Mieliteot ja inhot

Kahvia en oo juonu koko raskausaikana, alkoi etoa niin vaihdoin teehen. Vihreät omenat, pinaattiletut, kiinalainen ruoka, jalopenot, hesburgerin kerroshamppari, ruusunmarja viili... :p:p:p:p Namnam...
 
Marli valmistaa luumunektaria. Vois kuvitella että isoissa marketeissa olis.

Meillä ainakin Prismassa oli kahtakin merkkiä luumunektaria, en sen tarkemmin niitä jäänyt katsomaan, mutta sattui silmään kun tämä keskustelu oli mielessä :)
 
Mä himoitsin raskauden alussa silliä, onneksi se meni ohi. Ennen raskautta tuli syötyä tosi paljon vihanneksia päivittäin, mutta pahoinvoinnin alun jälkeen ei maistu oikein mitkään kypsät vihannekset enää. Porkkana on ok, mutta esim. bataattia en voi enää syödä :sad001
 
Mä himoitsin raskauden alussa silliä, onneksi se meni ohi. Ennen raskautta tuli syötyä tosi paljon vihanneksia päivittäin, mutta pahoinvoinnin alun jälkeen ei maistu oikein mitkään kypsät vihannekset enää. Porkkana on ok, mutta esim. bataattia en voi enää syödä :sad001

Mulla kävi samoin smoothien kanssa, ennen raskautta meni paljon kaikenlaisia mutta nyt ajatuski ällöttää, tehosekoitin ollut melkein vuoden pois käytöstä (mies ehkä joskus salaa tehnyt jotakin :D). Se sit alkoi edellisesta raskaudesta että en halua edes nähdä mitään smoothieta :P
 
Mullakin jotenkin tökki kasvikset ekat 13-14 viikkoa, mutta nyt uppoaa taas ja pystyn vihdoin itse päättämään mitä syön. Olen niin iloinen että pystyn syömään terveellisesti taas. :)
 
Alussa, kun oli ällötystä muutenkin, tehtiin kalakeitto. Mies sanoi sen olevan ihan yhtä hyvää kuin ennenkin, mutta ite en pystynyt menemään edes keittiöön pariin viikkoon ilman että alkoi oksettaa. Töissäkin kun puhui asiakkaiden kanssa kalastuksesta alkoi etomaan :D Hedelmät on nykyään kova juttu; ananas, kiivi, persikat. Välillä tuli tosi spesifisiä mielitekoja kuten sellanen irtokarkkilätkä, jossa toinen pyoli lakua ja toinen mansikkaa. Piti ajaa 50km että niitä sai...
 
Viikonloppuna kauppareissulla alkoi tehdä hirveesti pakastemaissia mieli ja pussin ostinkin, kotiin päästyä oli koko homma unohtunut enkä ole vieläkään pussia avannut - ehkä nyt..? :D

Maksamakkaraa myös tekee hurjasti ajoittain mieli ja olenkin sitä välillä syönyt, yrittänyt kyllä pysytellä niissä rajoissa mitä suosituksissa mainittu.. :)
 
Mä oon rakastunut kaakaoon :D ennen oli ihan liian makeeta mulle enkä juonu oikeestaan koskaan, nyt ostin duuniin jääkaappiin purkin Play-kaakaoo ja lämmittelen sitä itelleni ku muut juo kahvia...
 
Ai vitsi että tekis mieli joka aamu kaakaoo! Mut kun on toi tadi niin en oo viittiny juoda :sad001
 
Jos tekis siitä oikeesta kaakaojauheesta (van houten) vaikka ilman sokeria? (en oo perehtynyt radi-ruokavalioon niin tämä on vaan ehdotus?)
 
Mä sanoin äsken miehelle, että voi kun voisin laittaa etu- ja pankkikortteihin eston, etten saisi edes ostaa suklaata :angelic:
 
Sushia tehny ihan hirveesti mieli, oon yrittäny etsiä sellasta lounas buffa paikkaa, josta saisi vegaanisena. Täytyy varmaan tehä ite ni tietää ettei oo kala raakana rullassa. Vegaaninen menisi dinällään hyvin kun muutenkin on kasvis ruokavalio.
 
Sushia tehny ihan hirveesti mieli, oon yrittäny etsiä sellasta lounas buffa paikkaa, josta saisi vegaanisena. Täytyy varmaan tehä ite ni tietää ettei oo kala raakana rullassa. Vegaaninen menisi dinällään hyvin kun muutenkin on kasvis ruokavalio.

Mulla on pakastimessa sushia (meidän paikkakunnalla ei valitettavasti sushiravintolaa ole :sad001), mutta en ole uskaltanut sitä nyt raskauden aikana syödä.. Pitää katsoa päiväys ja varmaan antaa eteenpäin jos ei mies sitten siitä innostu.. Tekisi niiiiin kovasti mieli mutta ei varmaan riskiä uskalla ottaa..
 
Mullakin tuli muutama päivä sitten sushihimo ja tein itse kotona sushia. Oon tehnyt itse viimeksi joskus vuosia sitten. Ei tullut kauhean hienon näköisiä, mutta oli kyllä hyvää!
 
Kahvia en oo juonu koko raskausaikana, alkoi etoa niin vaihdoin teehen. Vihreät omenat, pinaattiletut, kiinalainen ruoka, jalopenot, hesburgerin kerroshamppari, ruusunmarja viili... :p:p:p:p Namnam...
Mä en ole juonut kahvia kolmeen kuukauteen, eikä vieläkään maistu.. Tavallaan toivoisin, että alkaisi jossain vaiheessa taas maistua, vaikkei tämä nyt mikään huono asia olekaan olla juomatta.. :p
 
Mä himoitsin raskauden alussa silliä, onneksi se meni ohi. Ennen raskautta tuli syötyä tosi paljon vihanneksia päivittäin, mutta pahoinvoinnin alun jälkeen ei maistu oikein mitkään kypsät vihannekset enää. Porkkana on ok, mutta esim. bataattia en voi enää syödä :sad001
Mullakaan kypsät vihannekset ei uppoa yhtään.. Aiemmin kyllä... :)
 
Eilen ensimmäistä kertaa kuukausiin uskaltauduin Dolce Gustolla kahvia tekemään ja hyvinhän tuo maistui. Aamulla myös suorastaan teki mieli kahvia, joten hurautin töissä pikakahvit :D
 
Takaisin
Top