Mikä ärsyttää/ potuttaa

Mä kysyin heti alussa jo saako vaihtaa niin kuulemma täällä ei.. :eek: ku jotenki mun mielestä ihan sanomattakin selvää et sais mut täällä ei.
 
Meillä kanssa on alueittain päätetty ne niin ei voi vaihtaa, tosin oma on onneks mukava niin ei tarvikaan..
 
Mulle on sattunut niiin ihana neuvolatäti etten vaihda häntä mihinkään..On vanhempi nainen ja hällä ei ole itsellään lapsia mutta ymmärtää ihan käytännön asioita todella hyvin..Tänään oli poijjaan 6v neuvola nii tietokoneen taulukoiden mukaan lievä ylipaino muksulla nii rupes nauramaan vedet silmissä ja pyysi toisen tädin katsomaan poikaa ja taulukkoa...Sanoivat molemmat että piutpaut taulukoista koska silmälläkin näkee että poitsu on hoikka...Lihaksikas kylläkin :) Nii ja saan soittaa soittoajan ulkopuolellakin hälle jos jotain on mielessä...Jos kyseinen täti joutuu vaihtaa tk nii vaihdan perässä samaan paikkaan...


Väsymys vaivaa itteäkin ja liitoskivut...Uutena kipuna nyt iskenyt navanseudun kipu...Pari vuotta sitten leikattiin napatyrä nii nyt sitten kirraa haava-aluetta oikein makiasti...Nii ja ystäväni närästys tuli takaisin...:angry4..Yölliset vessareissut aloitettu ja jääkaappi reissut myös...Pakko napata jotain pientä..Kurkkusiivua yms jotta saa nukahettua uudelleen...Saisi tuo uhmaikä mennä noppeemmin ohi nuilta 3 ennenku ehtii murkkuikä yhellä alkaa kunnolla...Voipi lla ettei mies välttämättä kestä meitä jos jokaisella pommi räjähtää yhtä aikaa...

Siinäpä tuli jupinat ja lissää jossain vaiheissa...On mukava kun ei ole ainut vaivojen kanssa :D:3some
 
Mä kysyin heti alussa jo saako vaihtaa niin kuulemma täällä ei.. :eek: ku jotenki mun mielestä ihan sanomattakin selvää et sais mut täällä ei.
Oih, no just :sad001 Enpä aatellukkaan, että ei onnistuis kaikkialla!
 
Mansuliini, ootko koittanut laittaa siihen arpeen jotain? siis jotain pehmittävää ettei sattuis?
Mimoza, keneltä kysyit sitä vaihtoa? Sulla on kyllä ihan täys oikeus vaihtaa tätiä, mut sitä kannattaa miettiä tarkkaan koska osa tädeistä on aluks mukavan oloisia mutta sit kun alkaa lapsen punnitukset ja mittailut niin hel.etti on irti jos ei mene käyrien mukaan... Mut on kyl kamalaa jos ei raskausaikana saa tukea neuvolasta.

Neuvolan kuuluu olla paikka joka tukee ja uttaa asioissa joissa äiti/perhe tarvii apua. Neuvolan ei kuulu olla rasite eikä neuvola SAA määrätä siitä mitä päätöksiä perhe tekee tai miten perhe elää...
Mulla on itsellä tosi ristiriitaiset tunteet neuvolan suhteen. Ensin oli tosi tosi ihana Hellevi niminen nainen joka oli mun kaikilla 5 vanhimmalla lapsella. Maanläheinen kokenut ja erittäin viisas ja rauhallinen. Huokui lähimmäisenrakkautta ja ymmärrystä. Sit tän kuopuksen kanssa tuli uus nainen ja koko raskausaikana hän oli mulla ekalla käynnillä ja kahdella viimisellä käynnillä. en saanut tarvittavaa tukea imetykseen, mutta hän varmaan ajattelin että osaan jo :/
Sit meillä on ollu muutamia muitakin erimielisyyksiä.

Ihanteellistahan olis jos ne siellä neuvolassa ymmärtäis että niiden työ on tukea jokaista perhettä perheen valitsemalla tiellä. typerin asia mitä olen kuullut on että "me ei voida sanoa mitään sormiruokailusta koska neuvolalla ei ole siihen virallista kantaa"... siis täh?!?

