Millainen asu vauvalle hautajaisiin?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sohwia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Meillä on tulossa mummoni hautajaiset reilun viikon päästä ja mietinkin, että millaiset vaatteet puen meidän 9 kk:n ikäiselle neidille? Meiltä kun kotoa löytyy juhlava valkoinen mekko (tosin en tiedä mahtuuko se enään meidän neidille, kun viimeksi kuukausi sitten sitä käytetty) ja sitten v.punainen, joka menisi ehkä sukulaisten synttäreillä, mutta ei isommissa/ tärkeimmissä juhlissa. Moni on mulle sanonut, että vauvaa ei tarvitse mustaan tai edes tummaan asuu, vaan riittää joku nätti/ juhlava mekko.

Mä elän käsityksessä että vauvalla valkoinen on oikein hyvä väri hautajaisiin. Eli se valkoinen mekko olisi varmasti hyvä valinta, jos se sopii vielä. :) Tosin muistan itse olleeni hautajaisissa 5-vuotiaana kukkakuvioisessa hameessa, että tuskin kukaan katsoo pahalla jos on juhlava mekko vaikka ei olisikaan valkoinen. (Tosin myönnettäköön että muisto on voinut värittyä tässä lähes 20 vuodessa eikä mulla ole nyt tapahtumasta kuvaakaan käsillä.)

Mä elän käsityksessä että vauvalla valkoinen on oikein hyvä väri hautajaisiin. Eli se valkoinen mekko olisi varmasti hyvä valinta, jos se sopii vielä. :) Tosin muistan itse olleeni hautajaisissa 5-vuotiaana kukkakuvioisessa hameessa, että tuskin kukaan katsoo pahalla jos on juhlava mekko vaikka ei olisikaan valkoinen. (Tosin myönnettäköön että muisto on voinut värittyä tässä lähes 20 vuodessa eikä mulla ole nyt tapahtumasta kuvaakaan käsillä.)

Täytyy siis sovittaa tuota valkoista mekkoa meidän neidille, josko se mahtuisi vielä. Toki ihmeen paljon on myös noita mustia mekkoja vauvalle tarjolla, mutta se on sellainen väri mitä en kyllä muuten tulisi käyttämään meidän neidillä eli en senkään takia viitsisi montaa euroa siihen mekkoon käyttää. Mä oon myös itse ollut tosi pienenä hautajaisissa, mutta mulla ei oo kyllä mitään tietoa, että millainen asu mulla on siellä ollut..

Meillä oli tytöillä 1v2kk hautajaisissa siistit vaaleat kukkamekot, joita käyttivät myös häissä aiemmin kesällä. Vauvat/lapset ovat viattomia ja puhtaita, joten vaatetuksen väri voi olla ja yleensä onkin joku muu kuin musta. Lapselle suosittelen sellaista vaatetta, jossa hänen on mukava olla ja liikkua ja tietysti vaipanvaihto ja muut hoitotoimenpiteet on helppo hoitaa. Itse olen ollu isomummoni hautajaisissa 1v kesällä keltaisessa. :)

Takaisin