Millä viikolla oli vaikea enää piilotella?

NooraMaria

Jostain jotain jo tietävä
Tammikuunmammat 2015
Olis kiva kuulla, koska teillä on alkanut raskaus näkymään ja koska sitä on ollut jo vaikea pitää piilossa?
Mietin lähinnä senkin takia, että haluaisin töissä kertoa vasta kun oikeasti ei pysty enää peittelemään, mutta tuo kesäloma, joka kestää viisi viikkoa voi vähän pilata suunnitelmia. Tuskin näkyy vielä lomalle lähtiessä, mutta voi olla, että siinä viiden viikon aikana alkaa näkyä. Olisi kiva ainakin pomolle kertoa asiasta ihan itse kasvotusten eikä sillä tavalla, että lomalta tulee masun kanssa takaisin..:grin

Oiskohan ollut jotain rv 16+ ja siitä eteenpäin kun maha alkoi näyttää raskausmahalle. Sitä ennen olisi voinut vaan väittää lihoneensa? Näin ainakin omaan silmään kuvista näyttää, kuvasin viikottain siis.

Minulla ei ollut huolta siitä, että näkyykö raskaus. Vaan ihan muut asiat minut olisi paljastanut. Olen aina ollut kova juomaan kahvia. Raskauteni alussa kahvin haju alkoi etomaan, enkä raskaana ollessa juonut kahvia. Kieltäydy siinä nyt anoppilassa aamu-ja iltapäiväkahveista.. oishan tuo arvannu. Toinen oli jokapäiväinen pahoinvointi. Se, että juoksee halaamaan pönttöä aamuisin ja välillä pitkin päivää, olisi myös minut paljastanut. Eli itse kerroin lähimmälle perheelleni jo ennen ensimmäistä ultraa.

Mä en töissä mitään kertonu ennen rakenneultraa (mulla viikolla 20), mutta kyllä siellä luotiin jo aika merkitseviä katseita mun mahaan. Yritin sitä kyllä peitellä löysillä vaatteilla yms, mutta en tiiä, menikö läpi. Ainakaan kukaan ei ollu enää yllättyny siinä vaiheessa kun tunnustin tilani :grin

En tullut jotenkin yhtään ajatelleeksi noita muita seikkoja, jotka voi paljastaa raskauden jo ennen masun kasvamista.
Tajusin juuri, että taidan "jäädä kiinni" hyvinkin nopesti.. :grin Firman juhlat tulossa, jossa tietysti tarjolla alkoholia ja voi olla, että jossain tuo tupakoinnin lopettaminenkin saattaa aiheuttaa jo epäilystä. Minut kun valitettavasti on "tunnettu" siitä, että poltan hyvinkin paljon...

Riippuu aika paljon ihmisestä ja miten sattuvat sitä mahaa katsomaan. Ensimmäiset kyseli ehkä juuri jossain rv 16-18 paikkeilla oonko raskaana, ja viimeset vasta pari kk ennen laskettua, että "en oo huomannutkaan, että oot raskkana!" :grin Omasta itsestä tuntu, että rakenneultran jälkeen vatsa oli semmonen, että huomaa jos haluaa katsoa.

Niinpä. Toiset ei ees kysyny et ootko vaan onnitteli jossain jo rv 16 paikkeilla. Toiset tajus rv 30 vasta kun mies puhui varpajaisista :)

Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app

Oliskohan ollu siinä neljännen raskauskuukauden kieppeillä kun asia paljastui kertomattakin ;D

En muista ihan tarkkaan, mut nt-ultra oli 12+ viikoilla ja niihin aikoihin masu alkoi pikkuisen pömpöttää, mut olis hyvin voinu johtua vaan pienestä pyöristymisestä ja oli tosi helposti peitettävissa. Tuosta se alkoi kuitenkin sit kunnolla tulla hiljalleen näkyviin eikä muutaman viikon päästä ollut enää peitettävissä.

Mulla maha kasvoi todella hitaasti; juhannuksen jälkeen miehen vanhemmat totesivat et vähän se näkyy ja elokuussa sitä ei enää voinut olla erottamatta (LA siis oli lokakuussa). Heinäkuussa ensimmäiset duunikaverit tajusivat, et oon pieniin päin :P Siinä rv 30 tienoilla sf-mitta oli vain 24-25, jouduinkin kontrolliin - tosin kaveri kasvoi ihan normisti ja painoarviot eivät enteilleet pientä vauvaa :) selkään vaan piiloutu mun poitsu, kunnes sit loppuu kohden maha pullahti esiin.

Nyt on rv 28 ja äiti totes, että näyttää istuessakin jo vauvamahalta. :) Mutta sanotaan et reilu kk takaperin ois varmaan mennyt vielä lihomisen piikkiin. Olin ennen raskautta jo ylipainoinen, ja raskauden alkupuoliskon paino senkun tippui ja olemus hoikistui... :D

Riippuu ihan ihmisestä. Itsellä alkoi näkymään ja ekat kyselytkin oletko raskaana tuli joskus pikkusen ennen puoltaväliä.nyt rv 23+3 ja selvä vauvamasu ❤️

Itse olin niin pieni, että hyvin onnistuin peittelemään raskautta jonnekin 5-6kk kohdalle - oli kätevästi vielä talvi, niin kaulahuiveilla sai vähän lisäpeittoa. :)

Kahvinjuonnin olin lopettanut, mutta eivät osanneet yhdistää mihinkään.

Itsekin halusin kertoa esimiehelle ja pomolle ensin, ettei heille tulisi yllätyksenä. No, esimies oli tosin jo aavistellut, mutta ei ollut kehdannut kysyä.

Heh, mulla alkoi näkymään selvästi jo ennen ensimmäisen kolmanneksen loppua, vaikka ensimmäistä odotan :) Nyt vk22 eikä enää toivoakaan peitellä raskautta :D Tänään neuvolassakin th nauroi, että enää ei pysty pitämään piilossa. En tiedä onko sillä vaikutusta, että olen aika pieni kokoinen.

Ekoista onnistuin pitämään masun hyvin piilossa rv 10 asti, siitä ultraan piti jo miettiä enempi mitä päälleen laittaa, jos ei halua paljastua.
Nyt kolmosesta oli niin jäätävä turvotus mahan seudulla, että kärähdin jo ennen rv 10. Rv8 oli jo hirmuinen Ballo!! Joten en edes yrittänyt piilotella, taputtelin ylpeänä "vauvavatsaani":grin

Ei ole kukaan vielä töissä kyselly (tai eivät kehanneet) viime viikolla kun töissä niin oli 21+0, mutta ei tota enää kyllä peitellä, sen verran selkeesti näkyy jo, nyt siis 21+6

Mulla rv 32+3 ja vieläkin sen pystyn peittämään, töissä ne joille en itse asiasta kertonut, alkoivat huomata tossa rv 29 tienoilla :) tuntuu ittestä jotenkin kummallisena kuinka pieni olen :D

Takaisin