Mielitekoja ja inhokkiruokia

Mäkkäriä mun mielestä voi ihan rauhassa syödä.. Subeissa oli joku ettei oo varmuutta lihojen alkuperästä ja juustojen pästöroinnista tms.. Mä viime raskaudessa siis luin et subissa käynti ei kannata raskaana niin en uskaltanu mut kukin tietty tavallaan :) ja kun se kana on valmiiks kypsennetty ja on sit kylmänä siinä altaassa ni entiiä :o

Muokattu viimeksi:
Ounou no nytpä tiiän... Onko muut käyny?

Mun suuhun ne subit ei maistu, ne lihat on oudon makusia. Mäkissä ja burger kingissä ja hesburgerissa kävin viime raskaudessa.

Mäkään en subista välitä, jotenkin vaan maistuu, pahalta :-D joo kyllä mäkkärissä ja hesessä jne voi huoletta syödä :-)

Kun ei ees tule mieleenkään mitä kaikkee ja missä kaikessa voi olla. Pitäis olla vaikka netissä joku hyvin yksityiskohtainen lista kun en mä ainakaan oo ollu mitää meetvurstia valmistamassa ja veikkaan ettei oo kovin moni muukaan täällä. Kun jotai sitä on pakko syyä kuitenkin. Vaikka yrittää olla tarkka niin jostai tulee aina jotain mitä ei sais syyä. On tää kyllä perseestä. Entäs pizzaa voiko sitä syyä siis semmosta jossa ei oo meetvurstia päällä? Voiko ulkona käyä ollenkaa syömässä? Menee tää kyllä hankalaks.

Pizzan päällä saa olla vaikka sitä meetvurstiakin, toksoplasmoosi kuolee kuumennettuna (+65 C taisi olla raja). Kaikki listerian tai toksoplasmoosin takia vältettävät elintarvikkeet on siis hyvin kypsennettyinä ja kuumana syötyinä turvallisia. :)

Kun ei ees tule mieleenkään mitä kaikkee ja missä kaikessa voi olla. Pitäis olla vaikka netissä joku hyvin yksityiskohtainen lista kun en mä ainakaan oo ollu mitää meetvurstia valmistamassa ja veikkaan ettei oo kovin moni muukaan täällä. Kun jotai sitä on pakko syyä kuitenkin. Vaikka yrittää olla tarkka niin jostai tulee aina jotain mitä ei sais syyä. On tää kyllä perseestä. Entäs pizzaa voiko sitä syyä siis semmosta jossa ei oo meetvurstia päällä? Voiko ulkona käyä ollenkaa syömässä? Menee tää kyllä hankalaks.
Kyl pizzaa voi syödä ja luulis et siinä vois olla salamia/metukkaa päällä kun on niin kuumassa uunissa.. Ulkonakin voi syödä kunhan syö tuoretta, kypsää, pästöroitua, ei vakuumissa olevaa eikä tietty kielletyllä listalla olevaa.. Jos epäilyttää niin aina voi kysyä. Hitto mun tekis mieli irttarei mut en tykkää oikeestaan kun lakritsista/salmiakista :D ja suklaatakaan en voi syyä kun imetän ja se aiheuttaa vatsanväänteitä esikoiselle :D hitto

Mitens syöks muut tonnikalaa? Mä en syö kun siin oli sitä elohopeaa vai mitä niin paljon :o

Mä oon vähän syönyt tonnikalaa leivän päällä, mut en ees kokonaista purkkia (yhden leivän vetäsin töissä). Mäkkärin majoneesit on ainakin pastöroituja, tarkistin asian. Löytyy myös heidän tuoteselosteesta tieto.

Mä himoitsen nyt ranskalaisia ja paprikamajoo! Varmaan pakko käydä tänään hakeen :p edellisessä raskaudessa himoina oli pannari+vaniljajätski ja roskaruoka... Toivon vähän terveellisempiä himoja tähän raskauteen :D

Juustoriisikakut voideltuna... NAM. mietin että jos dippaisi vielä ranskankermassa.. Mies kuuntelee kauhunsekaisin katsein mun suunnitelmia :D
Tyttöä odottaessa mun suurinta herkkua oli ranskankermaan sekoitetut jalapenot.

Voi kun tekis mieli ees jotain, mutta kun ei. Tuntuu ettei oikein mikään nappaa, nyt oon syöny lähinnä salaatteja, mitään lämmintä ei oikein tee mieli. Aattelin kokeilla jos tekis kesäkurpitsasta tai munakoisosta lasagnee, jos vaikka se uppois? Mie voisin oikeesti olla syömättäkin, mun ruokahalu on kadonnu kokonaan?:bored: Saatan vasta tuossa 11 aikaan päivällä havahtuu siihen et pitäs kai tässä syödä jotain? No onneks on tota vararavintoo kertyny niin ei ihan kuihdu pois :hilarious:

Voi ei! Mä en tienny ettei tonnikalaa sais syyä...voi räkä! Mäku niiin ihastuin eilein lämppäreihin jossa voita, ketsuppia, tonnikalaa ja juustoa.... noh empähän tee enää tonnikala täytteellä :( voi surku!

Mitään erityisiä inhokkeja tai suosikkeja ei ole, paitsi ehkä karkki mistä yleensä itsekurissa onnistun kieltäytymään Tietyt hajut ällöttää mutta ne oli kyllä ennen raskauttakin, nyt on vaan parempi perustelu

Kai nyt tonnikalaa voi pieniä määriä satunnaisesti syyä. Mä oon viime odotuksessa syöny ainakin...

Mä oon kyllä edellisissä raskauksissa käynyt jonkun kerran subissa syömässä. Metukkaa oon myös silloin tällöin leivän päällä syönyt kun en edellisissä tajunnut että kielletty... Eiköhän tonnikalaa voi pieniä määriä joskus syödä. Itse yritän pärjätä syömisien kanssa maalaisjärjellä ja niinhän se on että kohtuus kaikessa. Tuskin nyt on hyvä että mitään yksittäistä ruoka-ainetta syö järkyttäviä määriä.

No hyvä, ettei isoista määristä tod. näköisesti ole haittaa. Uskaltaa siis syödä tonnikala leivän sillon tällön :D

Mä oon vaan niin ylihysteerinen etten haluu ottaa yhtää riskii koska tiiän et sit jos jotain tuliski ni en kestäis ku syyttäisin vaan itteeni :) mut ei tää kauaa kestä :) hyvin tosta ekastaki selvis :)

Mä oon vaan niin ylihysteerinen etten haluu ottaa yhtää riskii koska tiiän et sit jos jotain tuliski ni en kestäis ku syyttäisin vaan itteeni :) mut ei tää kauaa kestä :) hyvin tosta ekastaki selvis :)
Sama täällä. :) Maailmassa on ihan riittävästi sellaistakin ruokaa, mikä on odotusaikana turvallista!

Takaisin