Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla oli kuopuksesta/keskimmäisestä ihan oikeesti vuotoa ja silti ihan hyvin kaikki meni ja vauva syntyi täysaikaisena 10 pisteen vauvana <3 Joillan voi olla hematooma eli semmonen veripussi siellä joka välillä vuotaa tai kerralla puhkeaa ja tyhjentyy. Kohdun kasvaessa myös voi katketa verisuonia tai hormooni muutokset voi kuivattaa limakalvoja ja tulla vähän verta sen takia. Se on yllättävän yleistä että tulee vähän vuotoa. Kovemmat kivut jotka jatkuu/voimistuu ja suurempi vuoto voi sit olla merkki jostain ikävästä.

Pahoinvointi vaivaa lähinnä iltaisin, mikä on kyllä huippujuttu näin päivätyötä tekevälle, niin ei tarvitse pelätä kiinni jäämistä töissä vielä tässä vaiheessa. Tosin turvotus on välillä sitä luokkaa, että löysimmätkään paidat ei tunnu peittävän mahaao_O

Olin tänään esikoisen kanssa pari tuntia hoplopissa ja oli tasan viimeinen kerta tässä tilassa kun ryömin niitä putkia pitkin :hungover:

Mulla on parin päivän aikana lähes kaikki oireet kadonneet. Rinnat ovat edelleen kipeät ja turvonneet, mutta muuten täysin normaali olo. Aiemmin ollut väsymystä, vatsakipuja, runsasta turvotus alavatsassa ja hajuyliherkkyyttä. Nyt kaikki poissa. Nälkäkin on ollut aiemmin hurja, mutta enää ei. Tosin olen lisännyt syömisiä hiukan (aamulla hedelmä ja illalla voileipä), mikä varmasti selittää nälän vähenemisen.

Onko tällainen normaalia vai voiko kieliä jostain? En ole käynyt vielä ultrassa, joten en oikeastaan edes tiedä, olenko oikeasti raskaana tai kuinka pitkällä raskaus edes olisi, jos olen raskaana.

Minä täällä kyselin jokunen päivä sitten oireiden loppumisesta, mutta ainakin omalla kohdallani oireet palasivat sitten 3 pvän tauon jälkeen ennalleen, nyt taas oksettaa ja väsyttää entiseen tapaan. Ehdin kyllä huolestua, että jotain olisi vialla, mutta nyt on taas sellainen olo, että kyllä tässä raskaana ollaan :)

Minä täällä kyselin jokunen päivä sitten oireiden loppumisesta, mutta ainakin omalla kohdallani oireet palasivat sitten 3 pvän tauon jälkeen ennalleen, nyt taas oksettaa ja väsyttää entiseen tapaan. Ehdin kyllä huolestua, että jotain olisi vialla, mutta nyt on taas sellainen olo, että kyllä tässä raskaana ollaan :)
Okei, hyvä kuulla, että muillakin samaa! :) Katoin tossa juuri suihkussa, että mun maha ja tissit on niin turvoksissa, että jos en ole raskaana, niin jollekin nestepaastolle joutasin.. :rolleyes: mutta ehkä pitää nyt luottaa, että raskaana ollaan ja jättää paastoajatukset pois. Ultraan vielä 1,5 viikkoa. Siellähän se sitten selviää, että mikä tilanne on.

Mullakin oireet vaihtelee voimakkuudeltaan. Välillä oli pari lähes oireetonta päivää, nyt taas eilen ja tänään pahempi olo, erityisesti aamusta. Myös jos enemmän touhuilee niin tulee huono olo. Mutta istupa tässä nyt vain rauhassa mitään tekemättä näiden 5 v ja 1 v kanssa...

Mulla on ylihuomenna lääkärikäynti neuvolassa, sitten selviää oonko 7. vai 9. viikolla. Veikkaan kyllä vahvasti ensimmäistä. Ja toivotaan että ylipäätään jotain näkyy, ettei liian aikaista ole. Pitäis kyllä olla ainakin 6+ jotain.

Mä olen edelleen täysin oireeton..... välillä ei edes joka päivä, voi huipata. Mut ei muuta...

