Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä ripuli jatkuu, ja aavistus veristä vuotoa emättimestä.. toivottavasti olisi vaan raskauteen liittyvää, eikä keskenmeno. Luin jostain että kohdunulkoiseen raskauteen liittyisi ripuli? Mutta toisaalta ei ole vatsakipua.. voi tätä epätietoisuutta.

Täällä ripuli jatkuu, ja aavistus veristä vuotoa emättimestä.. toivottavasti olisi vaan raskauteen liittyvää, eikä keskenmeno. Luin jostain että kohdunulkoiseen raskauteen liittyisi ripuli? Mutta toisaalta ei ole vatsakipua.. voi tätä epätietoisuutta.

Oothan muistanut juoda? Tää hellekin voi aiheuttaa ripulia

Muistaakseni esikoisen raskaudessa vatsan toiminta oli välillä molemmissa ääripäissä. Voi siis olla vaan raskausoire. Toivottavasti vuotokaan ei tarkoita mitään.

Illalla unohtui oireista mainita hajuherkkyys, ajoittainen palelu ja jatkuvat pienet röyhyt. Pissallakin saa hypätä useammin. Ja tuntuu että hengästyn ihan pienestä.

Lisäyksenä edelliseen viestiini niin nyt illalla alkoi myös pahoinvointi. Aloin heti miettimään että miten tälläisen olon tai vielä pahemman olon kanssa voi toimia normaalisti.. Onko ihmiset useinkin tyyliin viikkoja pois töistä pahoinvoinnin takia vai miten tää homma toimii? o_O

Onkohan täällä palstalla muita kellä ei olisi vielä oireita :rolleyes: toki en tiedä onko tämä vähän väärä keskustelu kysyä sitä :bag: mulla ei siis oo oikeastaan oikein mitään vielä ja haluaisin että jotain tulisi, jotta tuntuisi todellisemmalta :oops: pieniä erilaisia alavatsatuntemuksia oli dpo7-13 ja nyt nekin vähentyneet selkeästi. Väsytti hirveenä kahtena iltapäivänä pari pv sitten mutta tollaisen voi laittaa vaan huonosti nukuttujen öiden piikkiin :hilarious: eilen olin ehkä maistavani metallin suussa mutta en ollut varma ja sitten se menikin ohi kun maiskuttelin :hilarious:

Mulla ei ainakaan vielä mitään merkittävää... vähän nyt eilen illalla ja tänään aamulla pahaa oloa, mutta voi johtua ihan muistakin syistä (syöny miten sattuu ja nukkunu huonosti + liikaa auringossa). Väsyttää koko ajan mutta se ei oo kyllä mulla mitään erikoista sekään, oon lähes aina väsyny muutenkin :hilarious:

Mulla ei ainakaan vielä mitään merkittävää... vähän nyt eilen illalla ja tänään aamulla pahaa oloa, mutta voi johtua ihan muistakin syistä (syöny miten sattuu ja nukkunu huonosti + liikaa auringossa). Väsyttää koko ajan mutta se ei oo kyllä mulla mitään erikoista sekään, oon lähes aina väsyny muutenkin :hilarious:

Okei, eilen tosiaan mullaki oli huonoa oloa ja muuta mitä yllä kirjoitin mut tänään ei oo ollut. Mutta sellainen jännä ehkä vähän pyörryttävä olo kuitenkin koko ajan mutta hyvin pystyy silti toimimaan. Jännittää kyllä miten sit kun/jos tulee kesken arkipäivän pahoinvointia että miten selviää kun teen tällä hetkellä lopputyöni käytännön osiota labratyöskentelynä ja niitä hommia ei oikein voi vaan jättää kesken yhtäkkiä..

Onko teillä jotain keinoja millä helpottaa huonoa oloa?

Okei, eilen tosiaan mullaki oli huonoa oloa ja muuta mitä yllä kirjoitin mut tänään ei oo ollut. Mutta sellainen jännä ehkä vähän pyörryttävä olo kuitenkin koko ajan mutta hyvin pystyy silti toimimaan. Jännittää kyllä miten sit kun/jos tulee kesken arkipäivän pahoinvointia että miten selviää kun teen tällä hetkellä lopputyöni käytännön osiota labratyöskentelynä ja niitä hommia ei oikein voi vaan jättää kesken yhtäkkiä..

