Millaiset vaunut hommaatte?

Jasmina, mä selailin toria ja double vikingit käytettynä olivat vain pari sataa halvempia kuin uudet o.O Niistä pyydetään aivan älyttömiä hintoja, mut kai ne kaupaksi sitten menee... Vähän vanhempia emmaljungia kyllä saa sitten onneks edullisemmin kun jaksaa ahkerasti kärkkyä :) Tuotahan tosiaan ei voi tietää, että viihtyykö vauva vaunuissa, jos ei, niin myyn tuplat pois ja mennään vaan vauva kantoliinassa :D

Hei te vaunuihin perehtyneet, minkä turvakaukalon saa adapterilla kiinni Brio Happyjen runkoon? Saadaan kälyn vanhat happyt käyttöön ja kiehtois saada kaukalo kiinni esim. kauppareissuja ajatellen..

Hei te vaunuihin perehtyneet, minkä turvakaukalon saa adapterilla kiinni Brio Happyjen runkoon? Saadaan kälyn vanhat happyt käyttöön ja kiehtois saada kaukalo kiinni esim. kauppareissuja ajatellen..

Meillä on Brion b-motionit ja hommattiin ne käytettynä johon ostettiin myös käytettynä Brion SHR kaukalo eikä tarvi väliin mitään adaptereita. Brion primo kaukalo myös käsittääkseni käy näihin. Myös Brio smileen käyvät ilman adaptereita.

Mä hommasin tossa pari viikkoa sitten edullisesti käytetyt mutta tosi hyväkuntoset Brion yhdistelmävaunut, oon kyllä tyytyväinen hankintaan vaikken oo testaamaan päässytkään vielä vauvan kanssa. :) Nää on siis kangasosiltaan harmaat Brio Happyt vm 2013.

Hei saanko udella paljon maksoit noista? Ja onko sulla millainen koppa noihin?

Mä oon harkinnut myyväni omat happyt (2014) pois ja mietin mitä viitsisi pyytää.. :D

Tänää käytii taas lastentarvikkees kattelee vaunuja. Super vikingit tai super nitro on nyt et kumpi tulis. Nitroissa plussana isompi ratasosa mut sit taas vikingit vähä pienemmät nii miettii et jos ne mahtus paremmi säiltykseen kun meillä ei tuo eteinen kovin iso ole. Vaikeeta tää valinta

Olin jo paattanyt, mitka vaunut hommaan. Nyt meni koko pakka uusiksi, kun tajusin, etta ne rattaat ei mahdu meidan eteiseen. Tai mahtuu, mutta sitten ei kylla muuta mahdukaan. Etta kapeammat olisi nyt haussa. Dubatti Onet ovat unelma, mutta niihin ei saa yhdistettya hyvaa seisontalautaa (istuinosalla) siten, etta tyontoasento sailyy hyvana. Selkavaivainen kun olen ollut, ergonomia on aarimmaisen tarkeaa.

Onko kenellakaan kokemuksia Bugaboon Buffaloista? Tykkasin niista kovasti, mutta mietityttaa vain, kun se koppa on niin kovin alhaalla, etta kestaako selka...

Olin jo paattanyt, mitka vaunut hommaan. Nyt meni koko pakka uusiksi, kun tajusin, etta ne rattaat ei mahdu meidan eteiseen. Tai mahtuu, mutta sitten ei kylla muuta mahdukaan. Etta kapeammat olisi nyt haussa. Dubatti Onet ovat unelma, mutta niihin ei saa yhdistettya hyvaa seisontalautaa (istuinosalla) siten, etta tyontoasento sailyy hyvana. Selkavaivainen kun olen ollut, ergonomia on aarimmaisen tarkeaa.

Onko kenellakaan kokemuksia Bugaboon Buffaloista? Tykkasin niista kovasti, mutta mietityttaa vain, kun se koppa on niin kovin alhaalla, etta kestaako selka...

Mun parhaalla ystävällä on ja on ollut erittäin tyytyväinen. :) he kyllä siirtyivät kopasta siihen ratasosaan (makuuasentoon) ihan parin kuukauden jälkeen, kun siinä ilmeisesti se on myös ihan vauvalle sopiva! :)

Mä tulen vielä todennäköisesti ne bugaboon donkey duot hankkimaan... :D eka täytyy myydä vanhat tieltä. :p

Jos näillä spekseillä saisitte valita mitkä tahansa vaunut (+kaukalon?), niin mitkä ottaisitte?

- kulkua lumessa ja hiekkateillä, pieni koira mukana (metsään ajattelin kuitenkin lapselle kantoreppua/-liinaa)
- rattaat pakataan suht usein autoon, eli helposti kasattavat/avattavat, miel sopivat turvakaukalon kanssa
- vauva saa turvallisesti nukuttua päikyt vaunuissa terassilla

Meille tulee Bugaboon donkeyt. En kuitenkaa usko, että kuopus 1v8kk jaksaa (saati et hermot kestää uhmakohtauksia yms..) kävellä sellasia matkoja ja kuitenki liikun paljon julkisilla päivisin kun oon yksin lasten kaa. :)

KevätTähti, en osaa sanoa, mitkä ottaisin. Vaihtoehtoja on monia. Kun kävin Hollannissa katsomassa rattaita, suurimman osan rattaista saa kätevästi koottua ja lähes kaikkiin saa tuon kopan kiinni adaptereilla. Nämä eivät siis olleet rajaavia kriteerejä.

Mutta kiinnittäisin huomiota, että renkaat on mieluiten kumiset ja suurehkot. Ihan kulkumukavuuden takia. Tykkään itse, että eturenkaat on kääntyilevät mutta lukittavat.

Haluan myös rattaat, joissa on iso ostoskori ja yleisesti tukeva ote, kun niitä työntää.

Kannattaa myös tarkistaa, millainen kiinnitys istuinosan turvavaljaissa on. Ja sekin kannattaa tarkistaa, saako istuinosan ihan vaakatasoon, jolloin se käy jo varhain.

Näiden kolmen yllämainitun ja lisäosien saatavuuden perusteella ne Bugaboon Buffalot nousivat listaykköseksi.

Edit: korjasin kirjoitusvirheitä, kiitos autocorrect...

Muokattu viimeksi:
Me ostettiin ne uusimmat Emmaljungat. Ne oli tosi näppärän kokoiset ja sopii meidän pieneen kotiin ja autoon. Oli kyllä aika kalliit mutta miehen kans maksettiin ne puoliksi niin ei tuntunut niin hurjalta.. :D muutapa ei olla uutena ostettu.

Jes. Saatiin vihdoin hommattua tuplat. Carenat lekmeriltä ku oli niin huipputarjous.

Me ostettiin kans Carenat lekmerin tarjouksesta, saavat mennä nyt sen mitä tarvitaan ja ainakin suht hyvä hinta-laatusuhde kait pitäis olla. Esikoisen rattaat jäävät kyllä parveke ja matkaratas käyttöön, ovat olleet sen verran huiput ja kompaktit käyttää.

Mulla oran jovit nuorimmaiselta (ora saaga oli esikolla) ja tykkäsin täällä peltojen keskellä\mettillä ja isojen koirien kans :D erikseen ok sitten rattaat autossa ja niiden varustelussa olin aika tarkka. Nyt siskoltani ostin gracon rattaat jotka saa tarvittaessa tupliksi :) vaikka luulen ettei tuo meidän kolme wee enää kovin suostu istuskelemaan... Sen verran menevä pakkaus :)

Takaisin