Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla öisin kokovartalotyyny jalkojen välissä niin ei särje lonkkia, ilman sitä särkee kyllä :)
 
Pitääkin koittaa tyynyä jalkojen välissä kun nyt ollut vaan peitto, että jos vähän jämäkämpi/paksumpi tuki auttas. Kiitti vinkistä!
 
Mulla viime raskaudessa lopussa oli kanssa tyyny yöt jalkojen välissä. Helpotti heti nukkumista.. pitääkin muistaa taas kaivaa ylimääränen tyyny myöhemmin kaapista käyttöön :)
 
Toivottavasti auttas mullaki, vähän kyllä epäilen koska voi olla kumpi vaan alempi tai ylempi lonkka kylkiasennossa särkevä tai sitten kummatkin ja voi särkeä selällään ollessakin jonkin aikaa. Mutta kokeilen ehdottomasti:hilarious:.
 
Suosittelen kyl kokeilee tyynyä. Mul on toinen lonkka leikattu pariin kertaan ja se kipeytyy tosi pahaks aina välillä ja etenki nyt raskaana oli melko tuskaa ennenku tajusin ottaa tyynyn käyttöön. Mul särkee yleensä se lonkka ku on alempana ja tyynyn kanssa ei oo tietoakaan kivuista :)
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa kans lonkkakipua öisin. Kävin fyssarilla hierottamassa niitä. Ei se vaiva kokonaan lähtenyt mutta helpottui. Nyt taas meinas tulla mutta venyttelin aina iltaisin niin lähti onneksi pois. Nyt mulla vaivaa oikea olkapää joskus öisin. Helpottaisi jos jaksais joka päivä jumpata ja venytellä sitä. Tyyny on myös jalkojen välissä nukkuessa ja mulla on valmiina sellainen pitkä pötkötyyny odottamassa. Vaihdan sitten siihen myöhemmin.
 
Ottaisin nyt minkä tahansa raskausoireen, kuin tämän. Maito loppui, ja sitä myöden esikoisen imetys näyttää päättyvän. Paskempi olo kuin kertaakaan raskauden aikana, tai no ylipäänsä pitkään aikaan.
 
Voi ahdistus! Tiiän, että on typerää painon nousua stressata, mutta en saa sitä nyt omaan päähän tolkutettua. Olen ihan normaalipainoinen, en syö sen enempiä kuin ennenkään ja liikkumistottumuksetkaan ei ole muuttuneet. Silti nyt jo viikolla 20 on tullut 6kg.

Esikoista kun lähdin synnyttämään, painoa oli siinä vaiheessa jo 30kg lisää. Ja niitä viimeistä kymmentä kiloa sai kyllä työstää kuntosalilla ja uimalla pois, ei riittänyt vaunukävelyt ja imetys. En tietenkään nyt yritä laihduttaa, syön ihan terveellisesti. Mutta vaikea käsittää mistä tämmönen voi johtua. Esikoinen oli kuitenkin syntyessään ihan normaalikokoinen. Onko tämmöinen oire yleinenkin? :wideyed:
 
Se on ihan vain hormonaalista, eikä sille mahda juuri mitään.

Minulla menee päinvastoin, raskaana paino putoaa, vaikka en mitenkään yritä vahtia tai rajoittaa syömisiäni, ja liikuntakin on vähentynyt. En ole 15 vuoteen painanut näin vähän, vaikka tuon 15 vuoden aikana olen kyllä yrittänyt laihduttaakin tuloksetta.
 
Mä oon aina ollut hoikka ja normaali painoinen. Esikoista odotin, niin tuli 20kg lisää, vaikka liikuin ja olin fyysisessä työssä loppuun asti.
Nyt poika on 1v10kk ja painan 4kg vähemmän kuin silloin raskauden alussa. Eli hyvin kilot tippuikin pois!
Nyt oli tullut 3kg lisää, kin kävin neuvolassa eli alan nyt painamaan sen mun normaali painon verran :)
 
Mä taas olin hoikka ennen esikoisen odotusta. 24kg tuli raskausaikana. Tein myöa fyysisesti raskasta työtä ja kävin kävelyillä jne. 12kiloo jäi synnärille ja nyt kun poitsu 1v3kk, samat jääneet 12kiloo on edelleen kaikista vaunulenkeistä sunmuista huolimatta. Tai siis periaatteessa varmaan tän raskauden aikana laskenut paino. Vaikee vaan arvioida. Nyt on 2kg tullu tän raskauden aikana, viime raskaudessa oli tähän mennessä 7kg jo tullut. Mutta varmaam nyt vaikuttaa se kun vuoden alusta palasin töihin niin ei oo päässy napostelemaan samallailla ja kun työ on fyysistä versus se että vuoden olin vaan kotona. Työpäivän kun huhkii, kuluttaa hieman enemmän kuin 1-2h vaunulenkillä :grin

Mutta tiedän kyllä miten tuo painon nousu voi ahdistaa. Varmaan laantuu viim sitten kun rupee oikein kunnolla vauva potkimaan :)
 
Mulla kanssa aika vauhdilla nousee paino kunhan alun pahoinvoinnista oon selvinnyt. Esikoisen kanssa nousi myös n 20kg ja nyt on taas lähtenyt nousuun. Munkaan lääkäri ei kyllä ollut huolissaan ja kuten suski sanoi niin osittain hormonaalista.
Mulla lähti kyllä kaikki imettämällä, ikinä en oo ollut niin laiha kun imetyksen loputtua:eek:
 
Mulla kanssa aika vauhdilla nousee paino kunhan alun pahoinvoinnista oon selvinnyt. Esikoisen kanssa nousi myös n 20kg ja nyt on taas lähtenyt nousuun. Munkaan lääkäri ei kyllä ollut huolissaan ja kuten suski sanoi niin osittain hormonaalista.
Mulla lähti kyllä kaikki imettämällä, ikinä en oo ollut niin laiha kun imetyksen loputtua:eek:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kauan koit tarpeekliseksi imettää? Ittellä kans suunnitelmissa imettää mut en tiiä et kuinka kauan..
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kauan koit tarpeekliseksi imettää? Ittellä kans suunnitelmissa imettää mut en tiiä et kuinka kauan..
Ei kai sitä kannata etukäteen suunnitella. Joskus lapsi saattaa kieltäytyä ite tissistä jo puolenvuoden ikäisenä ja toiset taas imettää enemmänvähemmän esim siihen asti kun palaavat joskus töihin tai tulevat uudelleen raskaaksi...
Toisinaan taas kun käy niin ettei maitoa vaan tule(kuten mulla) ettei tule pettymyksiä..
 
Hyvä tietää. Esikoista odottelen niin kaikki on viä vierasta mulle :smiley-ashamed004
Mutta kertokaa ihmeessä kokemuksia. Niitä on kiva lueskella täältä :)
 
Mulla taas tuli 20kg esikoista odottaessa joista kovan työn ja tuskan jälkeen sain pois 10kg ja toiset 10 jäi roikkuu matkaan mukaan.. Nyt toivon että tässä raskaudessa ei nouse kauheesti. Imetyskään kun ei multa kiloja vienyt.

Tällä hetkellä mennään 20+5 ja paino on pudonnut n. 3 kiloa.
 
Takaisin
Top