Mikä kaikki häiritsee sinua naurettavan paljon?

Olette hei @Vargynja, @Bella Swan ja @litranmitta onnekkaita että teillä joku muu täyttää konetta 🤣🤣🤣

Näinhän asioilla on aina puolensa. 😊 Tosiasiassa olen iloinen, kun puoliso osallistuu kotitöihin. Mutta onneksi silti saa nämä pienetkin asiat ärsyttää.

Minä muuten olen meillä se, jolta jää kaapin ovet auki. 😅 Tuntuu turhalta sulkea, jos menee kohta kuitenkin uudelleen samalle kaapille ja sitten ne onkin helppo unohtaa. (Jääkaappi ja pakastin poikkeuksena, ne menee kiinni.)
 
Hauska, miten paljon tiskikoneen täyttö herättää tunteita 😂. Niin meilläkin 🙈. Meillä tosin miehen kanssa on molemmilla omat mielipiteemme siitä, miten kone täytetään ”oikein”, joten vuoronperään järjestellään konetta uudelleen 🤣.
 
Mua ei ärsytä tiskikoneen täyttö onneksi, vaikka välillä huomaan jotenkin järjesteleväni astioita uudestaan 😄 enemmän mua ärsyttää se, että pestään astiat kylmällä vedellä ja tiskiharja jätetään likaseksi 🫠 ja lavuaarit! En ymmärrä miksei häiritse, että vessassa hammastahnaa jää siihen eikä voida huuhtoa tai sitten keittiön lavuaarista voida heti laittaa mahdollisia ruuantähteitä roskiin? Pyykinpesu yhteisissä on molempien hoidossa, mutta kysyy multa pesuohjeita. Mun vaatteita en anna laittaa kuivumaan 🤣 meillä on niiiin eri tyylit pistää ne telineelle, että joku täällä sano siitä ryttyisyydestä eikä ravisuta auki, niin mun mies tekee justiin niin.. 😅 Mun on pakko saada suoraan kaikki, myös sukat ja alkkarit tietyllä tavalla 😂
 
Tää on vähän tyhmää, mutta olen vähän turhan neuroottinen ettei mitään laseja jätetä suoraan auringonvaloon myöskään siis sisällä, koska pelkään polttopisteilmiötä. Eli kaikki juomalasit, maljakot yms pois auringon valosta ja varjoon. Mun puoliso on aina helisemässä, kun oon piilottanut sen juomalasin jonnekin lipaston nurkkaan jemmaan 🙈 tai kerännyt suoraan astianpesukoneeseen, kun joku lasi on hetken pöydällä.
 
Tää on vähän tyhmää, mutta olen vähän turhan neuroottinen ettei mitään laseja jätetä suoraan auringonvaloon myöskään siis sisällä, koska pelkään polttopisteilmiötä. Eli kaikki juomalasit, maljakot yms pois auringon valosta ja varjoon. Mun puoliso on aina helisemässä, kun oon piilottanut sen juomalasin jonnekin lipaston nurkkaan jemmaan 🙈 tai kerännyt suoraan astianpesukoneeseen, kun joku lasi on hetken pöydällä.
Mulla on vastaava ylivarovaisuus veitsistä ja saksista 😅 jos ne on likaisia, ne pitää laittaa heti koneeseen tai edes tiskialtaan pohjalle. Jos puhtaita niin joko seinässä olevaan tukkiin tai laatikkoon. Silmissä vilisee semmoinen kauhunäky, että jos se jää pöydälle niin voi tulla joku tärähdys lattiaan tai törmäys pöydänkulmaan, mistä se terävä sit putoaa suoraan varpaille 😬😬 taaperoperheessä toki ihan järkevää toimintaa, mutta noi kauhumielikuvat on ärsyttäviä 😅🙈
 