Onko teillä jotain keinoja millä helpottaa huonoa oloa?

Jotain pientä syötävää, jos siellä labrassa saa syödä? Esim. suolakeksit, pähkinät ym. Tai mikä nyt itelle sattuu olemaan se helpoiten maistuva :) se lienee ainoa keino mitä ite keksin... ja ettei päästä ruokailuvälejä liian pitkäksi ym.

Jotain pientä syötävää, jos siellä labrassa saa syödä? Esim. suolakeksit, pähkinät ym. Tai mikä nyt itelle sattuu olemaan se helpoiten maistuva :) se lienee ainoa keino mitä ite keksin... ja ettei päästä ruokailuvälejä liian pitkäksi ym.

Itse labrassa ei saa juoda tai syödä mut niiden ulkopuolella saa, joten pitääpä käydä tänään ostamassa varuilta jotain!

Mulla on näköjään alkanut väsymys. Eilen menin nukkumaan klo 21, kun en vaan pysynyt hereillä ja heräsin aamulla klo 9.15, että kevyesti kellon ympäri tuli nukuttua. Silti mua väsyttää nytkin.

Tänään on myös jotenkin vähän huono olo. Alaselkää myös särkee, joka vähän pelottaa, ettei se vaan merkkaa keskenmenoa. Lisäksi mulla mustuu silmissä usein kun nousen nopeasti ylös. Sitä on ollut nyt muutama päivä.

Mulla kanssa ainoa pahoinvoinnin hillintäkeino on syödä usein jotain pientä. Siis tosi usein, kahdessakin tunnissa voi tulla huono olo ja sit on vaikeaa syödä. Riittävä lepo myös auttaa. Jos on kiireistä tai muuten raskas päivä on viimeistään illalla takuuvarmasti kurja olo. Töissä käydessä se riittävä lepo on kyllä varmasti vaikea toteuttaa. Voisin väittää että ekaa odottaessa olin jaksavampi ja vähemmän pahoinvoiva. Pystyin kuitenkin tekemään pitkiäkin työpäiviä. Ekaa odottaessa salmiakki auttoi myös verenpaineen laskiessa tulevaan ikävään oloon, mutta sitä ei oikein voi nykysuositusten valossa suositella.

Mä oon kanssa labrassa töissä, mutta oon saanut kyllä hyvin pidettyä taukoja. Työssä ei kovin usein niin pitkäkestoisia juttuja. Alan jo tunnistaa, jos paha olo alkaa iskeä ja meen yleensä syömään/juomaan jotain. Oon vienyt taukotilaan suolapähkinöitä, valmiita smoothieita, hedelmiä ym. Kukaan ei oo toistaiseksi huomannut mun taukohuoneessa hyppimistä, mutta jos joku huomauttaa, aioin reilusti kertoa syyn. Oksentamassa ei oo ihme kyllä töissä tarvinnut käydä. Jotenkin mulla keskittyessä pysyy se paha olo poissa ja tulee sitten kauheena aaltona, kun vaikka istahtaa lepäämään.

Oksennus tulee yleensä jos juon pahoinvoinnin yllättäessä ensimmäisenä vettä, en tiedä mistä johtuu. Oon useampana aamuna ottanut vettä ja allergialääkkeet ihan tottumuksesta ja mennyt suoraan vessaan. Nyt tajunnut, että kannattaa ottaa vasta aamupalan jälkeen.

Oon kyllä miettinyt myös, miten tosi huonovointiset jaksaa, kun tämäkin tuntuu olevan jo kohtalaisen rankkaa. Jos joutuisin useammin käydä oksentamassa, jäisin varmaan sairaslomalle.

