Mihin ikään asti bodya käytetään vauvalla?

Me ollaan käytetty n. 1,5v-2v saakka (86 kokoon saakka). Siinä vaiheessa kun on alettu vaippojen käyttöä vähentämään, niin en ole kokenut bodeja enää käytännöllisinä, kun lapsi ei itse pääse halutessaan vessaan asioimaan.
 
Meillä about 1 v. ikäiseksi. Kun pottahommat ja päivähoito alkoivat oli kaikille helpompaa siirtyä paitoihin. :)
 
Meillä on jätetty bodyt pois silloin kun lapsi alkaa opetella itsenäistä pottailua, ja vasta sitten kun lapsi osaa itse napittaa bodynsa, voi lapsi jatkaa bodyn käyttöä. Minä tykkäsin teininä pitää bodyja, ne olivat mukavia kun ne pysyivät hyvin paikoillaan eikä tarvinnut jatkuvasti kiskoa paidanhelmaa alaspäin kuten tavallisissa paidoissa.
 
Meillä pottailu käynnissä, mutta silti pidetään bodeja 86/92. Satunnaisesti myös paitoja. Sitten kun taapero itse alkaa haluta potalle niin siirrytään paitoihin.
 
80senttiset bodyt olivat isoimpia. Potalle pääsee nopeammin paita päällä ja vuoden iässä viive pissahätäilmoituksesta potalle ei voi olla pitkä.
 
Meillä bodien käyttö oli enemmän sidoksissa kävelyn oppimiseen kuin pottailuun. Lapsi oli niin menevä tapaus, että hermot säästyi kaikilla kun siirryttiin paitoihin. Toki siinä samassa iässä harjoiteltiin myös pottailua, mutta vaipat oli kuitenkin aina päällä. Lapsi oli tällöin n. 10 kuukautta, vaatekoko 74.
 
Muokattu viimeksi:
Esikoisella taisi olla bodyt käytössä noin 1,5-2v asti. Kokoa 86/92 olivat viimeiset. Nyt mennään nuoremmalla koossa 80/86, ikää vähän vajaa 10kk. En ole edes harkinnut siirtymistä paitoihin, ovat vielä epäkäytännöllisiä. Mennään varmaan myös sinne 1,5-2v bodyjen kanssa.
 
Esikoisella oli jopa vielä 98cm koossa pari bodya. Nyt kuopus 11kk käyttää 80/86 kokoa ja alkaa tuntua, että paidat on helpompi. Hän ei pysy paikoillaan, bodyjen pukeminen on hankalaa. Mutta käytän, kun niitä on. Enempää en vaan osta.
 
Meillä bodien käyttö oli enemmän sidoksissa kävelyn oppimiseen kuin pottailuun. Lapsi oli niin menevä tapaus, että hermot säästyi kaikilla kun siirryttiin paitoihin. Toki siinä samassa iässä harjoiteltiin myös pottailua, mutta vaipat oli kuitenkin aina päällä. Lapsi oli tällöin n. 10 kuukautta, vaatekoko 74.

Meillä sama juttu. Kuopus on niin meneväinen, että bodyjen napituksesta ei tule enää mitään. Kuukausi sitten (9,5kk) luovuttiin kaikista muista paitsi tytön suosikkibodysta.
 
Meillä myös liittyi enemmän kävelemisen oppimiseen kuin pottailuun bodyjen käytön lopettaminen. Eli noin vuoden ikäisenä pidettiin viimeisiä kertoja bodyja päällä. Sitä ennen ne oli hyviä käytössä, kun vaippa pysyi paremmin paikoillaan pojan ryömiessä ja kontatessa.
 
Takaisin
Top