Millaisia raskausoireita sinulla on?

Oon potenut tosi kovaakin väsymystä ajoittain, mutta osasyy ollut kilppariarvot, jotka eivät oo ihanteelliset. Mulla myös matala ferrit. Nyt nuo kilppariarvot kyllä huononi myös kerta laakista tän raskauden takia.

Mutta tänään tää väsymys on ollut aivan kaameaa.
Nukuin aamulla tosi pitkään, johonkin puol 11 asti. Iltapäivällä sinnittelin, kun olisin nukahtanut lasten päikkyjen aikaan. Ja äsken illalla laittaessa lapsia unille, nukahdin itse 1,5h unille. Ja vieläkin väsyttää, eli jatkan varmaan tästä yöunia.. :eek:
 
Onko muita joilla ei ole kummempia oireita? Mulla vähentynyt huomattavasti oireet noin viikko sitten, nyt 9+1
 
Mulla ei ole ollut mitään nyt pariin viikkoon.
Ehkä saattaa vähän väsyttää mutta sekin taitaa liittyä syömisiin ja turhautumiseen ihan muiden asioiden takia.
Neuvolassa sanoi että kun aiemmin on ollu kaikkee ja nyt ei oo niin saattaa olla eri merkkiä tulossa, aiemmat 4 on tyttöjä.
Ite pelkään että alkaa rytinällä jossain kohtaa, toisaalta olis kiva voida pahoin tai olis mielitekoja kun ei kertakaikkiaan ole olo että oisin raskaana.
 
Oon potenut tosi kovaakin väsymystä ajoittain, mutta osasyy ollut kilppariarvot, jotka eivät oo ihanteelliset. Mulla myös matala ferrit. Nyt nuo kilppariarvot kyllä huononi myös kerta laakista tän raskauden takia.

Mutta tänään tää väsymys on ollut aivan kaameaa.
Nukuin aamulla tosi pitkään, johonkin puol 11 asti. Iltapäivällä sinnittelin, kun olisin nukahtanut lasten päikkyjen aikaan. Ja äsken illalla laittaessa lapsia unille, nukahdin itse 1,5h unille. Ja vieläkin väsyttää, eli jatkan varmaan tästä yöunia.. :eek:
syötkö rautaa? nojoo eipä itelläkään tää väsymys ole lakannut vaikkapopsinu jo 4kk rautaa tuohon varastorautojen pieneen määrään.

hurja väsymys kokoaika ja oksennus ruvennut tulemaan joka aamu ja jatkuva kuvotus päällä niinku raskauteen kuuluu. ärsyttää kun mies ei yhtään ymmärrä tätä ruoanhimoa vaikka oon yrittäny selittää.
 
Turvonnut, En syöo omatoimisesti. Olen odottanut että pääsisin endokrinologille joka tietäisi myös näistä raudanpuute asioista, kun on ongelmia kilpirauhasenkin kanssa ja epäilen ettei toimi nimenomaan tuon alhaisen varastoraudan takia.

Liityn nyt kerhoon että mies ärsyttää! :mad:
Oliko täällä muitakin? En edes tiedä oikein miksi. Yleensä ei tälläistä ole tässä mittakaavassa mutta parina päivänä on kyllä ottanut päähän koko ukko!
 
Mä olen ollut tympääntynyt tuohon maailman ihanimpaan ihmiseen kohta 2kk:sad001
Mittään pahhaa ei oo tehny mutta ei hyvääkään:grin
Se kuuluu varmaan raskauteen, onneksi ei olla sitä lajia että syötäis miehet kun tullaan raskaaksi!!
 
Moi. Uus jäsen 7+4. Viimeset 2vko lisääntyvillä oireilla. Alkuun rintojen arkuus ja aamuvirkkuus vko 5.. Vkol 6 tuli pahoinvointi ja vkol 7 sitte jatkuva etominen, kuvotus ja oksentelu. Mitään ei tee mieli syödä. Tätä seurannut väsymys ja helpommi hengästymminen.
 
Turvonnut, En syöo omatoimisesti. Olen odottanut että pääsisin endokrinologille joka tietäisi myös näistä raudanpuute asioista, kun on ongelmia kilpirauhasenkin kanssa ja epäilen ettei toimi nimenomaan tuon alhaisen varastoraudan takia.

Liityn nyt kerhoon että mies ärsyttää! :mad:
Oliko täällä muitakin? En edes tiedä oikein miksi. Yleensä ei tälläistä ole tässä mittakaavassa mutta parina päivänä on kyllä ottanut päähän koko ukko!
paljon oli ferrit? itsellä oli vuoden alusta 28 ja raskaudessa pitäis olla lähempänä 100 (kontrolliin pitäis mennä kun karanteenista viittii). se nousee erittäin hitaasti.
toivottavasti pääset pian ja selviäis toi killppariasia ja sit mahdollisesti tiputuksena rauta?

ps. yritän sietää miestä
 
Muokattu viimeksi:
Ferrit oli 42, mutta jotta kilppari voisi edes toimia, sen täytyisi olla lähemmäs 70 ja mieluiten tuo yli 100.
Kakkosen synnytyksessä menetin hurjasti verta ja sain rautatiputuksen, mutta omistan niin runsaat kuukautiset että yhtä tyhjän kanssa ollut.. Täytyisi hoitaa myös tuo ilmeinen syy, eikä pelkkä raudan tankkaaminen varmaan pidemmän päälle auta.

Me oltiin tänään pidemmällä reippailulla ulkona ja käytiin meidän lähikentällä myös potkimassa palloa. Niin kotiuduttua alkoikin supistella. :eek: Ensimmäinen ajatus oli että ei kai nyt jo tästä lähin.. Tästä tuleekin pitkä odotus sitten.
 
