Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on aamuisin hyvä ja slimmi olo, etovaa oloa ei enää ole, mutta iltapäivästä/illasta iskee jäätävä turvotus ettei tosikaan. Ja syödessä tulee kylläinen olo jo normaalia puolet pienemmästä annoksesta että sen suhteen täytyy olla tarkkana, muuten tulee paha olo ähkystä.

Huomasin kanssa tänään että riittikin paljon pienempi ruokamäärä siihen että tuli kylläinen olo, ja jos siitä vetää yli niin varmasti paha olo yltyy. Tosin sitten mulla on nälkä ihan heti kohta taas, niin joutuu napsimaan jotain jatkuvasti. :meh: Koska nälkäkin vaan lisää pahoinvointia... Jotenkin musta tuntuu että tänään oon iltapäivästä asti ihan vaan halaillut vessanpönttöä.

Ja musta tuntuu että mulla on kivi kohdun tilalla, jotenkin niin inhottava pakotus... Muistelisin että ykkösen kanssa tuntui samalta about puolet raskaudesta. Ja tällä kertaa asiaa tietty suuresti auttaa se kun toi pieni mönkii päällä tai vaippaa vaihdettaessa potkiskelee vatsaa. :eek:

Muistan kun mietin ykköstä odottaessa että kuka h*****In hullu hankkii toisen lapsen parin vuoden, tai sen alle, ikäerolla jos raskaus on näinkin vaivalloinen... No, tiedänpä nykyään että vastaus siihen kysymykseen löytyy peilistä. :shifty:

Mielenkiitoista lueskella ja vertailla oireita. Kai mäkin uskaltaudun nyt jo listaamaan vähän omiani. Tänään 8+6 ja on kyllä ollut vaihtelevaa päivittäin. Huonoa oloa lähinnä iltaisin, oksentaa ei ole onneksi tarvinnut. Iltaisin väsyttää ja nukahtaa nopeasti mutta sitten heräänkin keskellä yötä valvomaan... Ja oudoin oire on että aamuisin olen ihan turvoksissa, sormet on kuin nakit ja silmissä isot pussit. Viehättävää

Mua vähän huolettaa, kun olo on helpottunut paljon. Enää ei tee pahaa ja kahviakin join tänään. Nyt rv 7+1. Jotkut ruoat ällötti kyllä vielä eilen ja edelleen palelee, väsyttää ihan hirveästi ja maha on jäätävä pallo. Voiko pahoinvointi jo nyt loppua? Aiemmissa se on kestänyt kuitenkin vähän pidempään. Vai voisko keho tottua pikku hiljaa hormoneihin niin, ettei pahoinvointi välttämättä ole joka kerta yhtä paha? Rinnat on olleet vain vähän arat ja on edelleen. Olenkohan turhaan huolissani? Ensi viikolla ultra, mutta tuntuu, että siihenkin on ikuisuus.

Mulla myös samanlaisia oireita, paitsi että pahoinvointi ei näytä loppuvan. Ikinä.
Mut tää mahan turvotus! Jossain luki että kohtu on tällä viikolla appelsiinin kokoinen. *askan marjat on, mulla se muistuttaa jo nyt vesimelonia.
Ja muut paikat myös turvoksissa, sormet, kasvot. Ja tämä jatkuu vielä sen 7-8 kk?? (Nyt vko 7+0)

Mutta ilmeisesti oireet voivat vaihdella paljonkin, joten voit olla rauhassa ja onnellinen ilman pahoinvointia Untamoinen. Nauti olostasi!

Tämä väsymys yhdistettynä flunssaan vie voimat ihan kokonaan :hungover:

Mulla oli ihan sama viime viikolla! Onneks flunssa on vihdoinkin alkanut hellittämään ja väsymyskin on näköjään väistymässä. Nyt mua vaivaa eniten hormoonit, jotka saa mut itkemään ihan joka asiaa. Eilen sitä kun telkkarisa Takku kissan syöpä oli levinnyt jo niin pitkälle, ettei sitä voinnut leikata. Tunsin kun silmiä alkaa polttamaan mutta en ehtinyt pakoon tarpeaksi nopeasti. :hilarious::sad010

Nää kohdun kasvukivut!! Välillä kramppaa ihan kunnolla. Ja maha on kuin puolivälissä raskautta. Huh huh! Pientä etomista on pitkin päivää, mutta ei semmoista mitä kutsuisin pahoinvoinniksi. Huomenna ultraan katsomaan, onko kaikki kunnossa :greet025 Nyt 7+6.

Edelleenkään ei oikeastaan muita oireita kuin isoiksi turvonneet ja arat rinnat. Välillä vatsa vähän turvoksissa, mutta ei kuitenkaan pahasti. Lisäksi edelleen valvon aamuyöstä jonkin aikaa.

Mutta siinäpä ne oireet. Ei yökötä, ei heitä mielialat, eikä oikein alavatsassakaan tunnu kuin muutaman kerran päivässä jotain pienen pientä.

Nyt siis 5+5. Vielä pitäisi melkein kaksi viikkoa odotella varhaisultraan.

Tokihan mielelläni otan oireettoman raskauden, mutta silti vähän hermostuttaa tämä oireettomuus.