No niin, nyt loppu rutinat, neuvola on hyvä asia ja onneks ollaan Suomessa :Heartred
 
Womb oon useesti joutunu soittamaan toiseen neuvolaan kun omassa ei vastata päiviin ja sieltä kysyin niin ei kuulemma resurssit riitä.Tänään sama juttu ja nyt vielä olis akuuttia asiaa ettei tarvii päivystykseen lähteä. Ei vastattu eilen, ei tänään. Ihan huolella ketuttaa tää touhu ja tää on ollu tätä samaa koko raskauden ajan. Huoh :sad001
 
Womb Olen ihan perusvoiteilla rasvaillu ja bepanthen voidetta välillä laittanut...hetkellinen apu on kyllä ollut mutta kun se raastava tunne tuntuu sisäpuolella :/ Ei kiva :sad001

Onko muilla painajaisia?? Itte heräsin viime yönä omaan itkuuni...:shy:...Oli hiukan nolo olo...Onneksi muut tuhisi tyytyväisenä...meni sitte loppu yö pyöriessä....
 
Omassa neuvolassa ei yhtä ainoaa lääkäriaikaa kuukauteen vapaana...Sain ohjeen mennä yksityiselle, taas. No onneksi mulla on vakuutus, mutta silti omavastuu menee. Tää on ehkä juuri se syy, miksi mää en luota julkiseen puoleen :sad001 Ja se syy, miksi otan tulevallekkin vauvalle vakuutuksen.
 
Eikö teillä voi Lemmy mennä sitten terveyskeskuksen puolelle lääkärille?

Meillä päin ainakin samat tk lääkärit hoitavat äitiysneuvolaakin, joten sen puolesta on ihan sama kumpaan puljuun menee.. Neuvolaan harvoin saakaan ylimääräsiä lääkäreitä, mutta sieltäkin ohjataan menemään tk:n puolelle.
 
Ei ollu aikoja sielläkään :sad001 Toinen vaihtoehto oli mennä jonottamaan päivystykseen, mutta kun soitin sinne äsken niin jonotusajaksi veikkailtiin useampi tunti, ei onnistu kun mies reissussa. Että näin. Huomenna aamulla aika yksityiselle.
 
Mansuliini: viime viikonloppuna heräsin myös omaan itkuuni.... Mies ei onneksi ollut kotona kuulemassa, mutta aika kamalaa se oli. Uni tosin on jo unohtunut :)
 
Womb Olen ihan perusvoiteilla rasvaillu ja bepanthen voidetta välillä laittanut...hetkellinen apu on kyllä ollut mutta kun se raastava tunne tuntuu sisäpuolella :/ Ei kiva :sad001


Perusvoiteilla menee joskus ojasta allikkoon.... ei oo välttämättä mitään oikeasti kosteuttava niissä.
Suosittelen kokeilemaan karitevoi/sheavoita (löytyy esimerkiksi life myymälästä tai netistä) ei mitään Lisättyä, täyttä luonnon tuotetta :) ja plussaa sekin, että voi käyttää myös lapsen kuivalle iholle jos ei tykännyt itse. Vaikka on kyllä nii ihana kosteuttavaa että ei sitä kyllä säästöön jää :D
 
Mä valvoin taas viime yönä ja mietin jotain mikä ärsytti, kelasin että pakko tulla tänne avautumaan aiheesta, mut nyt en enää muistakaan mikä se oli! :smiley-bounce022 Joten ärsyttäiskö vaikka se kun ei muista mitään :dontknow
 
^Mulle kävi myös noin :laughing021 Ja nyt alkoi ärsyttämään kun ei muista mikä se oli :meh:
 
Perusvoiteilla menee joskus ojasta allikkoon.... ei oo välttämättä mitään oikeasti kosteuttava niissä.
Suosittelen kokeilemaan karitevoi/sheavoita (löytyy esimerkiksi life myymälästä tai netistä) ei mitään Lisättyä, täyttä luonnon tuotetta :) ja plussaa sekin, että voi käyttää myös lapsen kuivalle iholle jos ei tykännyt itse. Vaikka on kyllä nii ihana kosteuttavaa että ei sitä kyllä säästöön jää :D
Minä käytän kylmäpuristettua luomu kookosöljyä. :) Samat edut kuin karitevoissa, mutta voi käyttää myös ruuanlaittoon. :) Meillä toimii myös liukkarina.. :wink
 
Kookosöljy on ihan parasta. Tungen kans jokapaikkaan.. jos on talven jäljiltä kuivat hiukset niin yöks öljy päähän ja auttaa! Myös kuiville limakalvoille! Ja ruoassakin niin hyvää! Tein just omenakaurapaistosta ja voin sijasta laitoin tota. :)
 
Takaisin
Top