Ferrit oli 42, mutta jotta kilppari voisi edes toimia, sen täytyisi olla lähemmäs 70 ja mieluiten tuo yli 100.
Kakkosen synnytyksessä menetin hurjasti verta ja sain rautatiputuksen, mutta omistan niin runsaat kuukautiset että yhtä tyhjän kanssa ollut.. Täytyisi hoitaa myös tuo ilmeinen syy, eikä pelkkä raudan tankkaaminen varmaan pidemmän päälle auta.

Me oltiin tänään pidemmällä reippailulla ulkona ja käytiin meidän lähikentällä myös potkimassa palloa. Niin kotiuduttua alkoikin supistella. :eek: Ensimmäinen ajatus oli että ei kai nyt jo tästä lähin.. Tästä tuleekin pitkä odotus sitten.
totta, toivotaan että pääset pian sinnevastaanotolle että saatte kilppariasian hoitoon.

pitkä odotus taitaa tulla jokatapauksessa. nyt höllempää menoa että vältyttäisiin supisteluilta
 
Hengästyminen ja huimaus on tänään olleet lähes ainoat oireet. Ja ruokaa ei ole juuri tehnyt mieli. Ihme, ettei ole tullut huono olo, kun ruokailujen välillä on ollut paljon aikaa. Paitsi nyt on hirveä nälkä! :hilarious:
 
tää aamupahoinvointi ruvennu menee siihen oksenteluun. päivän mittaan hyvin puutunut olo ja krapula ja pakko syödä 1,5h-2h välein.
 
Onko muita joilla ei ole kummempia oireita? Mulla vähentynyt huomattavasti oireet noin viikko sitten, nyt 9+1
Mulla tosi oireetonta myös. Meen tänään ultraan juurikin näiden vähien oireiden takia. Mulla on käytössä Oura ja sen mukaan joku on kyllä mun kropassa ihan mullin mallin normaaliin verrattuna, lämpötilat jääneet ylös ja syke öisin korkea.
 
Mulla ei ole ollut mitään nyt pariin viikkoon.
Ehkä saattaa vähän väsyttää mutta sekin taitaa liittyä syömisiin ja turhautumiseen ihan muiden asioiden takia.
Neuvolassa sanoi että kun aiemmin on ollu kaikkee ja nyt ei oo niin saattaa olla eri merkkiä tulossa, aiemmat 4 on tyttöjä.
Ite pelkään että alkaa rytinällä jossain kohtaa, toisaalta olis kiva voida pahoin tai olis mielitekoja kun ei kertakaikkiaan ole olo että oisin raskaana.
Mä oon myös unohtanut välillä koko tilanteen pitkäksi aikaa. Mulla on jopa paino tippunut 2kg... toivotaan että saan pysytellä foorumilla vielä ton ultrankin jälkeen!
 
Mulla on ihan karmea olo koko ajan. En oo oksentanu, mut jossen syö koko ajan, olo menee ihan hirveäksi. Tätä menoa tulee varmaan sata kiloa painoa tässä raskaudessa
Lisäks oon ihan törkeän väsyny. Oon ny useampana päivänä nukkunu kahdet päikkärit. Jos sama jatkuu, niin pakko hakea sairaslomaa, en vaan selviä tämmöisenä töistä Onneks on tänään vielä vapaapäivä ja huomenna rästivapaa, niin on vähän armonaikaa. Pitää kyllä huomenna varata lääkäri jos tänäänkin on päivä yhtä väsymystä ja huonoa oloa.

Onko joku joutunut sairaslomalle? Edellisessä raskaudessa mulla meni ensin kolme viikkoa kesälomasta sängynpohjalla, sit siihen vielä 2 viikkoa sairaslomalla, jonka jälkeen olo parani sen verran, että pystyin käymään töissä ja sen jälkeen nukuin kaiken muun ajan.. sitä en enää muista kauanko se vaihe kesti.
 
Mä oon sairaslomalla:blackeye: just soitin lääkäriin ja esimiehelle että ei musta oo töihin vieläkään. Kurja homma, mutta näillä mennään päivä kerrallaan.
 
Tänään ollut taas tuon turvotuksen kanssa aivan uusi ulottuvuus. Paidan läpikin näkyi, miten napa oli pullahtanut pikkaisen ulospäin. Ei tiennyt töissä miten olisi pitänyt käsiään ristissä mahan edessä kun vielä sattui tosiaan tiukahko paitakin päälle. Olisi edes ollut joku neule. :rolleyes: Neuvolan mukaan huomenna poksuu 8+0.
 
Täälläkin on aivan mahdoton turvotus, etenkin iltaisin. Ei kyllä onnistuisi enää peitellä mitenkään päin.. Ja mulla on vasta 5+4 (tai 6+1 neuvolan mukaan.)

Tänään etova olo on ollut koko päivän seuralaisena. :wtf:
Ja lisäksi kurkussa on jatkuvasti sellainen "palan tunne", kun olisi oksu tulossa tms. Todella inhottavan tuntuista. Saa nähdä mihin tää tästä vielä kehkeytyy.
 
Mulla tosi oireetonta myös. Meen tänään ultraan juurikin näiden vähien oireiden takia. Mulla on käytössä Oura ja sen mukaan joku on kyllä mun kropassa ihan mullin mallin normaaliin verrattuna, lämpötilat jääneet ylös ja syke öisin korkea.
Vähät oireet ei tarkoita välttämättä sitä pahinta, ultrassa näkyi minialkio jonka sydän oli juuri alkanut lyömään ❤️ Ilmeisesti oon ovuloinut yli viikon luultua myöhemmin tänään mitatun perusteella (joka on toooosi outoa, säännöllinen lyhyt kierto selkeällä oviksella).
 
Takaisin
Top