Lisäillääs tänne kaikkia kummallisimpiakin mielitekoja eri ruokia kohtaan, mitä on nyt raskauden aikana tullut. Tai onko joku entinen herkku nykyisin ihan kaamea ajatuskin... :)
Mulla on aivan mieletön himo
mandariineihin! Aina mä niistä oon tykännyt, mutta nyt on siis aivan PAKKO saada niitä joka päivä. :D Himoitsen niitä niinkun suklaata yleensä (jota en tällä hetkellä edes himoitse..)
skyr-rahkat, tuoreet vihannekset ja hedelmät :) tänään sosialisoin työkaverilta mandariinin, kun hän osti pussillisen, söi ruokalassa niitä ja ne tuoksui niiiin hyvälle :) en pysty syömään karkkia tai muitakaan herkkuja, luovutin jopa jokavuotisen suklaakalenterini pojalle, kun en itse kykene syömään niitä.
Kirjoittelin jo aiemmin että olen siis ollut hirveä karkki hirmu mutta nyt ei vaan uppoo, ei millään! :) parempi kuitenkin niin! :)
Appelsiineja, appelsiinimehu ja punajuuri viipaleet tekee kyllä kauppansa! Kalaa tekee mieli syödä ja peruna muussia! :)
Mulla oli edellisessä raskaudessa pakko saada banaania juotavassa muodossa, miten tahansa. Sitä ei löytynyt mistään (etsittiin limppareita yms.). Ulkomailta ois saanut. Pelkkä banaani ei tyydyttänyt tätä halua. Nyt onneksi osaan tehdä banaanipirtelö ja banaanilimppariakin oon kaupoissa nähnyt, että toivottavasti ei tuu mitään uusia himoja mihin ei taaskaan saa tyydytystä. Ensimmäisen kohdalla himoitsin ruohosipulia ja loppusyksyllä ei tahtonut saada sitä mistään.
Kalapuikot kelpais mullekin! Myös rusinat on nyt kova juttu ollut! Ja siis appelsiineja en normaalisti edes halua syödä, joten se on sellainen jota tekee näköjään vain raskaana mieli! :)
Tänään oli karmea aamu, kaikki tuli ylös. Päivän olenkin kyennyt syömään vain "raikkaita" juttuja. Hedelmät ja marjat on pop. Mitään ylitsevuotavaa mielitekoa ei ole vielä ilmennyt. Tosin himoitsen lähes kaikkea ruokaa normaalitilassakin. :D
Ihan vinkkinä kun luin jo ennen raskautta jostain että phytoplankton voisi auttaa raskauspahoinvointiin ja on parasta mahdollista ravintoa odottavalle niin viikon karmean pahoinvoinnin jälkeen kokeilin kun mikään ei maistunut ja auttoi todella hyvin! Muutamassa päivässä meni pahoinvointi ohitse ja alkoi enemmän ruoka maistumaan. Kallista ainetta mutta sen arvosta että pystyy nouseen sängystä ja siihen tulee kanssa himo. Mulla kassa appelsiini/mandariini himo tullut ja mikään mitä ennen söin ei mee alas vaan ihan eri jutut nyt raskaana. En ennen syönyt karkkia ja nyt se himottaa ja se ei diabeetikolle oo kyl hyvä juttu:/
Täällä on alkanut kaikki rasvainen tökkiä oikein toden teolla :/ Ennen oon ollut kunnolla rasvan ystävä ja nyt yhtäkkiä meinaa nousta ylös jos jossain vähänkin tipahtaa rasva. Tänään esim aamulla yritin syödä pekonia ja makkaraa munan kanssa, niin alkoi ällöttää kunnolla kun pelkän rasvan maistoi Yökh..
Hapankorput suolakurkulla/aurinkokuivatulla tomaatilla ja hedelmät (marjoja kun vielä olis, niin herkuttelisin niillä)! Onneks siis aika terveellisiä asioita tekee mieli, ei mitään makeeta kuten suklaata tai rasvaista pikaruokaa. Kahvia join ennen pari kuppia päivässä, mutta nyt tökkii enkä oo juonut ainakaan viikkoon enää kupillistakaan. No, sen juomistahan kai pitäiskin vähän rajoittaa eli ei haittaa.