Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä oksu tullut useaan otteeseen, eikä mikään maistu. Jääpaloja vois vain imeskellä! Tosi jees aloittaa huomenna työt puolentoista vuoden jälkeen :nailbiting:
Tietty myös pillittänyt koko kuluneen vuorokauden kun tosiaan nyt hetkeksi palata työelämään meidän 6/18 syntyneen rakkauden äippiksen jälkeen.

Täällä myös rinnat turvoksissa, muttei juurikaan kipeät.

Täällä aamu alkoi oksentamalla Viimeksi selvisin pelkällä pahalla ololla, nyt näyttää menevän toisin. Toivottavasti pahoinvointi jää aamuun, ollaan menossa esikoisen kans anoppilaan päiväksi oviremonttia pakoon, enkä vielä haluais kertoa raskaudesta.
Muita oireita on vielä aika vähän. Nännit on melko arat, mikä tekee esikoisen imettämisestä välillä vähän hankalaa. Väsymystä myös on, mutta vaikea sanoa mikä on raskauden ja mikä esikoisen aiheuttamaa [emoji1]

Viikkoja 5+4 (musta ois muuten kiva, jos kaikki laittais viestiin aina meneillä olevat viikot, ni pystyisi vertaamaan oireita viikoittain). Eilen ja tänään ollut herätessä lievää etovaa oloa. Mennyt onneksi ohi, kun syö yhden kylmän hedelmäsosepussin heti. Vasenta munasarjaa tms. juilii edelleen päivittäin aika ajoin. Yöllä heräsin kamalaan menkkakramppiin koko alavatsalla. Mutta onneksi kun kääntyi selältä kyljelleen, se kesti vain pari minuuttia ja meni sitten ohi. Oon yrittänyt pitää itseni katsassa näiden pienten kipujen kanssa hokemalla, että niin kauan kun ei tule verta, ei pidä turhaan huolestua. Yöunettomuus on myös vihdoin helpottamassa! Pitkään heräsin aina 3-4 aikaan aamulla, mutta nyt oon saanut nukuttua 6-7 asti.

Täällä ollut huonoa oloa silloin tällöin, useimmiten aamuisin. Kerran kävin tällä viikolla vessassa kakomassa, mutta mitään ei tullut. Tänään aamulla oli parempi olo ja heti iski huoli, että onko kaikki hyvin. Huoh! Miten sitä sais oman mielensä rauhoitettua näiltä ajatuksilta. Nyt menossa vasta 4+6.

Viikkoja 5+4 (musta ois muuten kiva, jos kaikki laittais viestiin aina meneillä olevat viikot, ni pystyisi vertaamaan oireita viikoittain). Eilen ja tänään ollut herätessä lievää etovaa oloa. Mennyt onneksi ohi, kun syö yhden kylmän hedelmäsosepussin heti. Vasenta munasarjaa tms. juilii edelleen päivittäin aika ajoin. Yöllä heräsin kamalaan menkkakramppiin koko alavatsalla. Mutta onneksi kun kääntyi selältä kyljelleen, se kesti vain pari minuuttia ja meni sitten ohi. Oon yrittänyt pitää itseni katsassa näiden pienten kipujen kanssa hokemalla, että niin kauan kun ei tule verta, ei pidä turhaan huolestua. Yöunettomuus on myös vihdoin helpottamassa! Pitkään heräsin aina 3-4 aikaan aamulla, mutta nyt oon saanut nukuttua 6-7 asti.

Täällä kohtalotoveri. Viikkoja 5+0. Oikeaa munasarjaa juilii, viikonloppuna heräsin aivan järkyttävään menkkakramppiin. Hiki valui ja oksetti. Kramppi kesti ehkä viitisen minuuttia. Nyt menkkakipuilee muutamia kertoja päivässä. Itsekin koitan pysyä vaan tyynenä ja ajatella että kun verta ei tule, ei pidä liikaa huolestua.

Nyt on ensimmäisestä raskaudesta tuttu ultimaattinen väsymys taas löytänyt tiensä tänne :sleep011 Nukahdin eilen lattialle :joyful:

Niin ja viikkoja siis 5+3.

Muokattu viimeksi:
Täällä muut oireet helpottaneet, mutta edelleen valkkri holvaa, finnejä puskee ja väsymys on armoton. :sleep002 Nyt viikkoja tasan 6+0.

5+6 rv mennään, ja oireina väsymys ja uutena tullut rintojen pingotus ja arkuus. Olen nyt muutamana päivänä sujuvasti nukkunut tyttöjen kanssa päikkärit ja illalla mennyt ajoissa nukkumaan. Valkkaria tulee aina silloin tällöin, ja alavatsaa ei saa enää vedettyä sisään. Pesuaineet haisevat nokkaan heti... ja mitäs muuta,.. ruisleipä on alkanut maistumaan sahajauholta, mutta suklaalla voisin suorastaa elää. Nam!

Ainiin.. ja ummetus. Auts. Vanha tuttuni edellisistä raskauksista, tapaamme jälleen.. :meh: Alkuraskauden aikana pitää vieläpä olla varovainen lääkkeiden kans, eli ei auta muuta ku pupeltaa sitä pahuksen ruisleipää ja naukata väliin laktuloosia ettei vatsa ehdi kovaksi.

