Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla ei oo tänäänkään ollu etovaa oloa oikeastaan ollenkaan. Voisko se olla sit jo menossa ohi? Vai pitäiskö huolestua.. tänään 8+5. Tai voihan se huomenna sit palata kahta kauheempana. Hyvä ois jos ei, ens viikon lopulla ollaan lähössä reissuun niin sielläki mukavampi jos ois normi olo. Jos vaan uskaltaa luottaa et kaikki masussa silti hyvin. :rolleyes:

Ps. Suklaakin maistuu taas jo paremmin, ei tainnu olla pysyvä olotila se ettei sitä tee mieli :grin

Muokattu viimeksi:
Etovaa oloa ja väsymystä täälläkin ilmassa. Työpäivän jaksaa joten kuten skarpata, mutta kun pääsee kotiin ei jaksa enää mitään... Tällä viikolla oon onneksi jo onnistunut syömään. Viime viikko menikin lähinnä suusta alas laitettavaksi kelpaavien tuotteiden keksimisessä. :grin

Mulla ei oo tänäänkään ollu etovaa oloa oikeastaan ollenkaan. Voisko se olla sit jo menossa ohi? Vai pitäiskö huolestua.. tänään 8+5. Tai voihan se huomenna sit palata kahta kauheempana. Hyvä ois jos ei, ens viikon lopulla ollaan lähössä reissuun niin sielläki mukavampi jos ois normi olo. Jos vaan uskaltaa luottaa et kaikki masussa silti hyvin. :rolleyes:

Ps. Suklaakin maistuu taas jo paremmin, ei tainnu olla pysyvä olotila se ettei sitä tee mieli :grin
Minulla vaihtelee tosi paljon päivien välillä onko huono olo ja kuinka paljon. Ja myös se, milloin se tulee. Eli en itse ainakaan olisi huolissani <3

• Tykkään
Reaktiot: Ipu
Närästys, voi jehna :yuck: Tiedänpähän, että nyt ei näemmä kestä yhtään palaa suklaata ilman tuskaa. Aamulla oli myös oksennus lähellä. Esikosta ei ollut kuin lievää etovaa oloa.

Ai kauhee mikä päivä ollu :sad010
Aamulla enneku pääsin kotoota edes mihkää ni aloin ihan tyhjästä itkee :confused005

No sain koottua itteni ja töissä ihan jees, hemmetin väsyny vaa:sleep002 pari tuntia niin oli pakko syöksyä pukkariin itkee taas :sad010

Rupeekohan ole jo ihan yliväsymyksestä johtuvaa vai ihan hormoniheitoista :confused004 Voisin kyllä melkein itse veikata molempia.. töissä itku varmaa alko ihan siitä työmäärästä ja päätöksestä että nyt ei enää jaksa.. äsken taas miehestä kun alko nauraa mun oireille :laughing001:sad010

Hakiskohan vaa taas saikkua..:think005
Mutta positiivista myös, NT-ultra varattu ja se on 15.3 :love017

Mulla on tänään ollut päänsärkyä ja huonoa oloa, ja jatkuu edelleen.. Toivon, että johtuu raskaudesta, enkä ole tulossa kipeäksi. Sitä on niin paljon liikkeellä :depressed:

Mua ei alkuunkaan hirvitä tuo kipeäksi tuleminen. Mulla ei ykköstä odottaessa tainnut olla edes nuhaa, niin jotenkin elän siinä uskossa (tai toivossa) että tää menis samalla kaavalla... Meinasin alkuun kirjoittaa etten oo ikinä ollut yhtä terve ku ollessani raskaana, mutten tiedä voiko niinkään sanoa ku olo ihan itse raskauden takia on ihan hanurista. :confused:

Mua ei alkuunkaan hirvitä tuo kipeäksi tuleminen. Mulla ei ykköstä odottaessa tainnut olla edes nuhaa, niin jotenkin elän siinä uskossa (tai toivossa) että tää menis samalla kaavalla... Meinasin alkuun kirjoittaa etten oo ikinä ollut yhtä terve ku ollessani raskaana, mutten tiedä voiko niinkään sanoa ku olo ihan itse raskauden takia on ihan hanurista. :confused:
Niin ne on raskaudet erilaisia :D Mä taas kärsin esikoisen raskaudessa viikolta 12 synnärille asti hengitystieinfektioista, flunssaa, poskiontelontulehdusta, kurkunpään ja keuhkoputken tulehdusta. Astmalääkityksenkin jouduin aloittamaan sitten lapsuuden. Ikinä en oo niin paljo ollut kipeenä kuin sinä talvena. Saapa nähdä miten nyt käy kun iskee tää siitepölykausi tähän raskausaikaan.

