Mielitekoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lilyee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle maistuu kans näkkäri ja päälle reilusti juustoa. Edelleen appelsiinituoremehua menee varmaan 10 litraa viikossa. Ja nyt on iskenyt kauhee himo syödä muroja, täysjyvä fitnes jugurttimuroja tai punaiset marjat muroja ja reilusti kylmää maitoa kyytipojaksi. Ja metvursti, sitä voi nappasta aina siivun ohi mennessään.

Kaikki suolainen (ja rasvainen) auttaa pahoinvointiin, mitään sokeripitoista ei missään nimessä, paitsi hedelmät ja appelsiinimehu, suklaa yök! Nyt viikolla 11 alkaa pahoinvointi hieman hellittää ja yritänkin palailla normaalimpaan ruokavalioon :) Liikunta on ollut myös ihan mahdotonta pahoinvoinnin takia..

Kauhee mikä keskustelu! Rupee hirveesti tekee mieli kaikkee :D Täällä kans maistuu appelsiinit ja maitoa menee älyttömästi. Oudoin mieliteko on tähän mennessä ollut jugurttiin dipatut sipsit o.O

mulla menee edelleen paahtoleipä (nyt fazerin viiden viljan paahtoleipä sekä runsaskuituinen) juustolla. lisäksi sitrusrahkat ja jugurtit ovat suosiossa, samoin kuin ihan perusviili. en ole syönyt karkkia kuukauteen eikä mitään tuon rasvaisempaa tee edelleenkään mieli, mutta eilen herkuttelin hesen pienellä mansikkapirtelöllä (joka ei tosin ole mansikkaa nähnytkään, vaan on lähinnä jotain esanssia ja sokeria). tyttöä odottaessa mun suuri himotuksen kohde oli tuore mansikka ja mansikkakauden jälkeen mansikkajäätelö ja mainittu mansikkapirtelö :) nyt syön lähinnä tuoreita kasviksia ja vihanneksia ja koitan saada lämmintä ruokaa takas ruokavalioon. ongelmana on vain, että koen tekemäni ruoat pahanmakuisiksi ja saan ne alas nikottelun kautta. josko tää tästä, kunhan olo alkaa helpottaa :)

Mäkin syön muroja aamuin illoin, ihan perus Cornflakesit. Siinä neutraali maksu ja olen ollut maitohullu pahoinvointi aikana, niin se on varsinkin aamuisin ollut pelastus kun ei mitään ole tehnyt mieli syödä.
Appelsiinit tuli mulle nyt vasta, nam, myös niitä kaliitta mehuha jossa täyteläinen appelsiinimaku.
Muuten pizzaa ollut yksi suosikki, mulla siis rasvaiset ruoat tehnyt pitkään mieli.
Valkosipuli, ihanaa. Kirsikkatomaatit, feta...
Mielihalu vaihtelee ja sitten kun tekee mieli, niin sitä on saatava äkkiä :)

Mulla himottaa kans nuo kalliit mehut. Harvoin raaskin ostaa, mutta kai sitä kerran viikossa voi yhden purkin ostaa vähän kalliimpaakin tavaraa. Ja sit siinä menee tunti ja purkki on jo tyhjä :)

Muistan, että esikoista odottaessa teki enemmän mieli pelkkää suolaista ruokaa, ei mitään makeaa niinkään. Nyt on ollut aikalailla ihan normaali ruokahalu ja kaikkea olen syönyt, suolaista ja makeaa. Ehkä enemmän kuitenkin kallistun nytkin noiden suolukoiden pariin, mutta kyllä suklaatkin maistuu ja varsinkin salmiakki! Sen syöntiä vaan pitää pikkasen rajottaa, ettei verenpaineet pomppaa pilviin.

Mullakin teki poikaa odottaessa mieli myös hedelmiä yms. terveellisyyksiä.
Nyt voisin elää makkaraperunoilla ja valkosipulimajoneesilla:D Lisäksi tekee kauheesti mieli kuohuviiniä?! ja ihania homejuustoja, kaikki kielletty siis.

Mulla tekee mieli ihan normaalia kotiruokaa ja välillä tietty hampparia ja raneja. Se loppuu yleensä siihen se mieliteko kun saan tätä haluamaani nenäni eteen.. sit alkaa jo yököttää ja aika väkisin menee kaikki. Paprika, meetvursti, vesi ja kahvi on ollu ennen tätä raskautta kovassa huudossa ja nyt jo pelkkä, että kirjotin tähän noi niin alko kuvottaa :D tää on niin hassua ..