Mulla alkoi pahoinvointi vasta 6+0–> eli ei kannata vielä huolestua. Koita nauttia hyvästä olosta, vaikka tiedän kyllä että se on hankalaa. :)

Oonko ainut jolla tulee finnejä, mustapäitä ja yms.epäpuhtauksia varsinkin kasvoihin nyt raskaudena aikana normaalia enemmän. :sad001

Oonko ainut jolla tulee finnejä, mustapäitä ja yms.epäpuhtauksia varsinkin kasvoihin nyt raskaudena aikana normaalia enemmän. :sad001

Oon tässä pohtinut että ihan ku mulla rasvoittuisi iho paljon enemmän... Ykköstä odottaessa mulla oli sekä iho että hiukset paremmassa kunnossa ku ikinä, mutta nyt puskee epäpuhtauksia varsinkin hartioiden seudulle ja hiukset (ne vähät mitä synnytyksen jälkeen ja imetyksen seurauksena on jäljellä :p) rasvoittuu paljon enemmän.

Joidenkin mielestähän tuostakin voi päätellä jotain lapsen sukupuolesta, menikö se jotenkin niin että tyttölapsi vie äidin kauneuden ku tulee finniä ja muuta...? No, meillä ykkönen on tyttö että se siitä teoriasta. :rolleyes:

Mulla tulee myös normaalia enemmän. Sama oli viime raskaudessa, mutta varmaan joskus puolivälissä huomasin että se oli jossain vaiheessa loppunut. Samoin alkuun hiukset piti pestä joka päivä, mutta loppuraskaudessa olisi mennyt monta päivää pesemättä. Sitä odotellessa...

Mulla kans oli viimeks alkuraskaudessa helposti rasvoittuva tukka ja tuli finnejä, mut sit loppu raskaus iho hilseili ja hiuksia ei ois tarvinnu pestä yli viikkoon, mutta sit finnejä ei tullu enää. Nyt vaikuttais et ois suoraa hypännyt tohon kuivuuteen. Aloin rasvailee mahaa nyt jo myös. Edellisessä raskaudessa tuli pari syvää raskausarpea lantiolle ja ne oli niin kipeet, että toivottavasti ei tulis ollenkaan tässä raskaudessa!

Makeanhimo on ihan kauhee ja kokoajan jännitän millon oksentaminen alkaa. En usko, että ois nii hyvä tuuri, että selviän ilman pahoinvointia tän raskauden. Huomenna 6+0

Täällä oireina tähän mennessä kaksi kertaa närästystä :grin Minua närästää vain raskaana ollessa. Viime raskaudessa meni kuukausia, ennen kuin keksin mikä tää olo on ja osasin ostaa rennietä :grin

Viikoilla 9+1 mennään. Kuukausi oksentamista takana ja nyt kaksi päivää ilman pöntön halailua. Olisiko se tässä?? :D Nyt vain superkrapulainen olo ja kroppa huutaa kylmää limsaa!
Ruokavalio koostunut viime aikoina pitkälti jugurteista ja smoothieista ja muista helposti oksennettavista ruuista, mitkä maistuvat suht raikkailta. Silmänympärykset täynnä katkenneita verisuonia :o Muutama ruoka saattaa jäädä ikuisesti pannaan!

Täällä kans leuka ruvennu kukkimaan. Ihan kauheen näkönen. Niiku pahaisella teinillä :D muita oireita ei oikeen ookkaa. Onkoha siel masussa ketää ku tiistaina vasta eka neuvola.

Joo mulla kans tukka rasvottuu tosi nopeesti ja tosiaan tulee finnejä myös tonne hartian seudulle. :sad001
Tuntuu välillä kun katsoo peilistä ettei tekisi mieli lähtä mihinkään.

Saako hampaiden pesu ketään muuta yökkimään? Kauhulla jo odotan joka päivä hampaiden pesua. Joka kerta alan yökkimään ja eilen illalla oksensin sitten iltapalat. Aamulla en uskaltanut pestä ollenkaan hampaita kun piti selvitä aamukokoukseen :depressed: pitää varmaan kokeilla vaahtoutumatonta hammstahnaa, jos se ei aiheuttaisi niin helposti yökkimistä..

Saako hampaiden pesu ketään muuta yökkimään? Kauhulla jo odotan joka päivä hampaiden pesua. Joka kerta alan yökkimään ja eilen illalla oksensin sitten iltapalat. Aamulla en uskaltanut pestä ollenkaan hampaita kun piti selvitä aamukokoukseen :depressed: pitää varmaan kokeilla vaahtoutumatonta hammstahnaa, jos se ei aiheuttaisi niin helposti yökkimistä..

Mulla kanssa aiheuttaa yökkimistä, samaa tosin oli vielä voimakkaampana ekassa raskaudessa ja se jäänyt vähän sieltä päälle... Mulla ainakin auttaa lievemmän makuinen hammastahna joka myöskään ei vaahtoa niin jumalattomasti, oon tykännytkin noista luonnollisemmista vaihtoehdoista kuten Frantsilan tai Urtekramin tahnat. Kannattaa myös koittaa ihan vaan sitä että sylkee suun tyhjäksi välillä, mitä enemmän sylkeä ja kuohaa suussa niin sen herkemmässä yökkääminen ainakin mulla! Onneksi nyt ei oo kovin pahana ikenien vuotaminen, silloin ekalla kerralla oli limakalvot niin kuivat että ikenet rupesi vuotamaan heti ku harja meni lähellekin suuta, eikä se kirjaimellisesti verenmaku suussa auttanut asiaa...

Takaisin