Mikä avuksi lonkka- ja jalkasärkyihin?

Mä haaveilen, et joskus ois sellanen 180cm levee sänky, niin mahduttas varmasti miehen kans (kahdestaanki) nukkumaan. Mä kuulema nukun kauheen leveesti, mut kyl se on se mies joka leveesti nukkuu. Paitsi nyt ku on maha ja sit se vartalotyyny. Meil siis nyt 160cm levee sänky.
 
Meillä on 180cm levee sänky ja mahdutaan miehen kaa hyvin nukkuun siinä mut jos lapsi/lapset tulee viereen niin on väistyttävä ko ne nukkuu niin levottomasti
 
Meillä on 180cm sänky. Mies on alkanut puhumaan pienemmästä, 160cm. Toivon mukaan tämä syntyvä jätkä muuttaa miehen mielen. Itse en ole valmis vaihtamaan kapeampaan.

Nyt viikon saikuttelun jälkeen liitoskivut ovat helpottaneet, mutta viikonloppuna alkoi lonkkakivut. Viime yönäkään en saanut nukuttua, kun kyljellä nukkuessa lonkat on tulessa ja selällä nukkuessa selkään sattuu. Eivät nuo varmaan helpota ennen kuin tämän muksun saan pihalle.
 
Mä en ekassa raskaudessa panostanut tyynyihin vaan nukuin ihan perus tyynyjen kanssa. Mitä pidemmällä raskaus eteni, sitä enemmän piti olls tyynyjä että löyty oikea asento. Sit öisin hirvee säätö jos vaihto kylkeä, että sai kaikki 3-5 tyynyä hyvin :D tässä raskaudessa päätin, että haluan nukkua ja ostin aika alkuvaiheessa jo doomoon buddyn ja sanoin miehelle, että mun psyyke vaatii tän noin 100 euron panostuksen :wink en ole katunut. Yhtään ei ole lonkkia poltellut tai kolottanut.
 
Meilläkin aiemmin käytössä 120cm sänky, joka oli vähän kapea kahdelle. Nyt meillä on 2 x 80 cm sängyt yhteisellä petauspatjalla. Molemmilla on tarpeeksi tilaa.
 
Vielä menee nukkuminen suht ok tyynyjen ja asentovirityksen kanssa. Aamusin vaan on maha oudon "kipeä" (tai miten sitä nyt kuvailisi), että en tiedä missä ihmeen asennossa sitä sitten yöllä vatkaan..
Mieheni hieroo iltaisin alaselkääni ja ai että se tekee infernaalisen hyvää :happy:. Monesti päivän päätteeksi tuntuu, että juuri tuo alaselkä on jumissa ja kun ei enää mahallaan pysty nukkumaan niin asentoviritykset ei ainakaan helpota alaselän jumahduksia.
 
alkuyö oli tuskaa kun jalkoja pakotti eilinen autolla ajaminen (pitkä matka), helpotti sitten kun panadol alkoi vaikuttamaan, muutoinkaan ei masu tykänny autolla ajamisesta ko juili alamahaa koko illan
 
Eilen tosiaan ekaa päivää töissä, kun olin viikon saikuttanut. Illasta ja yöstä oli lonkat, selkä ja nivuset taas niin kipeet että itkuksi melkein meni. Menin nukkumaan yhdeksältä ja yhdentoista jälkeen vielä katsoin kelloa. Seuraavan kerran heräsin kahden jälkeen enkä enää nukkunut. Kääntyminen on yhtä tuskaa, mutta ei samassa asennossakaan pysty nukkumaan koko yötä, sillä lonkkia käy polttamaan kyljellä koisiminen ja selällä nukkuminen on ahdistavaa ja särkee.

En itse niin siitä kivusta välitä, sen kanssa pystyy elämään, mutta jos saan joka yö nukuttua vain sen max 4h, niin minulla pettää pääkoppa. Vielä pitäisi se viisi viikkoa sinnitellä töissä. On vain hieman haastavaa ratkoa talouspuolen ongelmia ja numeraalisia solmuja, kun aivot ovat sellaisessa Walking Dead-tilassa... :hungover:
 
Mulla rasitus kyllä lisää huomattavasti tota öistä lonkkasärkyä. Jumpat lopetin jo sen vuoksi. Mutta muuten jos on ollut paljon jalkojen päällä ja touhunnut niin öisin särkee. Oon nyt lomalla ja palaan ensi viikolla töihin, joten näkee sitten alkaako lonkkasärky vaivata. Toi unien vähäiseksi jääminen on pahinta kun muutenkin nyt raskaana täyttä tuskaa nousta kuudelta ylös töiden takia.
 
Oishan se ihanaa kun sais loppuraskauden nukuttua hyvin. Tasan tietää, että kun vauva syntyy, niin sitten mennään niillä 3h yöunilla taas muutama kuukausi :O
 
Kävin napisemassa näistä kivuista lääkärille, kun unettomuus häiritsee jo pahasti arkea. Lääkäri kehotti lyhyelle Panadol-kuurille, joka kyllä lopulta sitten jopa hieman auttoi kipuihin. Nyt kuitenkin valvon sitten jostain muusta syystä, joka vielä on tuntematon. Uni vaan ei suurinpana osasta öistä tule.

Minuakaan eivät kivut niin haittaisi, kunhan unta vain saisi. Olen töissä unenpuutteen ja hormoniherkkyyden takia niin itkuinen, että purskahdan itkuun pienistäkin asioista. Tällä hetkellä olen lyhyellä sairaslomalla, ettei onneksi tarvi itkeskellä työkavereiden edessä.
 
Itsellä öisin asennon vaihto tuntuu jo sen verran et havahtuu ja aamulla sellanen olo et yö mennyt pätkissä vaikka muuten nukkuisi hyvin..
Eilen illalla rankemman työviikon päätteeks tuntu siltä et olis vähintää häpyluussa joku murtuma kun ylösnoustessa ja kävelemään lähtiessä tuntu todella raastavaa kipua nivusen seudulla vasemmalla puolella.. Levossa ei juurikaan häiritse.. Toivottavast menis ohi levolla.. Nyt jo eiliseen verrattuna parempi..
 
pautu sama juttu tuon häpyluun kanssa täällä, ei tosin ihan joka päivä. Minulla ei ole sen kummempia lonkka- tai muita särkyjä ja saan ainakin vielä nukuttua ihan ok. Tosin pitkä päivä jalkojen päällä kyllä tuntuu ja onneksi mieheni hieroo joka ilta :Heartred
(On tehnyt niin jo vuosia ennen raskauttakin). Samaten koitan edes hetken päivästä maata jalat hieman koholla ja se hieronnan lisäksi kyllä toimii.
 
Mulla on alkanut lonkkia särkeä ihan kunnolla. Maatessa tuntuu ilkeältä ja kävellessä väsyy nopeasti ja alkaa särkeä. Nivusissa en ole huomannut mitään kipua.
 
Takaisin
Top