Mikä kaikki muuttuu vauvan myötä?

Carris, meillä kaksi koiraa ulkorarhassa. Meluavat ajoittain, kun näkee meitä, kävelijöitä, heppoja, autoja... tyttö on tottunut alusta asti näihin ääniin. Ei herää vaunupäikkäreilläkään :)
Tyttö 1 v 11 kk

Hihii, no mut mahtavaa :happy: Kyl varmasti sit meidänki nyytti tottuu menoon ja meininkiin - ja konsertteihin alusta alkaen :) Ollaan kyl jo saatu konsertteja vähennettyä, kun ollaan jätetty yöksi makkarin ulkopuolelle valoja päälle ja heitetty hurtille Dentastixit ennen nukkumaanmenoa :thumleft
 
Meillä varmasti suurin muutos tulee siinä, kun on tähän saakka pitkään asuttu työn vuoksi viikot eri paikkakunnilla, mutta tähän olisi tarkoitus saada muutos mahdollisimman pian.. ei todellakaan ole mikään optimi ajatus tällainen kahden kodin rumba, enkä haluaisi ihan koko odotusaikaakaan kärvistellä viikkoja yksin. Katsotaan nyt sitten miten käy käytännön järjestelyjen kanssa.. aika monta muuttujaa on vielä tässä yhtälössä :wideyed:
 
Mun elämä muuttuu vauvan myötä tosi paljon. Kuten muutto takas pohjois-savoon ja oon aina ollut vähän sellanen yksinäinen susi joka tykkää olla yksin. Mutta uskon että nautin tulevan pienokaisen seurasta ja suuren tukiverkon ansiosta joskus on mahd. Omaankin aikaan.
Vaunuja olen jo tsekkaillut ja tiedänkin jo millaiset haluan. :)
 
En muutu juuri mikään käytännön asia, asunto on sopivan kokoinen, auto on. Ajankäyttö, taloustilanne ja parisuhteen muutokset jännittää eniten. Perhe ja suku niin innoissaan että tukea pitäisi löytyä, kavereista jää ne kenen on tarkoitus:happy:
 
No ainakin asunto lähtee vaihtoon. Tähän kämppään ei mahdu lapsen kanssa.
Tokihan koko elämä tulee muuttumaan lapsen myötä. Enää ei viikonloppuisin nukuta miten sattuu ja elämään tulee selkeämpi rytmi kunhan lapsi kasvaa.
Jännittää myös miten meidän kolme kissaa tulee tottumaan lapseen. Toki järjestämme uudessa kodissa sitten turvapaikkoja kissoille, kuten tasoja joita pitkin pääsevät kirjahyllyjen ja kaappien päälle oleilemaan halutessaan.
 
Meillä ei isoissa kuvioissa paljoa muutoksia: mahdutaan hyvin autoon ja kotiin. Asutaan kolmiossa, jossa toinen makkari meillä ja toinen miehen teini-ikäisellä lapsella. Tarkoitus asua tässä ainakin siihen asti, kun menen takaisin töihin. Sitten katsotaan uudestaan tilantarvetta.

Meidän yksvee cottoni on ollut ystävien lapsia kohtaan erityisen hellä ja hoivaava, joten uskomme ja toivomme, että hän ottaa myös innolla vastaan roolinsa isokoirana toukokuussa. :D Ehkä ongelmaksi muodostuu enemmäkin se, että haluaisi olla liian lähellä ja koko ajan avuksi.

Miehellä tosiaan kaksi lasta ennestään ja itsellä 4 pienempää sisarusta, joten uskon, että meillä on jo jotain käsitystä siitä, mitä tulevaisuus tuo mukanaan. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä, millainen tyyppi lopulta mahasta putkahtaa! Itse olen vauvasta asti ollut maailman surkein nukkumaan, joten omat odotukset ovat sellaisia, että vuoteen ei saa nukuttua lainkaan. Mies ja hänen isommat lapsensa ovat maailman parhaita nukahtajia, joten sitä geeniä toivotaan myös tulokkaalle.
 
Eipä juuri muutoksia. Vierashuone muuttuu lastenhuoneeksi. Pitäis vaan saada aikaiseksi. Ja yksi pulma on koirien kuljetus autossa. Meillä on nyt häkki niille takapaksissa, mutta se ei kyllä sinne mahdu vaunujen kanssa. Pohdinnassa semmoinen tilanjakaja.
 
Asumisjärjestelyt ym peruskuviot säilyy ennallaan ja valmius vauvan tuloon on ollut jo useamman vuoden. Eniten varmaan muutosta tulee asioiden priorisoimisessa, ajankäytössä ja parisuhteessa. Moni asia varmasti muuttuu, ihan positiiviseenkin suuntaan.
 
Takaisin
Top