ei hyvänen aika :hilarious:
Mulla oli kyllä viimeksi maha pieni piiitkän aikaa, sit loppuviikoilla vasta alkoi näyttää isolta. Ei taideta mennä nyt samoilla linjoilla

Joo tää turvotus on aikamoista :grin Aamuisin tilanne on vielä ihan normaali, mutta päivän mittaan tulee kyllä niin "raskausmaha" esiin...
 
Täällä myös iltaturvotus, ja tänään ensimmäistä - mutta pelkäänpä, ettei suinkaan viimeistä - kertaa viime raskaudesta tuttu ystävä, närästys :hungover: ei siis mikään hehkein olo iltaisin just nyt!
 
Täällä myös iltaturvotus, ja tänään ensimmäistä - mutta pelkäänpä, ettei suinkaan viimeistä - kertaa viime raskaudesta tuttu ystävä, närästys :hungover: ei siis mikään hehkein olo iltaisin just nyt!
Mulla ollu närästystä ja röyhtäilyä oviksesta asti ja varsinki röyhtäily oli se juttu mistä aloin epäilee olevani raskaana
 
Ollut vain 1 kerran närästys tämän raskauden aikana ja ää se poltti ettei missään asennossa voinut olla.

Heräsin, join lasin vettä ja otin koiran tien toiselle puolelle pissalle. Sit se oksennus tuli siihen keskelle katua. Olo oli jopa hyvä, silti se buglu sielt nous.
 
Ultimate väsymys ja pahoinvointi, päänsärky ja tisseihin tulee jo nyt sellasia kovia pahkuroita mitä tuli imettäessä esikoista. Vatsa on jo aika näkyvä. Kammoan oksentamista :yuck: pari päivää oli jo ihan ok olo mut nyt lens oksennus. Eiks tän nyt jo pitäis helpottaa ?!? Mulla siis joko vko 8 tai 12 menossa.
 
Mulla alkoi etova olo 6+0 viikolla. Jatkuva huono olo ja tunne kuin ihan kohta tulisi oksennus. Alkaa aamulla ja pahenee iltaa kohden. Kertaakaan en ole oksentanut mutta nyt kun viikkoja 12+0 niin alkaa olla jo niiiiin kypsä tähän kauheaan olotilaan. Mutta hyvän asian vuoksihan tässä kärsii, se edes vähän helpottaa ajatuksia
 
Välillä huimaa. Taidan ottaa lisäraudat hemoglobiinin tueksi, ettei tarvitse pelätä pyörtymistä aina ylös noustessa...

Iltaisin on turvonnut ja hiukan etova olo, ja täälläkin väsyttää. Työpäivä ja ehkä tunti, pari kotona menee vielä, mutta sitten loppuu jo virta. Pakko kuitenkin yrittää syödä jotain vielä iltakymmeneltä, tai muuten aamulla on sekä huono olo että huimaus kaverina.
 
Mulla alkoi etova olo 6+0 viikolla. Jatkuva huono olo ja tunne kuin ihan kohta tulisi oksennus. Alkaa aamulla ja pahenee iltaa kohden. Kertaakaan en ole oksentanut mutta nyt kun viikkoja 12+0 niin alkaa olla jo niiiiin kypsä tähän kauheaan olotilaan. Mutta hyvän asian vuoksihan tässä kärsii, se edes vähän helpottaa ajatuksia
Mulla tismalleen sama juttu pahoinvoinnin kanssa.
Ja myös nuo viikot täsmää. Toki, on tässä myös jotain valoa tunnellin päässä nähtävissä ja pahoinvoinnin kanssa tulee hyvin toimeen. Iltaisin saattaa edelleen pahentua ja silloin on kuja mennä nukkumaan. Just eilen mietin, että alkaa olla henkisesti raskaampaa kuin fyysisesti, kun ei melkein enää muista millainen on normaali olo.
 
Mulla on pahoinvointi nyt helpottanut, kunhan muistaa syödä koko ajan. Aamuisin meinaa vielä oksennus tulla, mutta helpottaa, kun syö. Rasituksessa edelleen tulee pahoinvointikohtauksia, mutta menevät onneksi ohitse tahtia hiljentämällä. Huomenna pitäisi mennä ensimmäistä kertaa töihin kolmeen viikkoon, hieman jännittää kuinka aamuvuoro sujuu :nailbiting:

Iltaisin huomaa kyllä olevansa raskaana, alavatsa turpoo todella paljon! Ja tuo röyhtäily, tulee pitkä raskausaika sen kanssa.. :meh:
 
Tänään jouduin töissä kyllä oikein etsimään ja miettimään että mihin pääsen nopeimmiten vessaan oksentamaan. Onpa todella hankalaa muuten kotihoidossa kun ei oikein vessaan pääse mihinkään ja hieman noloa oksentaa asiakkaan luona. Säikähtävät vielä että mikä tauti mulla on :wideyed: lisäksi nyt on alkanut huimaamaan kauheasti, varsinkin enemmän touhutessa.
 