Huonovointinen olo alkoi rv5 lopussa (helpotti vähän kun sain apteekista mulle sopivat monivitamiinit). Mutta ei pystynyt tekemään juuri mitään kuin makaamaan sängyssä. Nyt olo siis jo vähän parempi, mutten pysty vieläkään esim tekemään pidempää kävelylenkkiä, kun alkaa heti heikottaa. Rinnat rv4 alkaen todella kipeät (jopa suihkussa käyminen sattuu, saati liivien pukeminen). Olen ensimmäistä kertaa raskaana ja pakko sanoa etten tiennyt sen tuntuvan alkuun näin karsealta, vaikka juttuja olen kuullutkin...Ehkä tämä tästä vielä helpottaa ja pystyy taas jossain vaiheessa elämään normaalisti ja jatkamaan harrastuksia kun olen melko aktiivinen ihminen noin niinkuin yleensä. :smiley-angelic003

Täällä aika oireetonta, välillä mietityttää että onko siellä edes kukaan kasvamassa :sorry: oireina tissikipu, välillä menkkamaiset juilinnat jotka kestää ihan hetken, iltaisin turvotusta ja jos syö liikaa niin tulee huono olo. Nyt 5+6 ja eilen tehty digi 3+:) ekaa kertaa raskaana joten on vähän semmonen pelko että kuuluuko tän olla tämmöstä vai onko oireita liian vähän. silti luen juttuja että toisilla ei oo oireita paljon mitään ja silti kaikki hyvin :)

Huonovointinen olo alkoi rv5 lopussa (helpotti vähän kun sain apteekista mulle sopivat monivitamiinit). Mutta ei pystynyt tekemään juuri mitään kuin makaamaan sängyssä. Nyt olo siis jo vähän parempi, mutten pysty vieläkään esim tekemään pidempää kävelylenkkiä, kun alkaa heti heikottaa. Rinnat rv4 alkaen todella kipeät (jopa suihkussa käyminen sattuu, saati liivien pukeminen). Olen ensimmäistä kertaa raskaana ja pakko sanoa etten tiennyt sen tuntuvan alkuun näin karsealta, vaikka juttuja olen kuullutkin...Ehkä tämä tästä vielä helpottaa ja pystyy taas jossain vaiheessa elämään normaalisti ja jatkamaan harrastuksia kun olen melko aktiivinen ihminen noin niinkuin yleensä. :smiley-angelic003

Minäkin olen yleensä aktiivinen tyyppi mutta nyt kyllä niin mehut pois että huh huh. :rolleyes:

Ehkä tämä tästä vielä voitoksi kääntyy! Tänään jaksoin tehdä huikean 30min kävelyä hiljakseen ulkona ja sisällä venyttelyä!
:wtf

Mulla 4v ja 1,5v et pakko jaksaa hiihtää noiden perässä pihalla ja sit meiltä on 2,5km kävely kaupoille ja palveluille niin sitä tulee tämän tästä kuljettua edes takas vaunujen kanssa. Oileastaa oon huomannut että toi ulkoilma ja liikkuminen tällä kertaa auttaa tohon pahoinvointiin. :) Mut sit vaikea päästä ulos välillä kun pitäs jaksaa ja paihoinvoinnin keskellä kyetä aamulla hoitaa lasten ja omat aamutoimet ensin :depressed: Mihinkään ylimääröiseen on kyllä haasteellista löytää paukkuja ja esim ei niin kiireelliset siivoamiset jää herkästi tekemättä :oops::rolleyes:

Tänään oli eka työpäivä loman jälkeen ja teki kyllä välillä aika tiukkaa oleminen :hungover:
Uutena oireena tullut ihon kiristävä tunne ja kuivuminen..toistaiseksi vaan käsissä ja jaloissa.

Mulla 4v ja 1,5v et pakko jaksaa hiihtää noiden perässä pihalla ja sit meiltä on 2,5km kävely kaupoille ja palveluille niin sitä tulee tämän tästä kuljettua edes takas vaunujen kanssa. Oileastaa oon huomannut että toi ulkoilma ja liikkuminen tällä kertaa auttaa tohon pahoinvointiin. :) Mut sit vaikea päästä ulos välillä kun pitäs jaksaa ja paihoinvoinnin keskellä kyetä aamulla hoitaa lasten ja omat aamutoimet ensin :depressed: Mihinkään ylimääröiseen on kyllä haasteellista löytää paukkuja ja esim ei niin kiireelliset siivoamiset jää herkästi tekemättä :oops::rolleyes:

Wow! Arvostan :woot: Kaikki te mamat joilla on jo pienet lapset joiden perässä pitää juosta vielä tän raskauspahoinvoinnin kanssa... Huhhuh! Ootte kyllä varsinaisia supermimmejä! :notworthy

