Mielitekoja ja inhokkiruokia

Mä en uskaltanu viime raskaudes syyä punajuurta kun siin oli sitä jotain

Eikö se suositus koskenut vain raakoja punajuuria? Niissä oli jotain myrkkyjäämiä vai mitä lie ollunna. Keitetyistä ja säilötyistä punajuurista ei oo minua ainakaan varoiteltu neuvolassa koskaan.

Eikö se suositus koskenut vain raakoja punajuuria? Niissä oli jotain myrkkyjäämiä vai mitä lie ollunna. Keitetyistä ja säilötyistä punajuurista ei oo minua ainakaan varoiteltu neuvolassa koskaan.
Emmätiiä mä olin vaa iha ylivarovainen koska kokoajan sai niin ristiriitasta ohjetta..

Mami': Parempihan se on olla vähän ylivarovainen kuin mennä hälläväliä meiningillä! :) kuitenkin nuo suositukset tehty sikiön etua ajatellen.

Mulla on ollu jo useeman päivän ettei tee mieli syödä mitään, ei vaan oo nälkä. Ja sit kun syön pakolla niin, tuloo paha olo tai ei oikeestaan paha olo vaan semmonen outo?

Heehehee luin tuolta Eviran sivuilta et pellavansiemeniä ei suositella sellaisenaan syötäväks mut et leivissä on niin vähän et voi syyä. Mähän koko viime odotuksen luin pakkausselosteet et eihän vaan oo. Ja salmiakkia ja lakritsia ei suositella ollenkaa. Ei ollu mainintaa mut eikö ihan normaalia mustaa teetä voi juua ja Marja/ hedelmäteet oli viimeks ihan ok muut oli yrttijuomia mitä ei suositella, korjatkaa jos oon väärässä. Kahvissa yritän pysyy 3 kuppia per päivä kun se 2 on suositus, viimeks oli 3. Ja ruuat pitää lämmittää kunnolla kuumaks.

Käytiin eilen miehen kanssa ulkona syömässä... Mun ruokavalio on gluteeniton (vatsa menee sekaisin gluteenista), maidoton (koska imetän maitoallergista esikoista) ja sit vielä nää raskausajan ruokarajoitukset. Voin kertoa, ettei listalta löytynyt kovin montaa sopivaa vaihtoehtoa, onneksi mikään ei (vielä) ällötä. :P Alkuruoista olis käyny vihersalaatti ja jälkkäreistä sorbetti, pääruokapuolella sentään oli vähän useampi sopiva vaihtoehto.

Huiii! Siis en oo ajatellutkaa et noita punajuuria ei vois syödä... :sad001 iik

Tosi moni on ihmetelly myös kun en syönyt mitään leikkeleitä mutta siis meetvurstit on ainakin kielletty :) mut mä jätän kokonaa kaikki leikkeleet syömättä :) koska mielummin oon kokonaan ilman kun dit rupewn pohtii et saiks tätä :D

Mä syön kyl melkein mitä vaan. Niin tein aikoinaan aiempien lasten kohdalla ja niin aion tehdä nytkin. Kaikkea kohtuudella. :)

Muoks; siis kaikkee muuta paitsi alkoholia, tupakkaa ym myrkkyjä :happy:

Muokattu viimeksi:
Kaikkea kohtuudella, mut jotain miekin vältän, etten syö ollenkaan raskausaikana.

Muokattu viimeksi:
Mitäs hedelmiä tähän aikaan vuodesta syyään kun mandariinit loppu kaupoista? Kun pitäis tota tuoreitakin syyä :rolleyes:nais syön mä aamulla marjoja puuron kaa, melkein joka ruokaan yritän lisätä kasviksia, tomaattia ja kurkkua oon syöny. Ja nyt noita pitäis vielä tsempata kahden eestä, siis noita vihreitä :rolleyes:

Mitäs hedelmiä tähän aikaan vuodesta syyään kun mandariinit loppu kaupoista? Kun pitäis tota tuoreitakin syyä :rolleyes:nais syön mä aamulla marjoja puuron kaa, melkein joka ruokaan yritän lisätä kasviksia, tomaattia ja kurkkua oon syöny. Ja nyt noita pitäis vielä tsempata kahden eestä, siis noita vihreitä :rolleyes:
Persikat, nektariinit?

Himona tekee mieli graavilohta, rakastan sitä ja kyllä joka raskaudessa tehny tosi tiukkaa olla syömättä. Esikoista odottaessa mulla tuli loppupuolella järetön himo konjakkiin, en siis tykkää mistään vahvemmista viinaksista joten ei hajuakaan mistä sekin tuli. Loppu synnytykseen joten jäi konjakit juomatta :D

Joo, graavilohi ja kylmäsavulohi :P Onneksi mun iskä tekee ite, niin voi syödä :) Punkkua tekis mieli, mutta mulla on ehdoton nollalinja alkoholiin (ja tupakkaan, vaikka en oo polttanu enää vuosiin). Kylmä bisse olis kyllä eilen peliä katellessä ollu herkkua. Onneksi Lidlin Finkebräu tms, alkoton olut on tosi hyvää :) ja nostattaa maitoa kuopusta varten, taitaa raskauden takia olla vähän tiukassa toi heruminen.

Täällä kans nollalinjalla on menty edelliset raskaudet ja luonnollisesti tämäkin. Saunaoluen oon tottunut ottamaan, jotenka nyt sit siirryin alkoholittomiin oluisiin. Ihan ok makusia nekin :)

Nolla linjalla täälläkin, en juo ees tota alkoholitonta, kun ei tee kerta mieli:)
Tähän aamuun loppu tupakan poltto, aamulla poltin puolikkaan ja totesin sen jälkeen etten tartte tätä.

Nolla linjalla täälläkin, en juo ees tota alkoholitonta, kun ei tee kerta mieli:)
Tähän aamuun loppu tupakan poltto, aamulla poltin puolikkaan ja totesin sen jälkeen etten tartte tätä.

Mulla kans loppu tupakointi plussaan. Melkonen muutos hajuaistissa kun raskaus muutenkin herkistää hajuille ja tupakoinnin lopetus kans vaikuttanut! Tuntuu että haistan yhtä sun toista uutta :D

Graavilohi, katkarapusalaatti, parman kinkku, kreikkalainen feta, siinä sellasia herkkuja mistä kyllä vähän tekee tiukkaa kieltäytyä tällaisen herkkusuun. Mutta siis meetvursti, eikö sitä sais syödä? Kohtuudella mä kyllä syön leikkeitä yms.

Ei ainakaan tuossa thl taulukossa ollut leikkeleet, nakit ja makkarat kohdassa mitään rajotteita raskaana oleville, tai mainintaa meetvurstista.

Takaisin