Mies ja odotus

Vilukissa joo noin se varmasti menee :) aika vaikea varmasti miehillä tajuta monia asioita ennenkuin on konkreettisesti beibi maailmassa.

ddrops  meidän perheellä ei ollut omaa mökkiä. Pienenä kyllä käytiin jossain mökillä, mutta ne oli vuokrapaikkoja. Ja isän kuoleman jälkeen ei sitten käyty enää. Pari kertaa kävin ystäväni perheen kanssa mökillä, mutta ei siinä oikein mökki-ihmiseksi kasva :) ei mulla kyllä mitään mökkeilyä vastaankaan ole. Viime kesänä oli ihanaa olla ke-la mökillä viettämässä viimeiset kesälomapäivät :)

Mukula  meilläkään siis ei olla keskusteltu noista opettamisjutuista. Jotenkin noin vaan luulen että asiat sitten menee, kun esim anoppi on ihan himohiihtäjä. Hullu nainen :D Ja toivottavasti ultrassa kaikki hyvin! :) oli aika huikea fiilis kun viime viikolla kävin ja siellä se pieni liikkui ja heilui :)

Niin ja suksia voi vuokrata! Käynyt mielessä muutaman kerran, mutta ikinä en ole saanut aikaiseksi :D en minäkään viitsi ostaa monen sadan vehkeitä ja sitten todeta, että enpäs muuten tykkää tästä, ihan kakkaa. Vuokraamaan jos ensi talvena menisi ja testailisi muutaman kerran. Tai sitten ei, kun on pieni pallero kotona :D
 
Ai emminä tienny et suksiaki voi vuokrata!! ihan kaupunkialueellako? Vai vaan hiihtokeskuksissa?

Mää oon pentuna viettäny kesälomat isoveljen ja isovanhempien kaa kesämökillä, kesäkuusta elokuun alkuun. Arvakkaa vaan näin jälkeenpäin ku miettii ni isällä ja äidillä ollu vähä luksusta joka kesä, ku me ollaan haluttu lähtee veljen kaa mökille asumaan kesäks mummon ja papan kaa :D Siks kai musta niin mökki-ihminen on kasvanukki. Sinne ei tuu vettä eikä sähköä, ulkona leikittiin, käytiin mummon kaa marjassa. Sit käytiin kalastamassa. Hitsin ihanat muistot. Pappa sit aina laitto verkot vesille, ja saatiin syyä iha mielettömän hyvää paistettuu haukee, ja mummo paisto nuotiolla muurinpohjalettuja ! Oli kyllä ihanaa aikaa. Harmi ku isovanhemmat on kaikki kuolleet, ja oon muuttanu etelään, ni ei tuu omalla mökillä käytyy koskaan enää, sinne ku on melkei 800km matkaa :S ooneks miehen porukoilla on mökki n. 300km päässä ni käydään sit kesäl siellä :)
 
No saa niitä!! Missäpäin asut? Paloheinässä Helsingissä voi ainaskin vuokrata ja siellä on ihan kunnon ladutkin talvella. Systeri siellä käy ja kertoi, että vuokrasi alkuun muutaman kerran siellä suksia ennenkuin osti omat. Itse nyt Espoossa asun, mutten tiedä missä siellä saisi vuokrattua. Google ehkä osaa kertoa :)

Hehe, toivottavasti meidänkin lapsi/lapset haluaa sitten mökille mummin ja vaarin kanssa :D molemmat meinaan jää eläkkeelle 4-6v sisään ja varmasti anoppi haluaa mökkeillä paljon sitten kesäisin, kun nyt jo melkein voisi siellä asua.
 
No mä asun Lappeenrannas.. ainaki vielä muutaman kuukauden verran, muutetaan johonki,  ehkä pk-seudulle :)
 
No jos muutatte pk-seudulle, niin muista ainakin toi Paloheinä :) jos vauvan hoidon maltat jättää jollekin muulle ja lähteä hiihtämään siis ;)
 
Hehe, nii eiköhän se isukki joudu nyyttiä kattoo jos minä lähen hiihtää :D oikeen muutakaan vaihtoehtoa :) Mut tuleekohan sitä sit yksin lähettyy, epäilen :D
 
No mä lupaan lähteä! :) eiköhän miehet pärjää muutaman tunnin keskenään vauvojen kanssa. isä-lapsi -laatuaikaa ;)
 
Heh, säähän saat kuulostamaan pk-seudulle muuton miellyttävänä :) Oon itte ollu vähä sillä kannalla et mieluummin vaik tampereelle, mut kaikki on vielä avoinna riippuen mistä paras työtarjous tulee miehelle.
 
No ainakin yks kiva juttu sitten jos muutatte pk-seudulle :) Me ollaan vähän mietitty jos muutettaisiin vähän syrjemmälle tästä Espoosta, kun maksaa asuminen niin paljon ja isompi asunto on hankittava perheenlisäyksen takia kuitenkin. Mutta tota ei tarvi vielä miettiä, kun 2013 joulukuuhun asti on asuttava nykyisessä, että tulee 2v täyteen ja voi mies myydä asuntonsa joutumatta maksamaan myyntivoitosta veroa.
 