Täällä kans 4v ja 2v lapset. Mulla ainakin olo pahentuu ulkoilmassa :depressed: tosin nyt tulee kokeiltua helpottaako kun nyt on viileämpi ilma, täällä nyt 12 astetta lämmintä ja ollaan menossa pihalle. Kaupassakin pitäis käydä, mutta ei pinna kestä, kun tuntuu että menee muutenkin herkästi hermo ja sitten se on noiden kans niin vaikeaa, lähinnä esikoisen kans, kun nuorempi on rattaissa ja me kävellään ja sitten se laahustaa perässä ja saa koko ajan hoputtaa :facepalm:
Ruoan laitto on mulla se isoin ongelma, kun sitä on ihan pakko tehdä lasten takia, ja se on niin yököttävää puuhaa tässä olo tilassa :yuck: ja muutenkaan ei vaan jaksaasi :oops:

Täällä edelleen aivan oireetonta. Plussattua tuli viikko ravattua jatkuvasti pissalla, ei enään. Rinnat on ollut alusta asti kipeät ja hankala nukkua niiden takia mut kyllä siihenkin tottunut. Nyt 6+1 Nyt vielä tämä viikko odottelua ja sitten ultraan kattomaan onko siellä mitään.

Onko täällä muita jolla aiemmat raskaudet ollut erilaisia oireiltaan. Mulla esikoisesta hirveet pahoinvoinnit ja huippaamiset plussasta asti..

Täällä edelleen aivan oireetonta. Plussattua tuli viikko ravattua jatkuvasti pissalla, ei enään. Rinnat on ollut alusta asti kipeät ja hankala nukkua niiden takia mut kyllä siihenkin tottunut. Nyt 6+1 Nyt vielä tämä viikko odottelua ja sitten ultraan kattomaan onko siellä mitään.

Onko täällä muita jolla aiemmat raskaudet ollut erilaisia oireiltaan. Mulla esikoisesta hirveet pahoinvoinnit ja huippaamiset plussasta asti..
Mä oksensin esikoisesta ekat 20 viikkoa, useamman kerran päivässä. Lisäksi pyörtyilin useasti.
Tilasta oksensin ekan kerran joskus rv7. Ja sen jälkeen muutaman kerran. Välillä jotain pientä pahoinvointia Ja huippausta.
Nyt 7+0 Ja ei mitään muuta oiretta, kuin välillä huippaa..

Täällä kans 4v ja 2v lapset. Mulla ainakin olo pahentuu ulkoilmassa :depressed: tosin nyt tulee kokeiltua helpottaako kun nyt on viileämpi ilma, täällä nyt 12 astetta lämmintä ja ollaan menossa pihalle. Kaupassakin pitäis käydä, mutta ei pinna kestä, kun tuntuu että menee muutenkin herkästi hermo ja sitten se on noiden kans niin vaikeaa, lähinnä esikoisen kans, kun nuorempi on rattaissa ja me kävellään ja sitten se laahustaa perässä ja saa koko ajan hoputtaa :facepalm:
Ruoan laitto on mulla se isoin ongelma, kun sitä on ihan pakko tehdä lasten takia, ja se on niin yököttävää puuhaa tässä olo tilassa :yuck: ja muutenkaan ei vaan jaksaasi :oops:

Joo, noi ruuanlaitot on pahat. Myös kun itse tekis mieli vaan kaikkea epäterveellistä mättöä ja lasten takia (myös tän vatsassa asustavan) sit taas haluisin tehdä terveellistä ja kunnollista ruokaa.

Itsellä myös jotenkin hermo pinnassa ja vähän väliä joutuu muistutella että lapset ei ole oikea syy vaan mun väsymys.

Wow! Arvostan :woot: Kaikki te mamat joilla on jo pienet lapset joiden perässä pitää juosta vielä tän raskauspahoinvoinnin kanssa... Huhhuh! Ootte kyllä varsinaisia supermimmejä! :notworthy

Onneks en oo täs samalla töissä. Menis aika vaikeeksi sit :rolleyes: Tosin tarkoitus olis käydä aikuislukiossa kursseja tässä ennen vauvan syntymää. Saa nähdä mitä siitä tulee:nailbiting::woot:

Täällä menossa laskujen mukaan 5+2, ja melko oireetonta toistaiseksi. Tissit on toki arat ja nyt kesäflunssan saaneena yskiessä repäisykipuja. Mahaa turvottaa aikalailla:smug:. Pahoin en ole voinut, mutta esikoisestakaan ei ollut pahoinvointia.. et en siitä niinkään huolissaan:grin

Mäkin nappasin jonkun kesäflunssan ja makaan nyt sängyn pohjalla. Nyt ei ainakaan raskausoireet tunnu tässä konkurssissa. Tissit on turvoksissa ja kipeät, mutta mahan turvotus kadonnut kokonaan. Ei ole yhtään raskaanaoleva olo. Verta ei kuitenkaan ole tullut muualta kuin poskionteloista ryystäessä, että varmaan se on mentävä siihen ultraan tarkastamaan. :wacky:

Takaisin