Mikä kaikki muuttuu vauvan myötä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia käytännön muutoksia tuleva vauva tuo tullessaan vai tuoko mitään? Muutatteko isompaan asuntoon? Hankitteko auton tai vaihdatteko nykyisen auton tilavampaan? Tai onko edessä joitakin muita muutoksia? Artikkelissamme puhutaan siitä, miten raskaus voi muuttaa ystävyyssuhteita. Onko teillä tällaisesta kokemusta?
 
Meillä ei taida juurikaan muuttua mikään.
Yksi vauveli juuri kasvanut virallisesti taaperoksi, niin kaikki vauva kamppeet löytyy.
Miehen töiden perässä muutettiin juuri uuteen asuntoon ja uuteen kaupunkiin, kauas tukiverkoista. Onneksi tämä on tilava kaksio, niin uskon että mahdumme seuraavat pari vuotta tässä asustamaan. :)
 
Meillä eteen voi tulla auton ja asunnon osto. Autoon mahtuu vielä 1 mutta paikkoja ei voikaan vaihtaa sen jälkeen yhtä vapaasti kuin nyt. Ja asunnossa on niin puenet makkarit, ettei oikeastaan mitään uutta mahdu. Meillä on lähes 100 neliön neliö kahdessa tasossa mutta 6 ihmistä tarvii hyvinkin sen tilan.
 
No ollaan muutenkin juuri muuttamassa isompaan, mutta auton vaihto tai toisen auton hankinta sitten jossain välissä. Tosin toinen auto olisi tullut ensi syksynä viimeistään ajankohtaiseksi muutenkin..
 
Meillä täytyy miettiä auton kanssa, miten saadaan kolme istuinta taakse... tai sitten auton vaihto edessä... muuten ei taida muuttua asiat...
 
Me halutaan muuttaa rauhallisemmalle asuinalueelle ja kaksiosta kolmioon, vaikka vauvan ensimmäinen vuosi yhdessä varmasti nukutaankin. Periaatteessa kaikki muuttuu, kun esikoista odotetaan ja vaikka paljon tietääkin niin sittenhän sen todellisuuden näkee. Mä jään kätilöopinnoista vuodeks pois ja kaksi vuotta vielä jää opintoja jäljelle. Ei mulla oo kuitenkaan mitään pelkoa siitä etteikö asiat järjestyisi ja uskon, että selvitään hyvin. Halusimme perustaa perheen nuorina siksi, että meille se menee kaiken muun yli ja mulla gynekologin mukaan mahdollinen endometrioosi. Ajattelin, että kyllä se vuosi tärppiin tulisi menemään, mutta kolmannesta kierrosta onneksemme tärppäsi. Ja mieluummin olen vuoden nyt opinnoista tauolla ja haen sitten töitä valmistuttua, kuin että tämän vauvakuumeeni kanssa kärvistelisin ja jäisin suoraan opinnoista vauvan kanssa. :happy:
 
Me vaihdettiin just muutama viikko sitten auto isompaan ja vaikkei perusteena ollutkaan vauva, niin hyvin se sopii siihenkin. Odotellaan myös meidän uuden kerrostaloasunnon valmistumista. Maaliskuun puolessa välissä päästään muuttamaan, niin on sit samalla ihana alkaa sisustaa myös vauvalle valmiiksi. Uudessa asunnossa se ihana puoli, että vaikka on 2. kerros niin sisääntulokerros on se sama, eli ei tarvitse hissejä, tms. vaunuille ja talon eteisaulassa on mahdollisuus pestä kuraiset kärryt!
 
Meidän pitää varmaan jotkut sisarusrattaat hankkia kun sen verran pieni on tuo esikoinen vielä kun tämän pitäisi syntyä. Näin kadulla jollain tosi kivat missä taapero köllötteli siinä alla missä on yleensä se tavaratila. Siinä oli siis ihan sellanen ”köllikoppa” :) olis pitäny kysästä minkä merkkiset on. Ei veis kuitenkaan tilaa kauheesti enempää ja mahtuu hyvin kapeissakin kauppahyllyjen väleissä kulkemaan..
 
Aurinkoinen84 ihanaa kun pääsette muuttamaan uuteen ja asunto kuulostaa kivalta [emoji4]

Sirpaleina meillä on britax douple agile-tuplarattaat. Meillä on esikoisen ja toisen välissä 1v10kk ja tuli kyllä tarpeeseen. Vieläkin molemmat istuu rattaissa pitemmillä matkoilla, vaikka vanhempi on jo 3v. Mun mielestä on ihan näppärät olleet. Vauvana nuoremmalle ostin sellaisen pehmeän kopan, jonka sai siihen ratasosan päälle. Nyt käytössä molemmilla ratasosat. Se mikä eniten mietitytti näitä ostaessa, kun oli kasvot menosuuntaan molemmilla ja olisin halunut vauvan kasvot itseeni. Eipä se lopulta sitten haitannutkaan, rattaiden kuomun päällä oli sellainen kurkistusluukku, josta näki vauvan kasvot. Ovat kyllä mielestäni olleet näppärät kulkemaan.
 
