Mitkä keinot teillä on helpottamut raskausajan väsymystä (erityisesti jos se on alkanut loppuraskaudesta), vai onko se ollut sellaista minkä olette vaan joutuneet hyväksymään ja potemaan synnytykseen asti? Mä olin ekan kolmanneksen jälkeen pitkään tosi hyvävointinen, mutta nyt viimeisten viikkojen aikana (tänään 36+0) jaksavuus on laskenut kuin lehmän häntä ja ihan arkisten askareiden tekeminen tuntuu vaikealta. Vähän oon miettinyt voisiko tässä olla jotain tylsistymistä/masennuksen tapaista kun vaiva on pahimmillaan viikonloppuisin (arkena en niinkään huomaa, vaikka kyllä silloinkin voi illat olla hankalia) ja auttaisiko jos yrittäisi pakottaa itsensä tekemään enemmän (multa on jäänyt esim. säännöllinen hengästymistä aiheuttava liikunta pois, kun se aiheutti turhan paljon harkkasupisteluja), mutta väsymys tuntuu niin fyysisenä ja intensiivisenä että mietin voisiko kyseessä olla jokin elimellinen vaiva.
Oon yrittänyt nukkua päiväunia, mutta ei niitä määräänsä enempää voi vetää ilman että yöunet alkavat kärsiä. Kofeiinia tulee aamulla puolikkaan vahvan kahvikupillisen verran, ja huonosti nukuttuja öitä (jolloin nukun 2-3 tavallista vähemmän) ehkä 1-2 viikossa.
Ensi viikolla onneksi neuvola niin pääsee kyselemään ammattilaiselta, mutta sitä odotellessa: millaista väsymystä raskausaikana koitte (jos koitte), millä keinoilla yrititte sitä purkaa, ja löysittekö jotain mikä lopulta auttoi?
Oon yrittänyt nukkua päiväunia, mutta ei niitä määräänsä enempää voi vetää ilman että yöunet alkavat kärsiä. Kofeiinia tulee aamulla puolikkaan vahvan kahvikupillisen verran, ja huonosti nukuttuja öitä (jolloin nukun 2-3 tavallista vähemmän) ehkä 1-2 viikossa.
Ensi viikolla onneksi neuvola niin pääsee kyselemään ammattilaiselta, mutta sitä odotellessa: millaista väsymystä raskausaikana koitte (jos koitte), millä keinoilla yrititte sitä purkaa, ja löysittekö jotain mikä lopulta auttoi?