Mielihalut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja suvii-i
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä taas ennen raskautta en voinut sietää appelssiini mehua. Nyt sitä on pakko saada aamusin vihreän teen sijaan :D Mikään terveellinen ei oikeen maistu ruuista, tänäänki pitsaa... onneks ei oo paino noussu viel :D!

Määkää en oo aiemmin voinu juua appelsiinimehua mut nyt kolmannessa raskaudessa maistuu.. Ja mä syön usein ruisleipääki/sämpylöö (kinkulla+juustolla+kurkulla) nii et jogurttia yhtä aikaa suuhun. Valion mansikkajogurtti on ollut tän raskauden jogurttimaku. Mulla vaihtelee yleensä muutenki kausittain mitä jogurttia syön. Valion hedelmäpommi (oon muute parina päivänä vetäny sitä), mansikka tai banaani. Joskus tulee banaanijogurttiin laitettuu kaakaojauhetta jolloin se toimittaa vanukkaan virkaa (ku ne on mulle liian makeita) nii sillon syön pelkästään..

Kumma tuo kevätsipuli, mulla on kans ollut siihen jatkuvasti himo! Ja se oli myös levon lisäksi ainoa asia, mikä auttoi pahoinvointiin alussa. Itseasiassa jo sen tuoksu varsia leikatessa. :D Muutenkin oon himoinnut tuoreita vihanneksia. Ja hyvälaatuista oliiviöljyä. Sit joitakin lapsuuden ruokia on tehnyt mieli, niinkuin vaikka ohrauunipuuroa.

Mulla oli alkuaikana, ennen kuin edes tiesin olevani raskaana, kokishimo. Oon joo aina juonut kokista (viime vuosina vähemmän, silloin tällöin pikkupullo jne), mutta tässä himossa oli kyse siitä, että se piti nimenomaan olla tölkki-kokista!:grin Ja päivittäin! Kerran melkein suutuin miehelleni kun toi kaupasta pullo-kokista tölkkien ollessa loppu, kun ei se minusta vaan maistunut samalta!

... Noh, viikkojen kuluessa se himo jäi vähemmälle, tällä hetkellä kokis maistuu aivan liian sokeriselle. Samoin Battery, jota join ennen raskautta on tällä hetkellä aivan kammottavaa sokerilitkua (hyvä niin! Sitähän se oikeestikin on! :joyful:) ja karkkien ja kaikkien makeisten syönti on ollut ihan murto-osa siitä, mitä se aikasemmin oli.

Mutta juuri nuo ihanan rasvaiset mättöherkut.. ah, kun vaan voisin täyttää vatsani kaiket päivät niillä! :rolleyes:
Toinen mikä ja mistä puhunkin harva se viikko, on sushi, joita en siis ole uskaltanut syödä. Ollaan sovittu, että mies tuo sitten laitokselle mulle annoksen niitä tai kotiutuessa kurvataan läheisen sushi-paikan kautta kotiin :woot:

Herkkusieni, mulla kans ihan älytön sushihimo!! :D Tänään teen taas ite kasvistäytteellä (kurkku, porkkana, retiisi) ja sit toisiin laitan lämminsavulohta. Nams, ajaa asiansa kun ei saa raakaa syödä :P

Jännä muuten, itse en ennen raskautta juonut energiajuomia, mutta nyt maistuis vaikka joka päivä. :-D Kokis ei sit maistu ollenkaan, ennen join vähintään kerran viikkoon. Pari viikkoa sitten mulla oli kauhea perunahimo, muussia, uusia pottuja, uuniperunaa, mitä vaan. Ja tietty isolla voisilmällä..! :-D

Muita himoja on tällä hetkellä viili sekä turkkilainen jugurtti, nam.. Jäispä tälleen, parempi toki kun karkki ja kokis :p

