Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Vielä ei mitään oireita, ihan alkuun oli vaan kauheaa turvotusta :rolleyes: Muistan viime alkuraskaudesta suolanhimon, ennen kun silloinkaan tiesin olevani raskaana. Niin eilen huomasin, että nappasin pari suolakidettä suuhun ja tajusin samantien, et apua, mikä himo tää oli! Viimeks kärsin pahasta pahoinvoinnista ja selkäkivuista, katotaan mitä tällä kertaa tulee vastaan :grin
 
Kohtua nippailee välillä enemmän ja välillä vähemmän. Jonkin verran myös vihloo alapään puolelta. Rinnat on vähän arat. Imetän vielä esikoista niin jännä nähdä miten sen käy. Mua himottaa kans nyt suolaset, suolakurkut on nam :D
 
Ensimmäisenä oli kohdunnippailuja, niin että tuntuis kuin menkat alkais ihan just. Nyt se alkaa väistymään. Ekana raskausoireena ollu tosi herkät rinnat, selkeästi rinnat alkaneet jo turvotakin... Myös lievää etovaa oloa ollu pari päivää, nyt tänään aamulla jo oikeasti huono olo, en sentään ole oksentanut vielä, mutta ei tee oikein mitään mieli syödäkään. Kahdesta ekasta oksentelin useamman kerran päivässä jonnekin rv13 asti, joten sitä odotellessa...
 
Kipeät rinnat ja tuhoton väsymys. Pahoinvointia ei onneksi vielä ole ollut, viime raskaus meni lähes kokonaan oksennellessa, joten elättelen toiveita että siinä oli tarpeeksi tällekin kerralle
 
Mulla kans kova väsymys nyt. Kun sais vaan nukkua. Mutta tuo taapero "vähän" rajoittaa :D
 
Ja tänään tuli vaaleanpunaista vuotoa pyyhkiessä, aamulla ainoastaan. Säikäytti, koska esikoisesta ei koskaan tullut mitään "ylimäärästä". Toivotaan nyt että on vaan asiaan kuuluvaa harmitonta vuotoa.
 
Mulla on ollut palelua oviksesta lähtien ja nyt muutaman päivänä aika huono olo. Turvotusta jonki verran ja menkkamaisia alavatsakipuja. Väsymys kans välillä painaa.
 
Vielä pitää jatkaa tota listaa ku mulla kauhee hengästyminen ihan pienistäki jutuista nykysin. Syömisenki aikana tuntuu että saa vetää välillä syvään happea ku tuntuu niin raskaalta olo. Voi toki myös vaikuttaa seki ku tuntuu niin tukkoselta. Onko muilla ollu hengästymistä?
 
On ollut hengästymistä, kiva puuskuttaa tasaisella maallakin... Ja pakko samalla todeta, että vielä eilen niin kaukainen ajatus pahoinvoinnista on ilmeisesti saavutettu. Onneksi vain yksi viikko töitä jäljellä ennen kesälomaa, saa potea kaikkea tätä sitten ihan rauhassa.
 
Nyt aivan alussa ei vielä mitään. Esikoisesta taisi myös alkaa lievät etomiset vasta rv7-8.
 
Mulla on ollut lievää pahoinvointia reilun viikon. Rinnat hieman kipeät.
 
Täällä oireina väsymys, rintojen arkuus, mahan turvotus ja jatkuvasti kuuma kahdesta edellisestä oksensin alusta loppuun ja kakkosesta vielä synnytyksen aikanakin eli sitä oksentamista odotellessa !
 
On ollut hengästymistä, kiva puuskuttaa tasaisella maallakin... Ja pakko samalla todeta, että vielä eilen niin kaukainen ajatus pahoinvoinnista on ilmeisesti saavutettu. Onneksi vain yksi viikko töitä jäljellä ennen kesälomaa, saa potea kaikkea tätä sitten ihan rauhassa.

Tutulta kuulostaa. En muista että aikasemmissa raskauksissa oisin näin hengästyny ollu. Mut ehkä aika kultaa muistot :facepalm: Kauhulla ootan sitä pahoinvointia mikä kestäny yleensä ympäri vuorokauden.. yleensä alkanu jollain rv 6-7
 
Pyörryttää varsinkin pystyyn noustessa. Alavatsassa pientä kipuilua ollut. Vatsa ollut turvoksissa jo jonkin aikaa. Rintoja aristaa.
 
Tänään 5+3, esikoisesta oksensin ekan kerran 5+4. Vielä ei semmosta etovaa oloa ole, mutta eihän se oo ku yks kaunis aamu ku alkaa. Jännityksellä odottaen. Huippaa aina välillä ja rytmihäiriöitä ollut hedelmöityksestä asti. Nännit on tosi arat, mikä ei oo esikoista imettäessä kovin kiva juttu..
 
Ei sanottavasti oireita, iltaisin vilu ja haukotuttaa. Kovasti tekee mieli suolatikkuja. Vielä ei onneksi pahoinvointia! Ennen testin tekoa oli rinnat hieman arat ja vatsa pömpötti
 
Mulla maha näyttää jo nyt siltä et ois viikolla 20. Joka kerta on tää turvotus ollu alussa kauheeta. Varsinki iltasin ihan sattuu mahaan ku niin pinkeen olonen.
 
Takaisin
Top