Siitepölykausi hirvittää kyllä jo etukäteen... Kun on vielä lupailtu pahaa koivuvuotta. :sad001 Normivuosina oon aloittanut säännöllisen lääkityksen tässä helmi-maaliskuun vaihteessa, mutta nyt ei sitten voi. Mulla ainoa toimiva allergialääke on ebastiini (Kestine/Kestox), jota ei raskauden aikana ilmeisesti saa käyttää. Nenäsuihkeita en oo pystynyt käyttämään lainkaan, niistä tulee heti nenäverenvuotoa, joten on lääkärin kanssa keskustelemista että mitäs nyt tehdään. :confused: Voihan tässä toki käydä niinkin, että oireet helpottaa raskaana ollessa, ei kuulemma oo mahdotonta. Toivottavasti siis niin! Miehen kotona kun on vielä kissoja (mun toinen paha allergiani), niin ilman lääkkeitä tulee aika lyhyet vierailut appilaan lähikuukausina. :grin

Ai kauhee mikä päivä ollu :sad010
Aamulla enneku pääsin kotoota edes mihkää ni aloin ihan tyhjästä itkee :confused005

No sain koottua itteni ja töissä ihan jees, hemmetin väsyny vaa:sleep002 pari tuntia niin oli pakko syöksyä pukkariin itkee taas :sad010

Rupeekohan ole jo ihan yliväsymyksestä johtuvaa vai ihan hormoniheitoista :confused004 Voisin kyllä melkein itse veikata molempia.. töissä itku varmaa alko ihan siitä työmäärästä ja päätöksestä että nyt ei enää jaksa.. äsken taas miehestä kun alko nauraa mun oireille :laughing001:sad010

Hakiskohan vaa taas saikkua..:think005
Mutta positiivista myös, NT-ultra varattu ja se on 15.3 :love017

Mulla ihan sama! Nää hormoonit saa mut itkemään joka asiasta. Just väsymyksen takia oon itkeny ainakin kaksi kertaa tällä viikolla ja tänään kun pitäis harkita häämekon myyntiä :sad010:laughing002

Mulla on ihan hirvee väsymys jatkunut nyt pari viikkoa. Vedän kolmen tunnin päikkäreitä ja eilenkin nukahdin kahdeksalta illalla.. Työpäivän jos jaksaa pysyä skarppina niin kotona ei jaksa tehdä enää mitään. Lisäksi viikko sitten alkoi etova olo ja sitä on nyt sitten ihan 24/7. Pari kertaa oon oksentanut. Hampaiden harjaus ällöttää ja tänään se sitten aiheutti hirveät oksennusreaktiot.. Piti mennä ysiksi kokoukseen mutta enpäs päässyt kun en saanut edes syötyä kun kaikki nousi kurkkuun.

Tänään alkoi oksentaminen ja aamun kaurapuurot ehti juuri ja juuri lähimpään mahdolliseen ämpäriin. Koko päivän on tehnyt niiin pahaa, mut selvisin työpäivästä kunnialla.
Toivottavasti jäis oksentelu muutamaan satunnaiseen kertaan, niin kuin esikoisenkin kanssa. Silloinkin ylös tuli aina ja vain kaurapuuro, joten se jää nyt kyllä syömättä :yuck:

Mua vähän huolettaa, kun olo on helpottunut paljon. Enää ei tee pahaa ja kahviakin join tänään. Nyt rv 7+1. Jotkut ruoat ällötti kyllä vielä eilen ja edelleen palelee, väsyttää ihan hirveästi ja maha on jäätävä pallo. Voiko pahoinvointi jo nyt loppua? Aiemmissa se on kestänyt kuitenkin vähän pidempään. Vai voisko keho tottua pikku hiljaa hormoneihin niin, ettei pahoinvointi välttämättä ole joka kerta yhtä paha? Rinnat on olleet vain vähän arat ja on edelleen. Olenkohan turhaan huolissani? Ensi viikolla ultra, mutta tuntuu, että siihenkin on ikuisuus.

Mulla etova ja merisairas olo palas parin päivän tauon jälkeen, oli eilen ja etenki tänään. Etenki ku söin makeeta tarjottavaa kylässä (jossa tais olla myös tuorejuustoa :banghead:) ni ällöttää. Nyt tekis mieli sipsejä. Eli kovasti vaihtelee. Pitäis vaan nauttia niistä päivistä kun on hyvä olo.

Lisäks heräsin tänä aamuna neljän aikaan enkä saanu enää unta. Olin ihan pirtee, sit oli pakko käydä vessassa, sit tuli hirvee nälkä ja oli pakko käydö juomas mehua ja siltikää en saanu enää nukuttua ennen herätystä. :dead:

Kierolla tavalla helpottaa tämä muidenkin tuskailu oireiden kanssa!

