Mieliteot ja inhot

Freechaper

Jostain jotain jo tietävä
Kertokaahan kanssa odottajat että, mitä himoja tai ällötyksiä on tullut odotusaikana. Itse himoitsen piltti aurinkoista ja punaposkea sekä suomalaisia tomaatteja. Inhokiksi on tullut maustepippuri ja kahvi
 
Inhokki on ollu nyt jo pidemmän aikaa jauheliha! Vähän kana myös ällöttää mut ihan lihaliha ja kala ei ällötä.
 
Oikeestaan ei enää pahemmin mikään ällöttä. Aikaisemmin oli kaikki lämmin ruoka, nyt enää härkäpapupihvit on ällötyslistalla. Kana ja jauhelihakin uppoaa taas. Tai no jos monta päivää syödään samaa ruokaa, niin tuoreena menee kyllä, mut seuraavana päivänä ei oikein enää maistu. Vähän riippuu ruuasta.
Himoja ei nyt niitäkään niin ole. Appelsiini-verigreippimehu kyllä maistuis joka päivä ja joka aterialla, mut en kehtaa niitä enää juoda. Oli sekin semmonen pahan päivän pelastus, että jos oksetti, niin sitä juomalla helpotti. Aprikoosi-jasmiini- kivennäisvesi maistuis varmasti kans vaikka päivittäin, mut en mä sitäkään viitti joka päivä. :)
 
Alkuun meni chiliä ja sinappia joka paikkaan, mutta nyt se on vähentynyt. Appelsiini mehua meni myös useempi purkki. Mitään makeaa en voi sietää, ajatuskin yli imelästä etoo. Samoin kaikki valmisruuat, helppo jättää einekset kauppaan, kun ei voi olla siinä hyllyn luona niin kauaa, että löytäisi jotain minkä saa menemään alas. Ja kahvin on tosiaan jääny myös käytännössä kokonaa pois, ihan itsekseen, ei vain tee mieli. Aamulla saattaa yksi kuppi juuri ja juuri mennä.
 
Omenamehua menis vaikka litratolkulla! Alkuraskauden oisin voinut elää vesimelonilla ja tummilla viinirypäleillä.

Useampi viikko meni niin että normaali kahvi yökötti. Nyt jo menee (aamuisin), mutta vieläkään ei tule sellaista nautintoa hyvästä lattemukillisesta kuin ennen raskautta. Ja oikeastaan mikää lämmin ruoka ei maistu, voisin syödä vain sushia, salaatteja, vietnamilaisia kevätrullia ja tortilloja.
 
Mulla on kana ja punainen liha jäänyt juuri kokonaan.. Ei ne ällötä, muttei tee mielikään. Aika kasvis- ja kalapainoitteista siis ollut ruokien suhteen. Alussa kaikki imelä äklötti jo ajatuksenakin, mutta nyt kyllä ainakin suklaa uppoaa (valitettavasti) aika hyvin.
 
Täällä menee hedelmiä ihan tolkuttomasti ja juissin hedelmämehu, siihen oon rakastunut !

Jääkaapista jos otan eilistä ruokaa, niin se kannen avaaminen saa aikaan kauhean ällötyksen.. kylmänä ne vaan haisee jotenkin pahalle mun nenään :D ja lauantaimakkara, hyhyyyh ! Poika rakastaa sitä, joten täytyy löytyä jääkaapista, mutta mä en kestä edes katsoa, enkä missäännimessä ainakaan avaa sitä pakettia :wideyed:
 
Mulla on kahvi ja tee jääneet pois juomavalikoimasta lähes kokonaan! Kotona kahvinkeitosta syntyvä haju ällöttää todella paljon. Hiilihapollisia juomia en pysty nauttimaan, kun kuplat vatsassa aiheuttavat pahoinvointia.

