Mun miehellä oli aiemmin ehkä vähän vääristynyt käsitys ja ajatteli, että kaikki oma elämä loppuu siihen, kun lapsi tulee. Huonoja esimerkkejä hänen kaveripiirissään... Mun mielestä molemmilla pitää olla niitä omia menoja sekä niitä yhteisiä. Hän saa jatkaa harrastuksiaan lapsen tulon jälkeenkin, mutta odotan tietysti, että toimii toisinkin päin. Lisäksi isovanhemmat hoitavat mielellään, että pääsemme varmasti joskus ihan kahdestaankin johonkin. Tietysti elämä muuttuu, mutta ei kummankaan meistä oma elämä siihen lopu, että lapsi tulee!
Tuntuu, että asia on nyt onneksi valjennut miehellekin ja on ollut kyllä innostunut, ihana ja huomaavainen koko ajan! Aluksi mun piti sanoa, että ei sun tarvitse olla kotona koko ajan, että saat kyllä mennä vaikka baariinkin, että en mä sinne halua. Mä nautin, kun saan katsoa leffan ja mennä rauhassa aikaisin nukkumaan. Kunhan ei joka viikonloppu ravaa...
Mies on laittanut ruokaa (hän muutenkin meillä useammin kokkaa) ja jopa siivonnut, kun en ensimmäisinä viikkoina todellakaan jaksanut. Kyselee vointia ja on heittänyt mua töihin, kun on ollut paha aamu.
Kumpikaan meistä ei halua mennä asioiden edelle vaan ollaan puhuttu vasta niistä käsillä olevista asioista eli tässä vaiheessa pahoinvoinnista, väsymyksestä ja tulevista neuvolakäynneistä/ultrasta. Ei olla hankittu vielä mitään tai edes puhuttu hankinnoista. Ainoastaan juoksurattaista ollaan puhuttu huvittuneesti, kun aktiivijuoksijana isäni haluaa sellaiset hankkia :)
Mies oli varhaisultran kannalla ja itsestään selvästi mukana sekä siellä, että ensimmäisessä neuvolassa ja seuraavan ultrankin pyysi varaamaan niin, että pääsee mukaan. Joten tuntuu kyllä siltä, että yhdessä odotellaan :) Ei luvannut kyllä lukea neuvolan paperinivaskaa vaan olettaa, että mä sieltä sitten pääkohdat hänelle kerron :)
Se ero meissä kyllä on, että mies ei ole kertonut perhettään lukuunottamatta vielä kenellekään, kun minä olen halunnut asian lähimpien ystävieni kanssa jakaa. Mutta mä meistä olenkin se, jonka pitää päästä asioistaan puhumaan.