Mä olen ehkä jotenkin tottunut pahoinvointiin tai sitten se on muuttanut muotoaan, kun jotenkin tulen tämän kanssa paremmin toimeen. Ei voi sanoa, että se olisi varsinaisesti helpottanut: syöminen ei ole kovin helppoa ja kun aiemmin esim. illalla pystyin aiemmin syömään aika lailla ongelmitta, mutta nyt iltasyömiset ovat olleet tosi hankalia. Oksentaminen ei ole käynyt mitenkään vaikeaksi, mutta yökkäily on lisääntynyt järkyttävästi ja tänä aamuna oikeasti jo NAURATTI, kun yökkäilin niin raivolla hampaiden pesun yhteydessä. Yökkäsin mahan ympäri oikein kipeästi varmasti neljäkin kertaa ja silti mitään ei tullut ylös. Sen vuoksi sitten taas palleatyrä kipuili koko aamupäivän.

Refluksi ei pysy hallinnassa Omepratzolilla nyt, jatkuvasti ruoka seilaa eestaas ja ääni aivan matalana.

Muuten olen yllättävän toimintakuntoinen kuitenkin ja tosi kiireinen viikko on sujunut ihan hyvin. Nyt vaan rennommin muutaman päivän, niin olo palautuu.

Sain luettua lähes koko ketjun läpi ☺️

Nyt pitäisi olla viikko 5+0. Rinnat ja erityisesti nännit oli arat jo ennen plussaa, ja ihmettelinkin ettei ne yleensä niin arat ole ennen menkkoja. No, rinnat edelleen arat. Tai kuten joku aiemmin kirjoittikin, että kun tuntuu ettei ne ole arat, niin vähän kun hyppii niin on..

Muita oireita ei oikeastaan ole ollut. Vatsaa on ihan muutaman kerran vihlaissut ja alavatsalla välillä pientä paineen tunnetta. Muuten olen ollut hyväntuulinen ja tehokas, ainoastaan iltaisin mennyt vähän aiemmin nukkumaan.

Hyvinkin oireeton siis ja varhaisultraan vielä parisen viikkoa. Tosin pakko oli tehdä taas aamulla raskaustesti, joka ainakin näytti edelleen vahvaa viivaa.

Nyt on turvotus iskenyt tännekkin, vasta 6. viikko menossa ja ihmettelin miten helposti mennyt, kun oli enemmän oireita viimeksi ja tietysti ylianalysoin miksi oireita olisi nyt vähemmän :/ en muistanutkaan miten kivuliasta tää turvotus oli. Äitiysfarkutkin piti vetää aamulla jo jalkaan. Kaippa oksentaminenkin pian alkaa.

Väsymys :dead: Koko viikon on väsyttänyt aivan tajuttomasti. Töissä ei meinaa välillä pysyä silmät auki ja kotona haluaisi heti päästä päiväunille. Mikä ei ole oikein onnistunut, sillä lapsi on ollut tämän viikon miehen kanssa kotona, kun hoitopaikassa on talviloma. Ja päivän jälkeen mieskin kaipaisi vähän lepoa :grin Plus ovat olleet koko viikon flunssassa, joka taitaa olla nyt iskemässä minunkin. Mikä ei suinkaan helpota väsymystä.

Ja erehdyin eilen selailemaan edellisen raskauden muistiinpanoja. Silloin kovin väsymys on ollut vasta muutamaa viikkoa myöhemmin. Ja sitä on odotettavissa vielä viikkoja. Jos tämä tästä pahenee, niin o_O Taidan piilottaa ne muistiinpanot, niin en häiritse niillä enempää mielenrauhaani :)

Harvoin on ollut viikonloppu ilman suunnitelmia yhtä tervetullut...

Mulla kans vähä vaihtelee olot.. Aamulla ei oo oikeastaan mitään tuntemuksia, muutaku rinnat o turvonnu :arghh: Etova olo tulee oikeastaa vaa sillo ku o nälkä, ja sekin ehkä vähän lisääntyny. Mut tää jäätävä turvotus alkanu iltapäivisin :shifty: Muutenki vähän tota vattaa jo viime raskauden jäljiltä ni nyt o olo ku viimesillää o_O Rinnoissaki välillä pientä kipuilua. Mut toistaseks ei oo ollu viä mitää ruoka-aine ällötyksiä, kahviakin pystyy juomaan :grin Välillä kans huolettaa tää vähäoireisuus, mut ei mul ekassakaa ollu kauheesti oireita. Närästyski alko sillo vast puoles välis ja kahviki jäi sillo vast pois ku alko maistuu palaneelta :wtf:

Takaisin