Mikä vikana?

jassukka94

Vasta-alkaja
Osaisikohan kukaan vastata että olenko raskaana vai onko tämä jotain muuta? Kahdet edelliset menkat olleet normaalia niukemmat ja kestäneet lyhyemmän aikaa. edellisen kierron puoli välissä iski pahoinvointi (ilman oksentamista), alamahan nippailu, hirvittävä väsymys ja tyyliin tekee mieli jotain hyvää ja toisaalta ei tee mieli mitään ja mielialan vaihtelut, näitä jatkui n. 1.5 vkoa erittän vahvana jonka jälkeen on hieman helpottanut mutta edelleen jatkuu samat oireet ja nyt tullut lisäksi pissillä ravaaminen ja nännien arkuus, raskaus on erittäin mahdollinen kun olemme poikaystävän kanssa peittoa heilutelleet oviksen aikaan juurikin parissa edellisessä kierrossa. Olen testannut useamman kerran ja vahvaa negaa on näyttänyt. Kävin juuri kun pahoinvointi alkoi kovasti niin tk:ssa raskaustestin antamassa verestä sekin nega. Nyt sitten on muutaman kerran iskenyt älytön närästys kun olen muutaman siiderin ottanu viikonloppuna mikä ei ole minulle normaalia koska minua ei ole kuin kerran aikaiseemmin elämässäni närästäny. Ja muutenkaan ei alkoholikaan oikein meinaa upota enää samalla lailla. Stressiäkään minulla ei ole normaalia enempää ollut ja raskaus olisi sinänsä toivottu mutta emme ole sen enempää yrittäneet kun puhe on ollut että tulee jos on tullakseen.. rupeaa kohta jo hieman ärsyttämään että missä vika kun tk:ssakaan eivät osaa mitään sanoa.

Muokattu viimeksi:
Näin on, kyse ei ole raskaudesta kerta verikokeessa on tullut negatiivinen tulos. Jos olet epäillyt olevasi raskaana, niin miksi olet juonut alkoholia? Ja ylipäätään, jos on mahdollisuus tulla raskaaksi ja se olisi toivottua, niin alkoholit sun muut poies vaan, niin ei mahdollinen raskaus häiriinny ja alkio vaurioidu (:

Noista oireista, sinulla on ikää sen verran vähän (~20), että kyseessä voisi olla hormonitoiminnan muuttuminen. Naisilla keho kypsyy vielä tuossa parinkympin iässä ja alkaa erityisesti valmistautumaan raskautumiseen. Tämän voi kaikki naiset huomata ilokseen, kun teininä pystyi syömään melkein mitä vain eikä paino välttämättä noussut, mutta auta armias kun kolmannella kymmenellä vetelee samoja määriä ruokia ja herkkuja, niin johan alkaa kertymään rasvaa ja erityisesti lantion seudulle. Toisaalta kyseessä voisi olla keltarauhashormonin epäsuhta toiminta, joka aiheuttaa oireita. Varaa aika gynelle, häneltä löytyy enemmän vastauksia. Keltarauhashormonin tuotanto voi joskus heitellä ilman sen suurempia syitä, mutta etenkin stressi vaikuttaa siihen. Hormonitasapaino on helppo palauttaa esimerkiksi Terolut-nimisellä lääkkeellä, itsekin olen sitä pari kertaa joutunut käyttämään kierron ja hormonien tasaamiseksi.

En ole millään tavalla asiantuntija, mutta voisiko olla kyse valeraskaudesta? Jos toivot kovasti raskautta, voi osa oireista olla psykosomaattisia tai hormonitoiminta vain sekaisin. :)

Kiitos vastanneille täytyy siis yrittää päästä gynellä käymään, itse en ole mitään sen kummoisempaa stressiä huomannut ja emme yrittämällä yritä lasta vaan on ihan muuten osunnut juuri oviksen aikoihin peiton heiluttelut ja sen verikokeesta tehdyn testin jälkeen on myös se mahdollisuus tullut että raskaana olisin. Että ihan tervetullut lapsi on jos on tullakseen mutta tosiaan ei vielä ihan yrittämään olla ruettu kun sen verran nuoriakin ollaan että ei ole vielä hirveä kiire asian suhteen

Takaisin