Nyt iski sitten ihan hirveä väsymys. :arghh: Heräsin tänään ennen viittä, niin kuin nykyään näköjään joka aamu herään. Aluksi tuntui, että en saa enää unta, mutta sain sitten kuitenkin. Näin ihan levottomia unia ja nukuin lopulta yli yhdeksään. Nyt olen ihan poikki, tekisi mieli mönkiä vain takaisin sänkyyn ja töitä pitäisi tehdä. Haluaisin vetää jonkun triplaespresson, mutta olen juuri vaivalla lopettanut kofeiinin lähes kokonaan enkä muutenkaan halua näin raskausaikana pitää kofeiinia minään ratkaisuna väsymykseen. Olis kyllä kiva jos joku ratkaisu olisi.

Pitäisi lähteä kohta kaupungille ja saada sitä ennen syötyä jotain. Mutta jotenkin ajatuskin mistään ruuasta tuntuu inhottavalta. Ei ole vielä edes nälkä, kun aamiaisesta on suht vähän aikaa myöhään nukkumisen takia. Mutta jos lähden syömättä niin kadun varmasti. Onpas tämä nyt olevinaan vaikeaa. :confused:

Mulla ei oo muita oireita ku väsymys, mikä saatta kyllä johtua siitä et saan huonosti nukuttua yöt. Loukkasin selkäni pari vko sitte ja yöt on kaikista kauheimpia ku ei pystyis makoileen kauan, vessassa saa myös ravata jatkuvasti. Ajoittain tulee ällö olo mutta seki voi selittyä näillä keleillä.

Taas ihan hirvee ripuli ja turvotus, saa ruokapöydästä juosta vessassa. Mulla on kyllä ärtynyt suoli, mutta välillä on kyllä ihan todella ärsyttävää. Tänään ollut myös pahoinvointia, semmosta tosi täyteläistä tunnetta.

Kasassa 5+2.

Ihan kauheen vähän on mitään oiretta ja sekös huolettaa. Kun ei vaan oo tällä hetkellä oikein mitään :nailbiting: Hyvinvoiva olo kaikin puolin.

Ihan kauheen vähän on mitään oiretta ja sekös huolettaa. Kun ei vaan oo tällä hetkellä oikein mitään :nailbiting: Hyvinvoiva olo kaikin puolin.

Niin ymmärrän. Toivotaan et jotain pientä oiretta tulis vielä jos se tois vähän helpotusta.
Mulla on tänään ollut taas täysin normaali olo eli selvät oireet kesti 2 päivää ja nyt taas ihan pelko persiissä ollut tän päivän et onko km tulossa :arghh: vaikka siskokin sanoi että nauti ettei ole oireita ja pahoinvointia et kyllä ne vielä ehtii. Ja tiedän että oireet voi aaltoilla ja aika alussa ollaan vielä mikä voi myös vaikuttaa mutta.. Tätä on vaan niin kauan toivonut ja niin monet pettymykset ja itkut läpikäyty että pelkää että joutuu taas siihen limboon ja lähtöruutuun ja menetetään rakas pieni helmikuinen :Heartred anteeksi synkistelystä, ehkä huomenna parempi päivä.

Mulla oli to-su aivan kamala paha olo! Oksetti kaikki ja olin super väsynyt ja pahoinvoiva mutta tänä aamulla sata kertaa parempi olo! Voi että kun toivon ettei tuo paha olo palaa :D pientä närästystä ja jotkut ruoat etoo mutta siis hyvä olo että edes jotain pystyy syömään :D

Ripuloinnin jälkeen tuli hirveä väsymys. Sit join Jaffaa ja söin vähän vihannessipsejä päivän ja muutaman kauraleivän ja iltapalaksi vielä puuroa, niin maha on rauhoittunut ja turvotus laskenut. Huh, onneksi.

Mua väsyttää vissiin aina sen verran, etten huomaa merkittävää eroa aiempaan :rolleyes: Mutta tää pissalla ravaaminen on vähän rasittavaa, normaalistikin käyn usein ja nyt sitten vielä useammin. Lisäksi turvottaa ja ummettaa, kiva. On kyllä oikein raskaushehku tässä päällä :hilarious:

Takaisin