Muokattu viimeksi:
5+6 rv mennään, ja oireina väsymys ja uutena tullut rintojen pingotus ja arkuus. Olen nyt muutamana päivänä sujuvasti nukkunut tyttöjen kanssa päikkärit ja illalla mennyt ajoissa nukkumaan. Valkkaria tulee aina silloin tällöin, ja alavatsaa ei saa enää vedettyä sisään. Pesuaineet haisevat nokkaan heti... ja mitäs muuta,.. ruisleipä on alkanut maistumaan sahajauholta, mutta suklaalla voisin suorastaa elää. Nam!

Ainiin.. ja ummetus. Auts. Vanha tuttuni edellisistä raskauksista, tapaamme jälleen.. :meh: Alkuraskauden aikana pitää vieläpä olla varovainen lääkkeiden kans, eli ei auta muuta ku pupeltaa sitä pahuksen ruisleipää ja naukata väliin laktuloosia ettei vatsa ehdi kovaksi.

Mä otin ihan surutta pegorionin käyttöön :happy:

Täällä nyt 5+4, vatsajomot jatkuu ja välillä on kovaakin kipua alavatsalla, heräilen niihin öisin. Kestää vain hetken ja sit saattaa olla päiväkin ettei tunnu mitään. Vähän pelottaa onko kaikki kunnossa, vielä 1,5 viikkoa pitää odottaa varhaisultraan.
Milloin teillä alkoi tuo väsymys? Kaikki puhuu siitä että on eka oire mutta mä oon melkein ollut jopa ylipirteä.

Täällä nyt 5+4, vatsajomot jatkuu ja välillä on kovaakin kipua alavatsalla, heräilen niihin öisin. Kestää vain hetken ja sit saattaa olla päiväkin ettei tunnu mitään. Vähän pelottaa onko kaikki kunnossa, vielä 1,5 viikkoa pitää odottaa varhaisultraan.
Milloin teillä alkoi tuo väsymys? Kaikki puhuu siitä että on eka oire mutta mä oon melkein ollut jopa ylipirteä.

Täällä kans pieni pelko päällä. Noita vatsajomotuksia on päivittäin, mutta välillä katoaa aivan kokonaan. Muita oireita en ole itse kauheasti kokenut. Ehkä väsymys on vähän astetta kovempi, en tiedä johtuisiko sitten tästä stressin määrästä. Pahoinvointia tai muuta vastaavaa ei oikein vielä tunnu. Hirveä turvotus tosin koko alamahassa on läsnä päivittäin :D Mulla 5+1 ja varhaisultran varaamisajankohtaa pohdin. Saisin ajan 26.4, mutta mietin onkohan liian aikaisin sitten kuitenkin.

Unet alkoivat maistua paremmin varmaan heti hedelmöityksestä. :laughing002 Mua ei välttämättä väsytä jotakin tehdessäni, mutta heti kun paikallaan on, alkaa nukuttaa. Iltaisin alkaa väsyttää jo yhdeksän aikoihin, vaikka yleensä nukahdan siinä puolenyön korvilla.

Nyt 5+0, etova olo pysyy enimmäkseen poissa, tai on aika lievää vaivatessaan. Suklaata ei tee mieli! Mulle ennenkuulumatonta. Sipsejä taas söisin vaikka yölläkin, mutta en ole ostanut kotiin, etten turhaan liho. :stop Mitä nyt hiukan lipsunut välillä. :rolleyes:Yleensä syömme sipsejä perheen kanssa noin kerran kuussa, ei todellakaan kuulu normaalimielitekoihin. Eikä mikään erityinen suolanpuute vaivaa, käytän ihan reippaasti suolaa ruuanlaitossa, vaikka en toki 50-luvun malliin.

Muutkin kivut ja kolotukset ovat vähän helpottaneet. :)

Täällä kans pieni pelko päällä. Noita vatsajomotuksia on päivittäin, mutta välillä katoaa aivan kokonaan. Muita oireita en ole itse kauheasti kokenut. Ehkä väsymys on vähän astetta kovempi, en tiedä johtuisiko sitten tästä stressin määrästä. Pahoinvointia tai muuta vastaavaa ei oikein vielä tunnu. Hirveä turvotus tosin koko alamahassa on läsnä päivittäin :D Mulla 5+1 ja varhaisultran varaamisajankohtaa pohdin. Saisin ajan 26.4, mutta mietin onkohan liian aikaisin sitten kuitenkin.

Jos hedelmöitysajankohdasta ei oo epäselvyyttä niin sitten tuossa 26.4 pitäisi kyllä jo sykekin näkyä.

Mutta kai nää oireetkin on aika yksilöllisiä, mulla ku on eka raskaus niin ei yhtään tiiä mitä odottaa. Pahoinvointia en usko että tulee missään vaiheessa jostain syystä meidän suvun naisilla kellään ei oo ollut pahoinvointia ollenkaan.

Mulla alkoi väsymys myös ihan samantien. Parin tunnin päiväunet otettava joka päivä. Ja illalla silti tulee uni aikaisin. :sleep011

Mulla on nyt ollut pientä aaltoilevaa huonoa oloa, tissit on välillä arat ja väsyttää.. Päikkäreistä voi vaan haaveilla, kun neiti 3,5v ei nuku enää päivisin. Tytöt menee kuukauden päästä päiväkotiin, kun mulla alkaa työt, niin pitää ottaa kaikki ilo irti arkivapaista ja iltavuoroista ja nauttia päikkäreistä. :p

Viikkoja tänään tasan 6 ja oksennus meinasi yllättää aamulla, ihan kauhea olo tuli aivan puskista.

Takaisin