Meillä on Emmaljungan Double Vikingit ja ne saa mennä nytkin. Me ei olla käytetty niitä pitkään aikaan mutta on lainattu niitä reissuille. Viimeisimpänä veljen perheen Baltian reissulle. Turvakaukalo täytyy autoon hankkia ja siitäkin on jo malli selvillä. Babybjörnin sitteri löytyy ja sitte joskus Stokken Tripptrapp turvakaarella jota nuorin käyttää joskus kun haluaa päästä pöydän päähän. Pinnasänky on varmaan kans hankittava.
 
Ei juurikaan muutoksia. Esikoisen kaikki vauvatavarat ovat varastossa ja kaksi lasta mahtuu mainiosti kaikkialle.
 
Meilleki olis toinen tulossa, niin ei sillä tavalla elämä mullistu perustuksia myöten niinku ensimmäisen kans. Tärkeimmät vauvatavarat ja kivoimmat vaatteet on meilläki säästetty, niin ei ole sitä hommaamistakaan niin paljoa. Sillä tavalla varmasti tulee erilaista elämästä, että vauva-arkea rytmittää tuo esikoinen eikä vauva ja oma jaksaminen niinku ensimmäisellä kerralla.
 
Eniten muuttuu arki. Koululaisten elämä on jo niin erilaista kuin vauva-arki. Ja auto menee vaihtoon, tarvitaan tila-auto. Ja kaikki vauvajutut hommattava, kun ei enää ole mitään tallessa.
 
Meidän ei tarvitse hankkia oikeastaan mitään. Ehkä sitten jos tulee tyttö niin voisi hankkia vähän tyttömäisempiä vaatteita. Jännä nähdä miten sitten todellisuudessa elämä lähtee rullaamaan kolmen lapsen kanssa. Haaveilen kyllä auton vaihdosta mutta aika näyttää että onko siihen sitten kuitenkaan varaa
 
Ketjun alussa laitoin, ettei elämä kovinkaan paljon muutu. No varhausultran jälkeen totesin, että muuttuuhan se sittenkin ja paljon!! Yksi vanhempi, kaksi kättä, yksi 3-vuotias ja kaksi vastasyntynyttä! Mitähän tästä tulee?!?? :eek:

Tavarat ja vaatteet on kaikki esikoiselta tallessa, mutta jos nää molemmat sattuu oleen tyttöjä, niin vaatekaappi menee isosti uusiksi. Tallessa on myös turvakaukalo ja vaunut. Mutta tarvin toisen kaukalon lisää ja vaunutkin pitää vaihtaa tupliin!

Asunto tosiaan on 46 neliöinen kaksio, kai me tänne kaikki mahdutaan...? :wacky:

Mitähän vielä? :nailbiting:

APUA!!!
 
Meillä pitää uusi turvakaukalo ostaa ja vaunuihin seisomalauta. Ei meinata varmaan tuplia ostaa. Vaatteita pitää ostaa mut muuten on vielä hyvin tavaraa esikoisen jäljiltä. Isompi asunto ostetaan sit joskus kun lapsetkin on isompia ja mä oon takaisin työelämässä. Nyt meillä on kolmio.
 
Meillä on kaikki "suunniteltu" valmiiksi kahta lasta ajatellen, ja kun on pieni ikäero, kaikki tavaratkin löytyy valmiina. Hirvittää silti, että mitä siitä tulee. Tuon taaperon kanssa oon jo valmiiks välillä ihan puhki, niin mites kun sen lisäksi on vastasyntynyt? Tuo esikoinen on vähän vajaa 2v silloin, joten ei varmaan kovin omatoiminenkaan vielä. Mua pelottaa se, että miten häntä pystyy tarpeeks huomioimaan kun on kiinni pienemmässä.

Noh, mulla on läpi elämän oikeestaan ollut sellanen ajatus, että kaikesta selvitään kuitenkin tavalla tai toisella. Että kyl ne asiat sitten asettuu kohdilleen. Ja jos ei hommat mee suunnitelmien mukaan, sit tehdään vaan uudet suunnitelmat.
 
Meille tulossa ensimmäinen lapsi, joten kaikki tarvikkeet täytyy hankkia. Asunto ollaan aikoinaan ostettu, niin että lapsikin mahtuu. Ja molemmat autot on myös riittävän tilavia. :)
 
Takaisin
Top