Mielipiteitä rautavalmisteista.

Mulle neuvolatäti suositteli Obsidania kanssa ja olenki niitä nyt jonkun kuukauden ajan syöny kerran päivässä. En tiedä sitten ovatko tuohon hemoglobiiniin auttanut kun en oo vielä sen jälkeen käyny neuvolassa että olisin saanut tietää mikä se nyt on kun viimeksi se oli 110 muistaakseni. Alku oli ihan kamala ko neuvolatäti kehotti ottamaan ne yöllä vessa reissun yhteydessä tyhjään mahaan että auttaa paremmin ja nopeammin. Siinä sitten oksentelin pari ensimmäistä päivää, joten ei oikein sopinut mun vatsalle ottaa niitä noin. Nykyään olenki ottanu ne vähän ennen tai jälkeen ruuan, ja siitäkin tulee kamala ällötys olo ja tuntuu että oksettaa. Ei vaan oikein kehtais lopettaakkaan sitä syömistä[8|]

Ja toisekseen, ensimmäisellä neuvolakäynnillä kehotettiin syömään noita raskausvitamiineja, nyt edellisellä kerralla neuvolatäti sanoi että ne sinisessä purkissa olevat on ihan turhia kun se kalsium tuhoaa sen raudan niistä ja kehotti syömään niitä keltasessa purkissa olevia [8|]
 
Jos ei muuten joku rautamerkki tunnu auttavan, niin kannattaa heti kokeilla toista, muuten se vain turhaan rasittaa maksaa! Esimerkiksi vaikka Obsidania kehutaan ja suositellaan usein ei sekään kaikilla auta.. Sama juttu on nestemäisten rautavalmisteiden kanssa, useilla ne tuppaavat olemaan liian tehottomia. Itselläni oli kauhea etsiminen merkkien välillä, kolmas merkki auttoi vaikka sekin pisti vatsan välillä aika sekaisin. [:'(] Silloin kuitenkin kun löysin sen toimivan merkin huomasin myös eron miltei heti; parissa viikossa hemoglobiini oli noussut 101 --> 118. Huomenna olisi taas neuvola, saa nähdä onko nousu jatkunut. [:)]
 
Mä päivitän tilanteeni uudestaan; en enää osta tuota samaa tuotetta.. Tajusin, että se saa minulle tosi pahaa närästystä aikaan! [:'(] En ollut osannut ennemmin sitä yhdistää, mutta nyt huomaan, kun litku on loppu, enkä ole vielä hakenut uutta, että ei närästä samalla lailla.. Eli vaihdan johonkin tabletteihin! 
 
Mielipidettä en osaa vielä antaa, mutta minulle esiteltiin neuvolassa Fexin-poretablettei. Sopii paremmin herkkävatsaisille kuin Obsidan. Mulla oli hb 116, laskenut yllättäen. Katotaan ny mitä se on kahden viikon päästä, jos vielä alentunut niin saatan kokeilla Fexiniä.
 
Eilen ostin jotain Neorauta-nimisiä tabletteja. Prismassa päädyin vitamiiniosastolle (tai mikä lie) ja siellä pisti silmään tuo. Päätin sitten kokeilla ostaa tuollaisia.. Saa nähdä auttaako. Niissä on samassa myös c-vitamiini ja sopii erityisesti myös raskaana oleville. Toivottavasti on apua [:)]

http://www.hankintatukku.com/index.php?option=com_content&view=article&id=96:neorauta&catid=39:kivennaeisaineet&Itemid=54&directory=54
 
Mäkin tykkään tuosta Iron Vital F:stä (olihan se noin?) Kräyter...(no se [:D]) aiheutti mulle ummetusta. Samoi obsidan aikanaan.
 
Mulla oli tipahtanut hemoglobiini 112, ja täti neuvoi ottamaan Obsidaneja. Jotka oli ihan järkyttävän kalliita. Mutta maha on toiminut hyvin, niillä rajoilla kyllä ettei liiankin hyvin.

Jemmassa mulla oli Retafereja, joita oon saanut verenluovutuksista, mutta niistä menee niin ummelle että ei paljoa huvita niitä käyttää.

Noista raskausvitamiineista, vaikka niissä on sitä rautaa niin on myös kalsiumia, joka estää raudan imeytymisen. Jotenka vaikka itse söin Raskaus Multitabseja 2 per päivä niin romahti tuo hemoglobiini toista kymmentä pykälää. Nyt otan raskausvitamiinin aamulla ja raudan illalla appelsiinimehun kanssa, c-vitamiini edistää imeytymistä.

Mitään oloja ei ole ollut alhaisen hemoglobiinin takia joten en osaa arvioida onko nyt noussut vai ei, parin viikon päästä katotaan:)
 
obsidan ei sopinut mulle laisinkaan. otin tapletin päivässä ja ei mennyt ku pari päivää mä vaikeroin tuskasta. maha meni ihan ripuliksi ja kivut oli ihan hirveet. en ole ikinä sellaisia maha kipuja kokenut vaikka mahan kaa aina ollut ongelmia. viikon verran tuskailin mahani kanssa mutta...
vaihdoin siis sitten heti FLORAVITAL-juomaan ja se ei oo aiheuttanut kyllä oikeestaan mitään. maha toiminut jotenkuten.. ummetusta.?? ehkä vähän. mutta tehokasta toi ainakin on kun pari viikkoo sitä juotuani hemot nous sadasta jo 130:een. [:)] aluksi otin sen 20ml päivä mutta nyt olen ottanut vaan sen 10ml päivä. tuntuu että olo on todellakin kohentunut ja virtaa enempi. [:)] suosittelen. [:)]
 
Takaisin
Top