Mielitekoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lilyee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hedelmät ja turkinpippurit. Ja tuoremehu. Ilman niitä ei vois enää elää. Ja se kahvi, jota ennen meni pannullinen aamupäivän aikana, ei enää uppoa oikeastaan ollenkaan. Ehkä kupillinen maksimissaan.

Mulla ei nyt varsinaisia mielitekoja oo, mutta kuten Zanzibarilla, kahvi ei uppoo enää yhtään. Lisäksi tuli totaalinen stoppi perunalle (?). Eikä makeiset / herkut uppoo.

Mulla ei oo tehny mitään makeaa tai rasvaista mieli, jo jääkaapin avaaminenkin tuo kuvotuksen takaisin, tosin, ei se missään välissä kunnolla pois lähdekään. Herätessä on ehkä minuutin ajan hyvä olo, sitten alkaa ällötys..
Tänään on menny alas pelkästään uunissa haudutettu ohraryynipuuro mustikoilla ja näkkileipä kuivana. Mitään voita, leikkelettä, juustoa, tms, ei saa laittaa päälle. Eikä puuroonkaan voi laittaa mitään päälle. Mulla taitaa olla hyvin valikoiva asukki... :D
Nesteistä menee vesi alas, nyt näkyi menevän omenamehukin jopa.

Kirjoitinkin jo fb:ssa, et kala on ollut himotuksen kohde jo muutaman päivän. Erityisen hyvältä näyttää raaka kirjolohi, jota haluaisin syödä.. :P Mmmmh.. Odotan innolla, kun suolaan lohta itse jouluksi.. ;)

mä löysin uuden "rakkauden" skyr kuningatar-rahkan <3 ja oikein paljon tekee mieli näkkäriä juustolla, etenki ruisnäkkäri on mun suosikki. annoin mun suklaavarastosta toblerone valkosuklaan pojalle ku en pysty edes kuvittelee et söisin sitä.

Mielitekoja ei oikein ole, paha olo kokoajan, niin ei mikään oikein kunnolla maistu. Mutta: jokin ruoka jää mieleen ja sitten olen vasta tyytyväinen kun olen sitä saanut. Mutta mikä se on, se vaihtelee laidasta laitaa, yksi päviä citymarketin cesar salaatti, toinen päivä kiinalainen currykastike, lohkoperunat, kanahamppari, lohi... himon kohde vaihtuu ja sama ruoka voi olla monta päivää mielessä kunnes vihdoinkin saan sitä. Siihen se himo aina loppuu ja seuraava himo tulee jostain.

Hedelmät maistuu! Samoin maito ja ruisleipä tuorekurkulla ja juustolla. Jouluruoat valitettavasti vähän etoo, vaikka yleensä ne on suurta herkkua.

Mulla kävi jouluruokien kanssa samoin, yleensä odotan jo pitkään ja hartaasti joulupöytää, mutta tänävuonna ei oikein sitten uponnutkaan. Ja ajatus siitä, että pitäisi nuo loput tuolta kaapista syödä ei kyllä houkuta yhtään...

Hih, kiva lukea että muilla on samanlaisia mielitekoja ja muutoksia kuin mulla. Mandariineja oon ahminut jo monta viikkoa ja kaikki muutkin hedelmäiset jutut on selkeitä suosikkeja, esim appelsiinijugurtti. Toisaalta avokadot jotka on aiemmin olleet suurinta herkkua tuntuu nyt todella vastenmielisiltä. Kahvinjuontikin on jäänyt siihen yhteen kupilliseen aamulla, eikä sekään ole semmoinen nautinto kuin aiemmin.
Olin huomaavinani, kun semmonen ällö olo on lisääntynyt, että kaikki vähänkin rasvainen (vaikka olis hyviä rasvoja) kuvottaa ja tekee mieli ennemmin semmosta kuivaa voileipäkeksiä.

Mulla ei kyllä oo mitään erityisiä mielihaluja (vielä?), mutta en kyllä muista niitä kauheesti edellisestä raskaudestakaan. puolivälin jälkeen söin hulluna kaikkia hedelmiä ja marjoja. Sillon onneks oli kesä niin kaikkee sai, nyt onkin vähän eri juttu jos sellaset himot tulee.