Tänään jouduin töissä kyllä oikein etsimään ja miettimään että mihin pääsen nopeimmiten vessaan oksentamaan. Onpa todella hankalaa muuten kotihoidossa kun ei oikein vessaan pääse mihinkään ja hieman noloa oksentaa asiakkaan luona. Säikähtävät vielä että mikä tauti mulla on :wideyed: lisäksi nyt on alkanut huimaamaan kauheasti, varsinkin enemmän touhutessa.

Mä palaan huomenna töihin ja ajattelin täyttää repun eväillä sekä apowipeilla, saa sitten putsattua hyvin ja huolellisesti jos oksennus tulee. Ikävää kyllä selitellä asiakkaille asiaa, mutta uskoisin, että iso osa ymmärtää ja jos ei ymmärrä niin siinäpähän soittavat th:lle ja valittavat. Kuitenkin kyseessä on vaiva, jolle ei oikein mahda mitään.
 
Mä palaan huomenna töihin ja ajattelin täyttää repun eväillä sekä apowipeilla, saa sitten putsattua hyvin ja huolellisesti jos oksennus tulee. Ikävää kyllä selitellä asiakkaille asiaa, mutta uskoisin, että iso osa ymmärtää ja jos ei ymmärrä niin siinäpähän soittavat th:lle ja valittavat. Kuitenkin kyseessä on vaiva, jolle ei oikein mahda mitään.

Niinpä! Mäkin välillä unohdan syödä tarpeeksi säännöllisesti, voi olla että paha olo johtuu siitä. En vaan haluais vielä kellekään puhua raskaudesta töissä :grin
 
Mä ostin töihin hapankorppu paketin ja oivariinia. Vähintään kahden tunnin välein olen käynyt pikaiseen pari hapankorppua syömässä. Ja muutenkin tosiaan jos ruokailu venyy yli 2h, niin kakominen alkaa.

Makeaa ei ole tehnyt tippaakaan mieli vaikka aiemmin olen ollut aika kova herkkujen perään. Nyt ajatus makeasta saa voimaan pahoin :hungover:
 
Saas nähdä miten käy huomisessa sokerirasituksessa, vetäisin tossa kolme tortillaa, että jos nyt jaksais :hilarious: himoitsin kanatortillaa monta päivää :hilarious:
 
Mulla alkoi etova olo 6+0 viikolla. Jatkuva huono olo ja tunne kuin ihan kohta tulisi oksennus. Alkaa aamulla ja pahenee iltaa kohden. Kertaakaan en ole oksentanut mutta nyt kun viikkoja 12+0 niin alkaa olla jo niiiiin kypsä tähän kauheaan olotilaan. Mutta hyvän asian vuoksihan tässä kärsii, se edes vähän helpottaa ajatuksia
Näin on ollut mullakin ja oli edellisessä raskaudessa sinne +20 viikoille asti. Painoa tippui sellainen viisi kiloa noiden viikkojen aikana, ihme ei enempää. Muutenkin väsyttää kovasti ja jatkuva huono olo, ei kiva yhdistelmä mut näillä mennään.
 
Sellainen olo joka päivä et maha repeää. Osittain ummetuksesta johtuvaa, osin ihan kasvusta. Ja etoo ja oksennus tulis ihan varmasti jos vähän sormia näyttäis kurkulle. Aamulla ja illalla pahimmat. Röyhtäily edelleen. Linea Negra on kans ollut jo muutaman päivän, vielä aika vaalea ja lyhyt. Tissien turvotus ja kipu. Ärsytys. Eli toisin sanoen ei mitään uutta paitsi linea negra:hilarious::grumpy:
 
Sellainen olo joka päivä et maha repeää. Osittain ummetuksesta johtuvaa, osin ihan kasvusta. Ja etoo ja oksennus tulis ihan varmasti jos vähän sormia näyttäis kurkulle. Aamulla ja illalla pahimmat. Röyhtäily edelleen. Linea Negra on kans ollut jo muutaman päivän, vielä aika vaalea ja lyhyt. Tissien turvotus ja kipu. Ärsytys. Eli toisin sanoen ei mitään uutta paitsi linea negra:hilarious::grumpy:
En ole vielä oksentanut kertaakaan, mutta jos hammasharja on liian takana suussa, niin alan kakoutumaan...
 
Mun paino ennen raskautta oli siinä 59kg kieppeillä, ekassa neuvolassa rv 8 punnittiin 61,7kg ja siitä parin viikon päästä punnitsin 62,4kg. Nyt pari päivää sitten rv 12 punnitsin 61,1kg eli pieni turvotus tainnut olla tuossa alussa :grin Nyt alkanut helpottamaan.

Sitä ihmettelin kun se neuvolan täti silloin rv 8 sanoi tuosta 61.7kg että "tästä lähdetään sitten seuraamaan" sehän on ihan väärä turvotuspaino :grin No ehkä saan sitten ne pari kiloa "anteeksi" tässä matkan varrella.
 
Takaisin
Top