Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla ei käytännössä ikinä särje päätä, mutta nyt tuntuu, että pään lihakset on niin jumissa kuin olis vanne pään ympärillä. Ei tääkään mikään paha kyllä, aika helpolla oon näiden oireiden kanssa päässyt nyt kun alkoi väsymyskin helpottaa. Uudestaan alkanut taas heräillä aamusta turhan aikaisin, ennen kuutta voi olla jo ihan hereillä ja joutuu väkisinkoomailla pidempään. 12+2
 
Mä muuten heräilen myös yöllä hetkessä ihan hereille. Katson sit jotain ohjelmaa padista ja nukahdan. Kuopus nukkuu vieressä ja pelkään aina, että se herää jos lähden vessaan. Kuopusta odottaessa valvoin paljon enemmän ja useammin, joten tää ei oo nyt vielä paha.
 
Raskausoireet alkoivat jo ennenkuin tajusin plussata testistä. Ihmettelin ensin polttavaa tunnetta alavatsalla, jota luulin vatsapöpöksi. Tätä kesti noin 1,5 vkoa jonka jälkeen vaihtui kuukautiskipumaisiksi kivuiksi, jotka olivat ihan sietämättömän oloisia. Näitä kesti aikalailla viikko, jonka jälkeen alkoi pahoinvointi (viikolla 6+), joka on kestänyt ihan tänne viikolle 13+5 saakka missä nyt mennään yhdessä aivan järkyttävän väsymyksen kanssa. Pahimmat olot ovat kyllä hieman tasoittuneet, mutta pahoinvointi kestää edelleen koko päivän ja väsyneenä pahenee entisestään. Kaikki normaali tekeminen mitä yleensä olen tehnyt on aikalailla jäänyt kun ei pysty - yrittänyt työt lähinnnä hoitaa ja kotia siivota. Ajatuksissa on kyllä että josko tästä raskaudesta pääsisi toivottavasti pian nauttimaan..
 
Pystyttekö käymään saunassa ihan normaalisti? Itseä alkanut todella herkästi pyörryttämään lauteilta noustessa ja elien kokeilin olisiko matalampi lämpötila parempi saunassa. Ensin olin iloinen kun ei heti lauteilta noustessa pyörryttänyt ja luulin jo, että tuo lämpötilan lasku olisi poistanut oireet. No, suihkussa sitten kun pesin hiuksia iski yllättäen pyörrytys taas ja jouduin kesken kaiken siirtymään vessan puolelle istumaan.
 
Mä en pääse saunomaan, kun meillä ei oo saunaa. Mua kuitenkin pyörryttää jos joudun seisomaan paikallaan. Sydän alkaa hakkaamaan, huimaa ja hiottaa. Ei tarvitse olla kuin pari minuuttia. Liikkeessä ei pyörryttä. Pahoinvointia ja oksentelua on vieläkin ja nyt on 12+6.
 
Minä oon kerran viikkoon käyny saunassa. Mulle normaalistikkii semmonen 70-80 astetta on sopiva. Mies sitten tykkää kuumemmasta ja on koko ajan heittämässä lisää löylyä. Nyt raskauden myötä oma saunomisaika on vaan lyhentyny, en siis ennenkää puolta tuntia kauempaa viihtyny. Nyt ehkä parikymmentä minuuttia jaksaa olla, sitten pitää tulla pois. Ja nimenomaan alkaa heikottaa ja sydän tykyttämään.
 
Mä oon huomannu, etten jaksa seistä kauaa paikoillaan. Jalat vaan väsyy ja pitää pääsyä istumaan. Kävellä kyllä jaksan melkein normaalisti pitkiäkin matkoja. Teen töissä kotikäyntejä asiakkaille ja yhtenä päivänä olin ihan tuskissani, kun piti melkein tunti putkeen seistä käynnillä :wacky:
 
Vieläkö joku muukin kärsii pahoinvoinnista?
Mullahan sinänsä helppo, kun en oksenna, mutta tää kestokuvotus on jotain niiin tympeetä...
 
"Koputtaa puuta" Mulla pahoinvointi taitaa olla jo helpottanu. Viikko sitten viimeks oksensin aamiaisen, kun kiireellä söin. Muuten oon pystyny syömällä pitämään kuvotuksen poissa. rv 14+2
 
Eilen viimeeksi töissä tuli kiire lähtö kun yökkäily alkoi. Ja tänään on 17+2. Tosin saattoi olla et ois siinä hajussa alkanut etomaan ilman raskauttakin
 
Täällä myös pahoinvointia edelleen, mutta en oksenna. 16+6. Myös tuo saunassa tai pikemminkin pitkään lämpimässä suihkussa käynti aiheuttaa niin huonoa oloa, että täytyy mennä makuulleen ettei taju lähtisi.
 
Musta on tullu ihan hölmö ja hajamielinen! Ekaa siis odotellaan, joten olen saanut ihan rauhassa nukkua, huolehtia omista asioistani jne. Töissä olen vähän katsonut työkavereidenkin perään, kun ne tuppaa unohtelemaan milloin mitäkin. Nyt olen itse eniten pihalla, onneks opiskelija pitää musta huolta vielä muutaman viikon laughing7
 
Pari viikkoo on jo menny niin ettei oo paha olo hirveesti vaivannu. Syö vaan säännöllisesti ni ei tuu liian nälkä. Minäkii oon huomannu pientä hajamielisyyttä. Maha pömpöttää, mut suurin osa on vielä vararavintoo.
 
Pahoinvointi palasi. Olin oksentamatta nelisen viikkoa, kunnes eilen aloitin yökkäilyn ja tänään oksentelun. Myös etovaa oloa on. Miksi oi miksi??? Ei jaksais enää. Nyt taas saa makoilla pimeässä huoneessa koko illan ja kerätä voimia tulevaan työpäivään.
 
Pahoinvointi on kadonnut muutamia viikkoja sitten ja tilalle on tullut jatkuva nälkä. Mahaan ei mahdu ruokaa niin paljon kuin sitä sinne haluaisi laittaa.

Iho on paikotellen tosi kuiva ja saa jatkuvasti rasvailla. Myös nenän limakalvot ovat kuivat ja melkein joka aamu saa niistää hiukan verta.
 
Alkuajan finnit katosivat kuukaudeksi ja olo oli kuin Maybelline-mallilla sen suhteen. Mutta viikonloppuna ne monsterit löysivät tiensä takaisin!!!
 
Täällä myös pahoinvointia edelleen, mutta en oksenna. 16+6. Myös tuo saunassa tai pikemminkin pitkään lämpimässä suihkussa käynti aiheuttaa niin huonoa oloa, että täytyy mennä makuulleen ettei taju lähtisi.
Sama. Suihkussakin oleminen aiheuttaa tosi huonoa oloa..
 
Takaisin
Top