joo huomasin taas et ei se mies suhtaudu kauheen hyvin tähän, ärsyttävää :D eilen näytin innoissani et nyt löyty tämmönen muunneltava pinnasänky ja just semmonen ku haluan ni huutonetistä (huuto päättyy tietty lähiaikoina) tokas eka et hitto minkä hintanen! ja heti perään että et saa, mitään ei osteta ennenku pariviikkoa ennen syntymää katotaan sitte asiaa uudestaan. ( eihän se sitten enään oo halvalla käytettynä myymässä se mun unelma pinnasänky :( ) .. tänään ajattelin hehkuttaa vähän halvempaa 2e suomipotkupukua.. en saanu sitäkään ostaa :( huoh.. en tee sit mtn prkl asialle, katotaan millon mieskin huomaa et jtn pitäis alkaa tekeen.. jos ei oo tavaroita, eikä huonetta eikä remppoja ku muksu syntyy ni sit revin kyllä pelihousut ja muutan vaikka jos ei muu auta >:(
 
Vaikka ite en oo yhtään vielä aktivoitunut edes miettimään mitään hankintoja niin kommentoisin vaan tota "pari viikkoa ennen syntymää"... Ei taida sun mies (tai moni muukaan) ymmärtää, että se lapsi ei välttämättä synny lähelläkään laskettua päivää. Täysaikaiseksihan lasketaan kaikki 37-42 viikolla syntyneet. Joten vähän aikaisemmin kyllä kannattaisi alkaa miettimään... etenkin nimenomaan, jos haluaa käytettynä hankkia, kun sopivia ei sitten välttämättä ole juuri silloin tarjolla. Tsemppiä miehen käännyttämiseen!
 
Mää oon katellu jo vaunuja, ne ku on iha  järkyttävän hintasia uutena. En ikikuunapäivänä pistäis melkei tonnii vaunuihi! Aika moennhintasia on myynnissä, 60 e ylöspäin :) Mut en sit tiiä mitä ovat käytännössä.
 
butter toivotaan, että mies tajuaa ajoissa :)

Mä en oo uskaltanut vaunujen hintoja kattella. Uutena ne mielellään haluaisin.. Tietää sitten, että on jonkunlainen takii jos tulee jotain ei käyttäjästä johtuvaa vikaa tms. Ne tulee kyllä olemaan se kallein sijoitus. Pitää kesällä loman aikana kierrellä noita katselemassa. Mies ei varmana halua uutena noita hinnan takia, mutta... Kyllä mä sen pään käännän :D
 


Meillä oltiin eka molemmat järkyttyneitä yllätyksessä ja suurinpiirtein itkettiin yhdessä paniikissa, mutta sitten se pikkuhiljaa helpotti.

Tänään se tokas ultrassa, että ohhoh, kun näki vauvan :)

Sitten se rupes kovasti selittämään, että siitä tulee nyrkkeilijä ja sillä on isänsä unenlahjat jne jne .

Eli onhan tuo ihan innoissaan onneksi :) Alkuun se oli paniikissa siitä mitä kaikki sanoo tai ajatellaan, kun ollaan niin nuoria, mutta sitten kaikki olikin yli-innoissaan niin mieskin innostui.

Ollaan nimiäkin päätetty ja mietitty tavaroita. Meille tulee kaikki tavarat ilmaseks tutuilta niin pääasiassa siis ollaan valittu minkä väristä sänkyä halutaan ja tämmöstä.
 
Nostelen tätä ketjua, kun tuli tuossa vkl puheeksi miesten käytös raskausaikana. Mun parhaasta kaverista ja sen miehestä tuli todella nopeasti jo raskausaikana äiti ja isi, ja hänen miehensä jutteli vatsalle jne, kun taas meillä mies ei osoita mitään erityishuomiota vatsaan vaan mä saan kaikki hellyyden osoitukset. Toisaalta ihanaa, mutta vkl:na kommentoin kyllä, että sano nyt tännekin heippa ja taputtelin vatsaa. Mies ei oo tainnut edes vielä kertoa juuri kenellekään. Sanoin, että hänen pitää töissä ilmoittaa 2kk ennemmin, jos meinaa jäädä isyyslomalle ja ilme oli sellainen, että jaa, pitääkö töissäkin ilmottaa... :D
 
Heheh, eipä toi munkaan mies ole asiaa levitelly, yhdelle kertonut :D mä oon sitten kertonut omille kavereille ja sitä kautta toinen miehen kavereista kuullu asiasta, koska meillä on yhteinen kaveripariskunta ajalta ennen meidän seurustelua.

Nyt on mies kyllä ihan mukana tässä jutussa alun kankeuden jälkeen. Juttelee välillä mahalle :) ja etukäteen jo sanoin, että tällä viikolla alkais vauveli kuulemaan, että saa alkaa laulamaan ja juttelemaan ihan kunnolla. En mä kyllä mitään erityishuomiota ole saanu enkä haluaiskaan, pääasia että mies muistaa mun olevan raskaana ja ottaa sen huomioon esim. suunnitelmia tehdessä.
 
Meillä taas mies on ollut alusta asti enemmän innoissaan kun minä,tosiaan ekaa odotellaan.
Tavaroita on osteltu ja haettu yhdessä, rakenne ultran jälkeen se onni vasta isännälle pamahti kun sai tietää pojan olevan tulossa,kuullemma voi ostaa jo mönkijänkin lahjaksi :D 

Alku pahoinvoinnin aikaan mies lenkitti koirat ja teki koti hommat kun itse makoilin sohvan pohjalla.
Mies huolehtii että syön kunnolla joka päivä ja on ihan yli huolehtiva muutenkin,ihana kun se on niin mukana tässä.

Jokaisessa ultrassa ollut mukana ja haluaakin niihin ihan innoissaan,synnytykseenkin kuullemma mielellään tulisi.. 

 
Takaisin
Top