Anoppi ja anopin tänne raijaamat herkut joka ikinen kerta kun se käy meillä eli kerran tai pari viikkon! Ei siis ole mikään harvinainen vieras, vaan ihan arkipäiväinen ja arjessa mukana. Vaikka anopille sanoo joka ikinen kerta, että älä tuo mitään, niin silti pitää jotain herkkua tuoda kahvipöytään. Onko tässä joku etikettitapa vai miksi se on niin tiukassa, että pitää joka kerta tuoda jotain, vaikka sanotaan ettei saa tuoda mitään?
Meillä ei oo omasta takaa kuin keksipaketti vierasvarana ja ollaan moneen kertaan selitetty, että näin on siksi, ettei tuu liikaa herkuteltua kun ei se ole hyvästä ja lihottaa. Pitkään ei ollut mitään, mutta ajateltiin josko se keksipaketin ostaminen ja keksien tarjoaminen kahvin kanssa auttaisi tilannetta, mutta ei. Minua loukkaa, kun anoppi tuo omia leipomuksiaan meille. Mieskään ei tykkää siitä, kun haluaa ettei liho ja mies on aina se, joka sanoo, että et sitten tuo mitään. Minä jos sanon, niin anoppi itkee eikä tule seuraavaan kuukauteen käymään... Minä en leivo juuri koskaan, vaikka tykkäisin todella paljon leipomisesta, koska leivonnaiset tulee syötyä liian herkästi vaikka yrittäisi pakkaseen piilottaa. Harvoin syödään anopin tuomia herkkuja koska meillä on tällainen tiukka linja herkun suhteen. Roskiin ne sitten menee, tuntuu haaskaukselta...