Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla kertyy koko ajan niin paljon ilmaa mahaan, etten yhtään luota minkään tuntemuksen johtuvan vielä vauvasta. Etenkin kun tajusin kuopuksen syntymän jälkeen, että isommat ilmanliikkeet mahassa tuntuu tosi samalta kuin vauvan liikkeet... Mutta ikävä oire tämä ilmaisuus, aiemmissakin odotuksissa iskenyt tässä vaiheessa jostain syystä. Onko muilla samaa?

Jotain pientä hipsua ehkä kyllä eilisiltana tuntui, yleensä ekat liikkeet on musta tuntuneet siltä kuin joku kutittaisi mahaa sisältäpäin. Mutta ehkä kuvittelin. Niin kovin pienihän se tyyppi tietysti vielä on...❤
 
Mulla kertyy koko ajan niin paljon ilmaa mahaan, etten yhtään luota minkään tuntemuksen johtuvan vielä vauvasta. Etenkin kun tajusin kuopuksen syntymän jälkeen, että isommat ilmanliikkeet mahassa tuntuu tosi samalta kuin vauvan liikkeet... Mutta ikävä oire tämä ilmaisuus, aiemmissakin odotuksissa iskenyt tässä vaiheessa jostain syystä. Onko muilla samaa?

Jotain pientä hipsua ehkä kyllä eilisiltana tuntui, yleensä ekat liikkeet on musta tuntuneet siltä kuin joku kutittaisi mahaa sisältäpäin. Mutta ehkä kuvittelin. Niin kovin pienihän se tyyppi tietysti vielä on...❤
Mulla kertyy myös ilmaa mahaan, yleensä ei tällaista ongelmaa ole ollut. Välillä muka tuntuu jotain, mutta en sit kuitenkaan erota onko vauva vai joku muu. Vieläkö pystytte makaamaan mahallaan esim. nukkuessa? Mä pystyn mutta pidempään jos on niin tulee huono olo.
 
Jossain vaiheessa kerty ilmaa iiiiiiihan älyttömästi :hungover: mie pystyn nukkuu onneks viel myös mahallaan.
 
Joskus rv 12-13 ilmaa kertyi älyttömästi vatsaan ja se kurina ja mölinä mikä vatsassa kävi.! Mutta silloin ihan selvää ilman kiertämistä oli vatsassa, ei voinut erehtyä vauvan liikkeisiin kyllä. Nyt rv 17 ja ei enää ole ollut vähään aikaan vaivana :) ja en koskaan ole vatsalla nukkuja ollut niin ei kyllä haittaa vaikkei pysty nukkua mahalla :angelic:
 
Mä oon huomannut myös että päänsärkyä tulee helposti jos liian pitkät ruokailuvälit. Tänään taas oli pakko ottaa särkylääke kun reissu venyi ja oli jo kuutisen tuntia väliä syömisessä, tuli pää kipeäksi eikä loppunut huilaamisella. Sellanen 2-3h on hyvä, pysyy verensokeri tasaisena. Ja suolaista tekee vaan mieli, leipää, suolakurkkuja..
 
Mä oon huomannut myös että päänsärkyä tulee helposti jos liian pitkät ruokailuvälit. Tänään taas oli pakko ottaa särkylääke kun reissu venyi ja oli jo kuutisen tuntia väliä syömisessä, tuli pää kipeäksi eikä loppunut huilaamisella. Sellanen 2-3h on hyvä, pysyy verensokeri tasaisena. Ja suolaista tekee vaan mieli, leipää, suolakurkkuja..

Mulla on sama juttu ja sain just kokea sen taas, kun unohdin syödä ajoissa.
 
Alussa oli kamalan etova olo, hirveä väsymys 24/7, ei piristynyt missään vaiheessa ollenkaan. Itkin tosi herkästi, esim yks kerta sille kun näin linnun tiellä:yuck: mielitekoja:)
 
Nyt on alkanu alaselkää särkeä ja paine alavatsalla on vaivannut kunnolla pari päivää.. Huomenna alkaa taas työt parin viikon loman jälkeen ja kovasti mietityttää kuinka jaksan. Istuminen ei oo hyväksi, eikä seisominen, makuuasento siedettävin, ja paljon olenkin makoillut viime aikoina. Aamuisin on paras olo, heti iltaa kohden huomaa jos on yhtään enemmän rasittanut itseään. Viime raskaudessa olin töissä loppuun asti, nyt on sellainen fiilis, etten ehkä pääsekään yhtä helpolla. Onhan tässä toki 7 vuotta välissä, ikää ja kiloja tullut lisää :D
 
Mä palaan myös huomenna töihin, ja ajattelin selvitellä onko meillä työterveyden puolesta mahdollisuus saada lähete fyssarille - alaselkä, häntäluu ja ristiluu vaivaa tälläkin iltaisin, ja kohta ei saa edes maata selällään. :hilarious:
 
Uusia oireita, jippii? :hilarious:
Olen mitä ilmeisimmin aloittanut kuolaamaan unissani. Ekan kerran pistin sattuman piikkiin , kyllähän sitä voi harvakseltaan sattua jos nukkuu oikein makeasti :grin mutta kyllä tää näyttäisi tulleen enemmän tavaksi kuin poikkeukseksi. Pitää varmaan laittaa joku muovi tai pyyhe tyynyliinan sisään :sleep002 back to basics...
 