Täällä ihan ehdoton ykkönen kans: Kevätsipuli :D
Aluks meni litratolkulla appelsiinimehua, nyt ei mee alha enää millään.
Riisifrutit, enoo syöny sitten teinivuosien, nyt en ole pärjännyt ilman.
Valkosipulipatonki, omnom....
Ja lihoista Kassler, muuta lihaa pystykkään syömään

Te, jotka niitä energiajuomia juotte, niin minkä verran niitä juotte? Niitähän ei suositella kai ollenkaan, niiden korkeen kofeiinipitoisuuden ja muiden aineiden takia.
Edit: ei sillä, että ketään tuomitsisin, mutta jäi kiinnostaan se, minkä verran niitä juotte :D

Oon juonut max yhden/viikko, jos on oikein tehnyt mieli. Muistaakseni yleisesti kofeiinia noissa energiajuomissa ei ole lopulta niinkään runsaasti kuin kahvissa, muista aineista en sitten osaa sanoa. Mulla ehkä niiden juomista eniten tökkii se, että jollain tapaa koen eneriajuomat ehkä enemmän nuorison jutuksi, ja tunnen itseni tosi hölmöksi energiajuomatölkki kourassa. :-D

Alkuraskaudesta tuntui, että vain säilykepersikkaa ja -ananasta sain syötyä, ja kaikista vaaleinta hiilarihöttöleipää. Olo onneksi helpotti rv 14 tietämillä jo ja pääsin "ruotuun" :)

Viime viikonloppuna tuli vedettyä kuin viimeistä päivää popcorneja ja sipsiä. Niin mahdoton turvotushan siitä seurasi, että tulee kyllä kahdesti harkittua seuraavan himon iskiessä. Ei nimittäin mahtunut mitkään kengät jalkaan pariin päivään :(

Nyt viime aikoina on eniten tehnyt mieli maksamakkaraa ja etikkapunajuuria. Siinä sitten punnitaan leivän päälle siivuja maksista ettei tule liikaa aata. :)

Häpeissäni totean, että ihan mahdoton himo on punaviiniin. Näin ei kai sais tuntea, mutta ei voi mitään. Viininlitkijänä en malta odottaa että saan eteeni ison lasin punaviiniä, medium pihvin ja jälkkäriksi juustolautasen :)

Mistä tulikin mieleeni, onko kukaan pyytänyt neuvolassa testaamaan toksoplasmoosin vasta-aineita? Onnistuneeko?

irmelli, mulla kans ollut punaviinihimo alkuraskaudesta asti, ja minähän en edes ole viinin ystävä. jotenki se hapan maku siinä? :D Ja olen tästä sanonut ihan kätilön kanssa jutelessa, ja ei ole kuulemma mikään erikoinen mielihalu, kunhan ei vaa mene juomaa :) Ja mulla kans tekee mieli maksamakkaraa ja punajuuria! :D Maksamakkaraa on ollu jääkaapissa jo hyvän aikaa, ja tänään pitää hakea punajuuria :D

Hei Irmelli ja Lilith! Miten menisi teillä alkoholiton punaviini jos mausta pidätte? Olen itse sitä muutamaa laatua alkosta ostanut välillä, kun on jotain parempaa ruokaa tehnyt. Jotkut ovat suorastaan mahtavia ja jotkut vähän vähemmän...alkosta osaavat neuvoa hyvin kun vähän omia makumieltymyksiä kertoo.
Samoten olen ihastunut muutamaan alkoholittomaan kuohariin. Voi olla että niitä ostan vielä raskauden jälkeenkin :p

Ostin juhannukseksi muutamaakin alkoholitonta punkkua alkosta, mutta ei ne oikein korvanneet aitoa :) Kuohareista olen kans kuullut että niistä löytyy hyviä. Muutama hyvä alkoholiton olutkin on olemassa.

