Mielihalut

HainiH90: Mulla kanssa normaalisti toi lohi kuuluu herkkuruokiin!  Nyt taas.... hyi yäk!

Mulla on ollu vähän nyt ongelmaa kun ei tee mieli oikein mitään ja jotain tarttis sit syödä kumminkin.  Oonkin pakottanu itteni syömään vähän.  Sit kuitenkin olo helpottaa kun saa jotain alas.
 
Mä oon pysyny aika hyvin ettei oo mitään etovia oloja tullut mistään ruuasta / hajuista. :) Koko raskausaikanani ja nyt rv 14+5 :)
Ainoo et kahvia välillä ei mee koko päivänä alas, mut välillä just se kolme kuppia. Ennen menny ainakin se kolme päivittäin. Mut laitan nykyään aika paljon maitoo siihen ni vois sanoo et toi on cafe latte mitä juon :D
Suolaset ja makeet uppoo, ei oo etonu mikään. Mut kaikkia tietty maltilla ;)
Ensimmäistä odotellaan joten ollut varuillaan ensin ku lukenu kaikkia et saattaa etoo monikin ruoka mut sit ku aloin maistelee ni hyvin maistu kaikki edelleen ! :)
 
Tälle ehkä voisi olla omakin ketjunsa, mutta onko kellään ruokahaluttomuutta?

Mulla oli sama ekassa raskaudessa ja nyt taas. On todella vaikeaa syödä, kun ei saa alas eikä niellyksi ja mitään ei tee mieli. Nestemäisenä ruokaa saa jotenkin syötyä, kiinteenä ei juuri lainkaan. Muutoin mulla ei ole ollut syömisongelmia raskausaikojen ulkopuolella. Ekan raskauden jälkeen ruokahalu palasi pari päivää synnytyksen jälkeen. Kummallista miten eri tavalla eri ihmisten kropat käyttäytyy raskauden aikana. Toisia syötättää ja toiset taas ei saa ruokaa alas.
 
Pippula: Ei mulla varsinaista ruokahaluttomuutta oo, mut ei ruoka kyllä maistu samaan tapaan, kuin ennen raskautta. Ruokaa ottaessa jo usein tuntuu, ettei oo nälkä ja sit kesken syönnin tulee yht'äkkiä stoppi. Jos yrittää väkisin syödä, tulee pahaolo.
 
Täällä sama kun EvMalla. Nälkä kyllä on, mutta ruoka ei vaan maistu samalla tavalla. Usein jää puolet lautasesta syömättä kun ei vaan mene alas. Mitään ihmeellisiä himotuksia ei oo tullu, mutta toistaiseksi tuoresipuli ja valkosipuli (mun herkut) ököttää jo hajusta lähtien. Silloin alun "superhajuaistin" aikaan vesikin maistui pahalle, mutta nyt se sentään menee alas ongelmitta.

Paino ei ole noussut vielä yhtään (tänään 14+4), mutta kai se ehtii vielä muuttua. Mahaan on kyllä mittaa tullut vähäisestä safkasta huolimatta. :)
 
mulla on aivan mielettömän kova himo Vichyyn, eukalyptus , jääpalat ja jäiset vadelmat.. Tuntuu et oikeen osaa syödä muuta.. Onko kellään sama himo? :D
 
Nyt mä rakastan tavallista enemmän maksalaatikkoa :D Vaikka toki yritän rajoittaa sen syömistä, vaikka eihän noissa kaupan maksalaatikoissa ees oo niin paljoa sitä maksaa.. mutta silti :) Sit menee paljon jäätelöä ja karkkia ja kaikkea epäterveellistä oi voi. Noo enää n. 8 viikkoa jäljellä :)
 
Takaisin
Top