Ei ole mitään mielitekoa yli muiden noussut. Päiväkohtaisilla mieliteoilla mennään eteenpäin. ;)
Makeat herkut, hedelmät ja mehut vetää eniten puoleensa kyllä.

Lottis: Kyllä homejuustoja voi syödä ihan huoletta, kunhan ne on valmistettu pastöroidusta maidosta. Esim. Aura, Castello ja monet Brien tyyppiset on ihan turvallisia.

Mulle on kyllä aikalailla entiseen malliin maistuneet kaikki, niin suolainen kuin makeakin. Metvurstia tekee kyllä meili kovasti, pyrin kuitenkin siihen, että on joka viikko sitä osta. On se niin epäterveellistä, mutta niin hyvää!

Salmiakki.. Sitä on tehnyt enemmän kuin ikinä nyt mieli syödä.. Ja sitä tulee syötyä.. 40g rasia kestää kyllä 4 päivää..

Mun tekee koko ajan mieli suolaa. Siis IHAN koko ajan ja ihan mitä vaan suolasta. Mun verenpaine on usein tosi matalalla (tosin ei ainakaan nyt ekassa neuvolassa sillon reilu 1,5kk sitten ollut), ja se yleensä kielii itsestään just ajoittaisena himona kaikkeen suolaiseen...yleensä oon aika surutta syönyt sitten suolasia ruokia sen mitään tekee mieli. Nyt koitan välttää sitä, kun tiedän ettei se ole hyväksi. Mutta voi luoja miten vaikeeta...oon ihan kun joku vierotusoireista kärsivä narkkari suolan himossani :D

Musta tuntuu, että mulla on taas koko ajan nälkä! Pari tuntia menee max ruoka-aikojen välillä. Ja vessahätä on kans koko ajan. En ole töissä kertonut vielä raskaudesta, mutta kumma jos joku ei ihmettele et mikä mua vaivaa kun ravaan vessassa vähän väliä. Yks päivä huomasin käyneeni 3 kertaa vessassa eikä siinä välissä ollut kukaan muu käynyt… Sit salmiakkia voisin syödä hillittömät määrät joka päivä. Tekee tiukkaa rajoittaa syönti sallittuun ja varmasti joinain päivinä menee yli, mutta en vain voi lopettaa.

Jamppa, mulla on kanssa koko ajan nälkä.....siis koko ajan! Vaikka olisin syönyt puoli tuntia sitten reilun annoksen ruokaa, saattaa silti olla hirveä nälän tunne! Töissä en pysty työni luonteen takia syömään kovin usein joten sitten kaiket illat kotona olen jatkuvasti jääkaapilla! :P Tässähän tulee kirjottaessa nälkä, joten jääkaapille mars!! :)

Mulla on mielessä kummitellut jo useamman viikon sushi. Rakastan sushia mutta nyt kun raát kalat on kiellettyjen listalla on mieliteosta tullut jo jonkin asteen pakkomielle. Nään nimittäin jo untakin sushista :D Varmaan pakko mennä johkin vielä raskausaikana syömään vaikka kasvissushit, jos se vaikka helpottaisi tätä himoa. Muutoin mitään outoja mielitekoja ei ole kyllä ilmennyt :)

Mulla on tullut selkeampia toistuvia himoruokia vasta ihan muutaman viikon aikana. Jugurttijuomaa (itsetehtya) voisi juoda joka valissa. Makuina mansikka ja appelsiini. Lisaksi en yleensa tykkaa juoda limsaa, mutta nyt appelsiinilimsaa on valiin pakko saada, siina lienee houkuttavan kirpeys. Samoin kirpeat hedelmakarkit, siis joissa on sita kirpeaa sokeria paalla. nam, onneksi ne karkit rikkoo kitalaen herkasti joten ei voi liikaa syoda :) Sain myos ystavalta paketin hapankorppuja, joita on saastellen syonyt paksujen juustosiivujen kanssa. Asustelen ulkomailla, joten kaikkia suomesta tuttuja himotuksia ei taalta voi loytaakaan.

Nooris: Kivaa, joku muukin ulkomailla asuva :) Missä asut? Itse Saksassa, lähellä Sveitsin rajaa. Täältä saa paljon kaikkea esim. juurikin hapankorppuja Finn Crisps nimellä, mutta ei esim. salmiakkia (mitä pitääkin vähän rajottaa) ja ihania irtokarkkeja...Ja viime aikoina on ollut kova lakritsi/salmiakkihimo!

Takaisin