Mä kommentoinkin tota tiskikonetta jo aiemmin, se on sellainen kuitenkin suht pieni ärsytyksen aihe, mutta suurin on ehdottomasti se, että jos mies ei voi tulla syömään sillon kun ruoka on valmista. Mikään ei ole niin ärsyttävää, kuin että olen nähnyt vaivaa ruoan valmistamiseksi (oli se sitten arki tai pyhä), ja toinen ei voi edes sitä tehdä, että tulis valmiiseen pöytään silloin kun ruoka on valmista. Mä oon ottanut jo tavaksi antaa useamman ennakkovaroituksen, että millon ruoka on valmista, mutta silti sitten sinä hetkenä kun se on valmista, niin miehellä voi olla joku juttu kuitenkin kesken, ja sitähän ei mitenkään voi keskeyttää eikä voi tulla heti pöytään. Mä itse haluan syödä ruoan kuumana, ja mieluusti söisin niin että ollaan kaikki yhdessä pöydässä, niin ärsyttää että toinen ei voi olla siinä pöydässä ajallaan. Menee itseltäkin puolet nautinnosta pilalle jo sen takia, että ärsyttää se kun ei voi olla yhtäaikaa pöydässä 😬.

Ei tätä onneksi joka ruokailulla tapahdu, mutta kun tapahtuu, niin se ärsyttää aivan suunnattomasti.
 
Mä kommentoinkin tota tiskikonetta jo aiemmin, se on sellainen kuitenkin suht pieni ärsytyksen aihe, mutta suurin on ehdottomasti se, että jos mies ei voi tulla syömään sillon kun ruoka on valmista. Mikään ei ole niin ärsyttävää, kuin että olen nähnyt vaivaa ruoan valmistamiseksi (oli se sitten arki tai pyhä), ja toinen ei voi edes sitä tehdä, että tulis valmiiseen pöytään silloin kun ruoka on valmista. Mä oon ottanut jo tavaksi antaa useamman ennakkovaroituksen, että millon ruoka on valmista, mutta silti sitten sinä hetkenä kun se on valmista, niin miehellä voi olla joku juttu kuitenkin kesken, ja sitähän ei mitenkään voi keskeyttää eikä voi tulla heti pöytään. Mä itse haluan syödä ruoan kuumana, ja mieluusti söisin niin että ollaan kaikki yhdessä pöydässä, niin ärsyttää että toinen ei voi olla siinä pöydässä ajallaan. Menee itseltäkin puolet nautinnosta pilalle jo sen takia, että ärsyttää se kun ei voi olla yhtäaikaa pöydässä 😬.

Ei tätä onneksi joka ruokailulla tapahdu, mutta kun tapahtuu, niin se ärsyttää aivan suunnattomasti.
Ymmärrän todella hyvin miksi sua harmittaa ja täysin oikeutetusti myös ärsyttää!
Minä varmaan keskustelisin asiasta, sillä hän näyttää tiedostamattaan nyt samalla teidän esikoiselle "väärää" toimintamallia, jota on hankala yrittää saada pois kitketyksi.
Nuo muksut ovat niin kovin käteviä kopioimaan meidän aikuisten toimintaa niin hyvässä kuin pahassa!
 
Mä oon just niin kuin sun mies :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: kaikki sotkemisesta ja kaapinovista myöten! Mun mies on tarkka keitiön siisteydestä. En ymmärrä mikä järki on jo ennen ruuan syömistä käydä siivoamaan. Itse haluan päästä heti nauttimaan ruoasta ja sitten lepään sohvalla masu täynnä ja siivoan vaikka sitten huomenna. Siivous pilaa minusta tän nautintoprosessin. Miehen päässä vaan jyskyttää, miten sotkunen keittiö on ja pitäisi siivota... Toisaalta taas oo meistä kahdesta se, joka jynssää lattialistoja hammasharjalla :No Evil Monkey: mieskin on alkanut unohdella kaapin ovia auki...

Meillä myös mies on siistimpi ja napisee minulle väärässä paikassa olevista tiskeistä, yleisestä epäjärjestyksestä, pyykkikorissa liian pitkään odottaneista vaatteista... En ole likainen tai sotkuinen itse mielestäni, mutta miehellä on minusta aivan jäätävät siivousstandardit. Tästä saadaan usein narinaa aikaiseksi ja minua häiritsee toisessa juurikin liika tarkkuus tosi ärsyttävän paljon.

Minua on myös lähiaikoina alkanut toden teolla ärsyttää tietyt poliittiset ja yhteiskunnalliset suuntaukset. Tokihan voin jotain tehdä äänestämällä, mutta ei sillä kaikkea voi korjata.
 
Takaisin
Top