Muuta voi miten kätevää tämä alkottomuus on ollut! Koska vaan pääse minne vaan kun aina on kuski :)

Mulla ollu himona appelsiinimehu ja kaurapuuro :D Tänä aamuna repäsin, kun näemmä oksu lentäny muutenkin, niin ai että kun oli hyvää!!! Punaviiniä kans tekee mieli, mun migreenipää kestää tasan yhtä viiniä, Jacob's creekin shiraz cabernetia ja oonki miehelle vitsaillu, et sairaalakassiin vois pakata pullon punkkua ja synnytyksen jälkeen alkaa miehen vastuu :D

Energiajuomia oon raskauden aikana tainnu juoda n.5 kpl. Mua alkaa lämmin kahvi nukuttamaan, eikä huoltsikoilta saa edes semmosta mitä voin juoda ilman oireita, joten pitkiä matkoja ajaessani oon sit energiajuomaa litkiny yhden pienen tölkin. Kofeiiniahan on kahvissakin enemmän, et en sit tiedä voisko joku muu ainesosa olla, jonka vuoksi ei suositella? Ainakaan sokeri ja hiilihappo ei hyvää tee hampaille... Batteryn kohdalla valmistaja oli vain ilmoittanut, että suositukset on, jotta ei ylilyöntejä tapahtus niin herkästi.

Mulla on Warheart ihan sama juttu! :joyful: Himoitsen appelsiinimehua ja kaurapuuroa! Kuuluu ihan jokaiseen aamuun ja joskus alan keittelemään puuroa illastakin. Nooo, sehän on vain terveellistä ja laitan itse vielä kauraleseitä tavallisien ryynien joukkoon niin tulee kuituisempaa. Appelsiinimehua join ihan tolkuttoman paljon alkuraskaudessa mutta nyt oon rajoittanut, kun aikas paljon kaloreita siitä tulee jos purkkitolkulla pistää menemään.
Sokerinhimo on mulla nyt ihan tolkuton, vaikka alkuraskaudessa ei tehny mieli juurikaan. Joudun taistelemaan itteni kanssa, etten ryntää lähikauppaan ostamaan suklaalevyä ja kirpeitä karkkeja joka ilta.

Alussa en pystynyt maitoa juomaan, pelkkää piimää. Sitten ykskaks loppui se piimän maistuminen ja vaihtuikin maitoon. Kaikki voimakkaasti maustettu on ihan nounou, suuhun sattuu. Usein tuntuu että periaatteessa voisin lopettaa syömisen kokonaan.. Ruokaa ei jaksa laittaa, eilistä ei voi syödä kun inhottaa. Että surullisen usein syöminen on liian huonoa :( himo mikä iski päälle joku viikko sitten tuli siitä kun luin arman alizadin tekstin missä puhuttiin dumlegatesta. Eli dumleja menee. Viime kauppareissulla ostin kolme pussia kun tuntui että neljä on liioittelua

Itsellä on mansikat olleet suurinta herkkua tässä raskaudessa :joyful: Niiden avulla saanu tosin puuroista sen sokerilisän jätettyä pois :) Ja osa herkkuhimoista laantuu ku sekoittaa mansikoita maitorahkaan :p Välillä vaan pitäny pitää itteään kurissa kun tuo mansikkamäärä tuntuu niin huimalta.. Nytkin oon tainnu kuukauden sisään syödä yli 5kg :wideyed: Ja kukaan ei oo siis auttanu tuossa :D

Mä en tykkää tavallisesti dipistä enkä porkkanasta. Nyt maistoin kaverilla ja nyt meidän jääkapissa on porkkanatikkuja ja taffelin ranch-dippii :) Aivan huippuhyvää! Omena passas kans dipattavaksi, kurkku jotenkuten :)

Mulla sama ku Aryalla, että alkuraskaudesta ei käyny sokeri ja karkit mielessäkään ja nyt menis suklaata ja myös tohon Nuppu_1 dumle himoon voin samastua! Mä oon syöny viimepäivät innoissani puoliraakoja kirpeitä persikoita ja nektariineja.

Takaisin