Nyt kun sain radi-diagnoosin, niin on välillä todella vaikea keksiä hyviä ja maistuvia ruokia! Alussa myös suklaa ja muut makeat olisivat maistuneet vähän turhankin hyvin, onneksi niihin tuli nyt stoppi. :rolleyes:

Jännä tuo sinappi, sitä minäkin olin muutamia viikkoja sitten laittamassa joka paikkaan! :excited001
 
Mä olen nyt puolitoista viikkoa ollut "radi-ruokavaliolla". Ja hapankorput ovat nyt silkkaa rakkautta ja Jälkiuunilastut! Ihania rouskuteltavia. Lisäksi kiiwit maistuvat. Ja olen tykästynyt tekemään erimoisia sokerittomia kiisseleitä joita syön rahkan kera. Jokseenkin jopa innostus kokeilla kaikkia uusia juttuja nyt.
Mutta kyllä sitä karkkia vaan tekee mieli, ei voi mitään :hilarious:
 
Mulla kun on kans toi radi niin hapankorput on nyt in :D ai että tekis mieli joulutorttuja ja vaikka mitä herkkuja! Mä en oikeen tiiä mitä saan syödä ja mitä en, tosi hankalaa. Huomenna vasta meen puhumaan tästä radista neuvolaan ja hakemaan mittarin.
 
Lohi ja oikeestaan kaikki kala hyii. Normaalisti tykkään tosi paljon kalasta mut nyt pelkkä pakkauksen näkeminen saa etova olon aikaan. Ekassa raskaudessa saman teki valkosipuli mutta näissä kahdessa on toi kala. Himona porkkanat ja vispipuuro vaniljakastikkeella :Heartred
 
Cokis oli mun himojuoma mut nyt on toi närästys iskeny ni ei enää pysty, liian hapokasta :D enemmän on kyl niin päin et mitään ei tee mieli...
 
Valkosipuli on tosi yök. Mies haluaisi tunkea sitä joka paikkaan :yuck: erikoisia haluja ei ole nyt ollutkaan. Sitrukset tietty maistuisi, mutta niistä tulee niin paha närästys ettei vaan voi. Muuten ei oikein tee mieli mitään, ei siis yhtään mitään :wideyed: outoa. Syön sit mitä syön, mutta silti mitään ei tee mieli. Ihmekös että tässä on 8kg pudonnut painoa:dead:
 
Mulla tekee kaupassa joka kerta maitorahka mieliä mutta en oo nyt kertakaan syönyt kotona kun oon ostanut. Lopulta olen viimeisellä käyttöpäivällä laittanut pannukakkutaiginaan ja näin mennyt alas :D
 
Hedelmiä, oon alkanu himoitsemaan hedelmiä! Niitä on ollut kiva napostella töissä :)
Inhot tulee ja menee. Riippuu fiiliksistä
 
Sama täällä Sierra Iris. Enää ei etoa yhtä pahasti kuin alussa, mutta esim. Pelkkä ajatus rakastamastani valkosipulista saa maha vääntymään. Makeat aiheuttavat pahoinvointia, vaikka mielelläni söisin kyllä. Ei ole mitään tiettyjä himoja, mutta mitä viime päivinä mielelläni olen syönyt on: ruisleipää, maksamakkaraa, näkkileipää, avokadoa, paistettua lohta, kaurapuuroa, puolukkaa, tomaattia, babypinaattia, mandariineja ja pastaa. :)
 
Kahvinjuonnin olen lopettanut raskauden aikana melkein kokonaan, vaikka normaalisti juon sitä pari kuppia päivässä. Tilalle on sitten tullut satunnainen teen ja kaakaon juominen. Tosin teetä olen aikaisemminkin juonut. Himona on ollut erilaisten tuoremehujen juominen - erityisesti appelsiinimehua tekee melkein kokoajan mieli. Olen kyllä koettanut rajoittaa nyt tuota mehujen lipittelyä (päivässä saattoi mennä litra?!), kun ne sisältään niin paljon sokeria.
 
Mä haluaisin luumumehua!! Mutta en ole löydänyt suomessa... pitäis seuraava vironkäynti taas ottaa mukaan niin paljon kuin saa, viinirypälemehua myös :D nyt on kotona onneksi punaherukkatiivistetta mitä mun äiti itse on tehnyt ja lokakuun lopussa saa omenamehua myös äidiltä :)
 
Takaisin
Top