No höh. Kuinkas ton stickerin nyt saikaan näkyviin, en enää muista? Nyt se näyttää vaan ton koodin mitä sit voi klikata.

Leivoin jouluna tosi hyvää mallasjuhlaleipää ja sen jälkeen on kaikki leivät maistunu mallakselta. Yök! Parhaalta on maistunu viime aikoina Saarioisen siskonmakkarakeitto, mitä en normaalisti todellakaan syö :D Tekis kovasti mieli sushia, etenkin maki-sushia. Onneksi saa syödä nigiriä ravulla tai avokadolla!

Kielletyt herkut kuten maksamakkara ja sinihomejuusto! Nam.....olen kyllä hiukan herkutellut kyseisillä tuotteilla, ja sen jälkeen potenut huonoa omaa tuntoa, peläten että nyt olen saanut listerian tai myrkyttänyt maksamakkarassa olleilla raskasmetaleilla pienokaista......tiedän että pelko on turha koska moisiin "sairauksiin" ei riitä ne pienet määrät joita olen nauttinut kiellettyjä herkkuja!

Piimä on edelleen suurta herkkua, vaikka en yleensä juo sitä normaalisti kovinkaan paljoa vaikka tykkään siitä! Toisaalta on hyvä että jokin maito tuote uppoaa, koska en juo maitoakaan! Jugurtit menee, mutta rahkat on alkanut ällöttää, viiliäkään ei ole tehnyt mieli joten en ole edes kokeillut saisinko sitä nyt alaskaan....aiemmin hedelmät oli himon kohteena ja nyt ei tee tippaakaan mieli niitä! Poikkeuksen tekee kuitenkin banaani! :)

mulle ei meinaa maistua mikään ruoka, tai ainakaan lämmin ruoka. en kestä edes ajatusta rasvaisista ruoista, joten en tee ruokia, joihin tulisi juustoa tai kermaa. en myöskään viitsi enää käyttää voimakkaita mausteita, kun vatsa tulee niistä niin kipeäksi :/ ainoat mitkä maistuu, on paahtoleipä (runsaskuituinen), eila kreikkalainen sitruunahillojugurtti, sitrusrahkat, tavallinen viili ja salaatti. ei tässä ainakaan lihomaan pääse tällä menolla :/ onneksi kuitenkin tulee syötyä useamman kerran päivässä, kun eihän noi nälkää pidä ainakaan kovin kauaa loitolla.

kirsikkatomaatit, ananas, appelsiinituoremehu, salmiakki ja tekis mieli hirveesti ruisleipää, voilla, juustolla ja suolakurkuilla, mutta en saa syödä ruisleipää… Ja pottumuusi voilla maistuu ihan mahdottoman hyvälle. :)

Ekassa raskaudessa himoitsin banaaneja niin paljon, etten voinut pitää niitä edes näkyvillä tai muuten aloin esim. telkkarin sijasta kattelemaan banaaneja.. haaveilin banaanipuista ja muuta hölmöä. :D Nyt tekee mieli vaan kaikkea epäterveellistä (suolaa!!) :( ja aprikoosi pilttejä.. :)

Mullakaan ei oo mitään tiettyä mielitekoa mutta kummasti välillä tekee niin paljon jotain tietty ruokaa/naposteltavaa että vaikka kauppaan asti lähtee siitä seisomalta, ihan siis pakko saada sitä mitä juuri sillä hetkellä tekee mieli :D yhtenä päivänä oli pakko työmatkalla poiketa kauppaan hakemaan lihapiirakkaa ja nakkeja ja toisena iltana miehellä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin hakea siwasta klo 21.30 suklaajäätelöä. :D näkkärit paksuilla kurkkuviipaleilla ihan pakkomielteisiä iltaisin yms.
P.s pahoittelen kirjoitusvirheitä, puhelimella tökkii tämä pahasti

Takaisin