Uusia oireita, jippii? :hilarious:
Olen mitä ilmeisimmin aloittanut kuolaamaan unissani. Ekan kerran pistin sattuman piikkiin , kyllähän sitä voi harvakseltaan sattua jos nukkuu oikein makeasti :grin mutta kyllä tää näyttäisi tulleen enemmän tavaksi kuin poikkeukseksi. Pitää varmaan laittaa joku muovi tai pyyhe tyynyliinan sisään :sleep002 back to basics...
Nenä ollu aamuyöllä tukossa niin oon heränny ite kans siihen et oon kuolannu, voikun mukavaa :D
 
Haha, kuolaamista ja kuorsaamista odotellessa... Mulla on kanssa nenän limakalvot turvoksissa, toistaiseksi vaan niiskutan ja niistelen ärsyttävästi pitkin päivää ja yötä.

Kohdun kiinnikkeet alkaa olla kovilla kummun kasvaessa, niistäminenkin saattaa kirpaista aika äkäiseen. Aivastamisesta puhumattakaan. Miehen mielestä on superhuvittavaa kun pitelen mahaa paikallaan aivastuksen tullessa. :hilarious:
 
Onko muilla laskenut hemoglobiini raskauden myötä? Itselläni oli viime neuvolassa Hb 105 joten nyt syön lisärautaa. Tuo alhainen Hb aiheuttaa mulle tosi ikäviä sydämentykytyksiä jotka aiheuttaa huonoa oloa ja oksentelua pahimmillaan. Oksenteluun on kyllä jo totuttu kun pahoinvoinnin takia olin yhteensä 6 viikkoa sairaslomalla :hilarious:
 
Itselläni on kuulemma erinominen hb eli on kuulemma vara laskea. Et saa nähdä tarviiko jossain vaiheessa sit rauta lisää , lähteekö miten arvot laskemaan. Mie en noista arvoista ymmärrä mitää , ni meen ihan neuvolan sanojen mukaan :hilarious:
 
Miulla oli kesäkuun alussa hb 126 ja viikko sitten oli vaan 106. Arvelin pudonnutta hemoglobiinia päänsärkyjen ja väsymyksen aiheuttajaksi ja onneksi tarkistettiin ylimääräisellä käynnillä niin pääsin aloittamaan raudan heti. Ens viikolla seuraava neuvolakäynti ja pääsee tarkastamaan onko vielä vaikuttanut ollenkaan. Säiden viilennyttyä oon taas hirveä vilukissa ja kai se alhainen hb vaikuttaa myös.
 
Oireita päivittelen :happy:Täällä ajoittain juilii mahaa ja alaselkää, mutta uskoisin kasvukivuiksi kun on niin lievää. Nyt on rv 17+2 ja tuntuu että maha suurenee silmissä :rolleyes: Navan alle on ilmestynyt tyttöjenikin odotusajalta tuttu linea negra himmeänä. Mahan kasvun myötä se tummenee. Tänään vasemmasta rinnastani tuli saunan jälkeen tippa kirkasta nestettä jonka tulkitsen esimaidoksi, oli semmosta tahmeaa sormien välissä :grin Mulla kans vaivannu alhaiset hemoglobiinit (111) mutta olin mittaushetkellä ehtiny vasta pari päivää syömään mammavitaa joka sisältää rautaa. Katon jos arvo paranee sillä. Tuo mammavita on vaan aiheuttanu hieman huonoa oloa ja ruokahaluttomuutta joten oon huomannu että parempi ottaa se ilta aikaan.
 
Kuin usein teiltä on hb mitattu? Multa katsottu se ainoastaan niissä verikokeissa kun jätettiin RV 10. Sen jälkeen ei oo otettu ja seuraava neuvola on syyskuussa. Tänään rv18+1.
 
Miulla on kaks neuvolan käyntiä + lääkärineuvola takana ja perus neuvola käynneillä katottii hemppari molemmilla käynneillä, mut lääkärikäynnillä ei katottu.
 
Mulla on katsottu kahdella neuvolakäynnillä. 10, viikon verikokeista en tiiä kun en oo ees nähny tuloksia niistä :D Tai no ne riskiluvut oli ok mut muista ei puhunu mitään et kaipa kaikki on kunnossa.
 
Tänään kävin toisella neuvolakäynnillä (rv 16) ja siellä katottiin hb, kuten myös ekalla käynnillä. Nyt hb oli vaan noussut :grin muistaakseni 136. Mieluummin tietysti näin päin.
 
Takaisin
Top