Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Rv 4+6 ja tissit ollut jo kohta viikon kipeät ja turvoksissa ja alavatsan nipistely alkoi tänään, eipä vielä muuta täälläkään...
 
Rv 5+1, turvotusta kestänyt jo ainakin viikon. Ja pissattaa jatkuvasti. Plussausta edeltävällä viikolla väsymystä ja parina päivänä haistoin ilmassa jotain liuottimen tms hajua, jota muut ei huomannut.
 
Rv ?? Menkkamaisia jomotuksia, ilmavaivoja, ruuan jälkeen röyhtäyttää, vatsa sekasin ja rinnoissa verisuonet tummuneet. Sekä nännit alkoivat tänään vähän kipettyä. Ihana tää raskaus :D
 
Paleleeko kukaan? Mulla nykyään koko ajan kylmä, pakko villapaita ja villasukat jalassa olla ja siltikin vaan paleltaa. Sitten jossain vaiheessa taas tulee tosi kuuma, että pitää kaikki vaattert tyyliin heittää pois ja hetken päästä taas kylmä en muista että esikoisesta tällästä olisi ollut, todella rasittavaa
 
Paleleeko kukaan? Mulla nykyään koko ajan kylmä, pakko villapaita ja villasukat jalassa olla ja siltikin vaan paleltaa. Sitten jossain vaiheessa taas tulee tosi kuuma, että pitää kaikki vaattert tyyliin heittää pois ja hetken päästä taas kylmä en muista että esikoisesta tällästä olisi ollut, todella rasittavaa

Joo mulla on kans tota et oon ihan jäässä ja yhtäkkii saattaki olla tosi kuuma ja sit taas kylmä :D
 
Paleleeko kukaan? Mulla nykyään koko ajan kylmä, pakko villapaita ja villasukat jalassa olla ja siltikin vaan paleltaa. Sitten jossain vaiheessa taas tulee tosi kuuma, että pitää kaikki vaattert tyyliin heittää pois ja hetken päästä taas kylmä en muista että esikoisesta tällästä olisi ollut, todella rasittavaa

Joo sama täälläkin. Töissä pitää olla kaks pitköhihaista päällekkäin et tarkenee.
 
Tänään ehkä 4+6 ja oireita on tosi vähän (mikä toki on ihan normaalia). Eka raskausoire jo ennen plussaa oli herkistynyt hajuaisti. Esikoisesta en muista mitään näin voimakasta, mutta jo pari päivää ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa, hain esikoista pph:lta ja ovella tuli vastaan tosi vahva raa'an lihan haju. Varmaan siis joku ihan tavallinen ruuanlaittoon liittyvä mieto tuoksu, mutta mulle se haisi kuin keittiössä olisi ollut vähintään kokonainen eläin.
 
5+2 nyt. Ollut heti tärpistä asti oireita. Ekana huomasin todella kipeät rinnat, mistä aloin epäileen raskautta, nyt ei onneksi enään niin kipeät mutta turvonneet kyllä. Todella voimakasta pistelyä alavatsassa viime viikolla ja reilun viikon kestänyt närästys ja huono olo. Esikoisen kanssa ei alkuraskaudesta ollut paljon mitään oireita
 
Tällä hetkellä vissii 4+7 täällä ollu viikon verran jo pahoinvointia, rintojen turvotusta ja arkuutta, menkka maisia kipuja, palvelua ja turvotusta. Ekassa raskaudessa lähes samat oireet.
 
Tällä hetkellä vissii 4+7 täällä ollu viikon verran jo pahoinvointia, rintojen turvotusta ja arkuutta, menkka maisia kipuja, palvelua ja turvotusta. Ekassa raskaudessa lähes samat oireet.

4+7 eli 5+0?
 
Joo katoin vaa kalenterista äkkiä mitä se näytti, eli Joo 5+0 [emoji28]
 
Phuuh, tänään ekat lievät varoitukset saapuvasta pahoinvoinnista. Mulla alkoi esikoisesta pahoinvointi kuin salama kirkkaalta taivaalta rv 6+4, matkapahoinvoinnilla. Muistan sen, koska se oli helatorstai ja oltiin huviajelulla n. kahden tunnin ajomatkan päässä kotoa :yuck: Nyt tänään tuli melko lyhyellä automatkalla lievä ällötys, vaikka tänään on kai vasta 5+0 tai jotain. Toivottavasti pahoinvointi ei ihan vielä iske, viikon päästä pitäisi nimittäin ajaa 600 km pois kotoa ja parin päivän päästä siitä samat 600 km takaisin kotiin...
 
En nyt äkkiä osaa sanoo mikä viikko lie menossa, 4-5. Kahvi maistu välillä pahalta ja paleltaa. Yölläkin herää viluun vaikka peiton alla on. Muuten alkuraskaudet on mulla sujunu hyvin helposti. Lopussa alkaa ne ongelmat sitten...
 
Tänään vissiin rv4+3, oireita väsymys, rinnat hiukan kipeähköt ja koko ajan paleltaa...
 
Rv 5+6 tänään ja tän viikkoa voimakkaita alavatsan vihlaisuja ollut ja pientä jomotusta ja kipua vatsassa. Vissiin ihan asiaan kuuluvaa kipua mutta silti alkanut pelottaa että jos meneekin kesken kun ei esikoisesta näin voimakkaita kipuja näin ajoissa ollut.. Kaikki raskaudet tietysti on erilaisia.
 
Phuuh, tänään ekat lievät varoitukset saapuvasta pahoinvoinnista. Mulla alkoi esikoisesta pahoinvointi kuin salama kirkkaalta taivaalta rv 6+4, matkapahoinvoinnilla. Muistan sen, koska se oli helatorstai ja oltiin huviajelulla n. kahden tunnin ajomatkan päässä kotoa :yuck: Nyt tänään tuli melko lyhyellä automatkalla lievä ällötys, vaikka tänään on kai vasta 5+0 tai jotain. Toivottavasti pahoinvointi ei ihan vielä iske, viikon päästä pitäisi nimittäin ajaa 600 km pois kotoa ja parin päivän päästä siitä samat 600 km takaisin kotiin...

Täällä myös meinaa kuvotus nostaa ekaa kertaa päätänsä. Kävin lasten kanssa koululla leikkimässä ja kotiin tulo matkalla alkoi hieman etomaan. Nyt vaan röyhtäyttää ja aavistuksen etoo, mutta ruokaa ei kyllä tee mieli..
 
Takaisin
Top