Mieliteot

Olen huomannut myös, että hiilihydraatti yleisesti himottaa ihan kamalasti. :oops: Normaalisti pyrin välttämään turhia hiilareita (vaalea leipä, valkoinen riisi/pasta jne.).
 
Olen huomannut myös, että hiilihydraatti yleisesti himottaa ihan kamalasti. :oops: Normaalisti pyrin välttämään turhia hiilareita (vaalea leipä, valkoinen riisi/pasta jne.).

Sama täällä, vaalea leipä himottaa, ruisleipää ei tee mieli yhtään! Puoleen väliin saakka oli toisinpäin, sitten oli pitkä kausi, etten syönyt leipää juuri ollenkaan.
 
Mun tekee mieli vaan syödä! :D Karkkia, leipää, hedelmiä, ruokaa... Aattelin kans nyt vielä nauttia herkuista kun synnytyksen jälkeen alkaa laihdutus ja sokerivieroitus.
 
Mää voisin kans vain syödä päivät pitkät! Riisikakkuja juustolla ja teetä, siihen oon jäänyt ihan koukkuun :grin Nyt piti miehen kanssa pakottautua makealakkoon kun voisi syödä suklaata ja ihania kakkuja joka päivä! Toivottavasti kestettäisiin edes viikko! :hilarious:
 
Alkuraskauden aikana teki mieli appelsiineja ja kivennäisvettä :) nyt lopussa on tullu kauhee tarve syödä salaattia ja kasviksia. Pitäis saada joka päivä niitä :)
 
Edellisessä raskaudessa himoitsin donitseja ja munkkeja, mutta nyt maistuu kaikki makea..Niin ja vishyä juon ihan pullo tolkulla :laughing002
 
Makea maistuu täälläkin, etenkin suklaa ja vichyä tulee myös juotua paljon nyt loppuraskaudesta. Toki vettäkin myös...
 
Kyllä makea maistuis mullekin, just suklaa.. Ja oikeestaan kaikenlaiset karkit :) Mutta toi sokerin kohoominen pitää herkuttelun kurissa. Pitää sit yrittää korvata se tolla salaatilla ja kasvissekotuksilla :) täytyy sit sairaalaan varata omia lempikarkkeja mukaan!
 
Juon tällä hetkellä aika paljon mehua (Brunneby tiiviste, kcal 35/100ml, makeutettu sokerilla). Se on todella riittoisaa 0,25dl tiivistettä ja vettä 7dl, näin vesikin maistuu paremmalta ja sitä uppoaa se kolme litraa päivässä. Juon tietty välillä mukillisen (0,75l) ihan vettäkin. En jotenkaan osaa pitää tuota epäterveellisenä, hampaat ei ehkä kyllä tykkää??:confused:

Minullakin on sairaalaan varattu pari suklaapatukkaa. :)
 
Hedelmät maistuu. Ja kuivatut aprikoosit :hungry: Ja makeeta (=karkkia) menis ihan älyttömästi.
Sitruunan makuinen kivennäisvesi on ollut suosittua tässä taloudessa jo useemman viikon ajan.

Niin ja persikan makuinen Kefir. Makeeta mutta silti hapanta. Auttaa ainakin mulla närästykseen.
 
Mä en pysty juoda mitään hiilihapollista närästyksen takia :/ teillä kuitenkin mieliteot kohdistuu ihan oikeisiin syötäviin/juotaviin asioihin. Täällä himoitaan bensan käryä ym äärettömän terveellistä :D näistä ei uskalla neuvolassa edes mainita, vaikken tokikaan ole himoista huolimatta ruvennut bensiiniä imppaamaan :D
 
Herkkujen lisäksi hedelmät maistuu. Ja niitten pitää olla tosi kylmiä, huoneenlämmössä olleet ei nappaa :D Ja vispipuuroa vois syödä kattilallisen päivittäin.
 
Minä olen syönyt smoothieta jo ennen raskautta aamiaiseksi. Ihan parasta! Viikonloppuisin yritän syödä kaurapuuron aamulla, mutta nytkin smoothie vei voiton. :p

Resepti:
-Marjoja suoraan pakkasesta, reipas pari desiä (mulla nyt menee mustikka, puolukka, raparperi)
-puoli purkkia rahkaa
-reipas puoli desiä kaurahiutaleita ja vähän kauralesettä päälle (yhteensä noin desi)
-maitoa (tai muuta nestettä sen verran että soseutuu)
-päälle kookosöljyä jos haluaa
Ja blenderi huutamaan! :grin Yhteensä tuosta tulee noin 5-7dl, riippuu millaisena haluaa sen juoda.
 
Minttujäätelö ja kotitekoinen baananipirtelö on olleet aika pop nyt kuumina päivinä :grin
 
Juu vesimeloonia on mennyt täälläkin. Ja miusta kaikki hedelmät on parempii jääkaappikylminä. :D
 
Eilen annoin mieliteolle periksi ja söin yhen jäätelön ja vähän makeeta pannaria.. Ei olis tosiaan pitäny :/ kauhee ja oksettava olo tuli :| no nyt taas tietää, toi makee ei vaan sovi näin lopussa yhtään. Kroppa reagoi heti.. Korkeintaan vähän marjoja kärsii syödä ja niissäkään ei saa olla yhtään sokeria. Maustamattoman luonnonjugurtin kanssa hyviä :)

Ja joitakin hedelmiä myös..toi vesimeloni on aika hyvää.. :)
 
Takaisin
Top