Mielihalut

täällä on ihan järkky nälkä 24/7, siis koko ajan vain ajattelen ruokaa... poistun ruokapöydästä niin jo on muka näläkä!
Ja sitten kun saa ruuan naamansa eteen niin ei uppoa, hyi etoo vain aivan kaikki! Väkipakolla sit yrittäää syödä ettei tuu liian huono olo kun on kauan syömättä, kuhan nyt ei sit tää pahoinvointi vaan menis niin pahaksi ku esikoisen aikana..

Kurkku ja vesimeloni on ylihyväää, niitä voisin syödä koko ajan.
Ja sitten popcornia suolakurkun kera, oi vitsit mikä yhdistelmä <3 :D

Makeat ei maistu, kunnon suolaiset ruuat maistuu vähän paremmin..

Ja kahvi on muka tosi hyvää, mut 5 min kahvin juonnista ihan järkyttävän huono olo!
 
mun tekee kokoajan mieli kaikkea suht. kevyttä esim hesen kanaseessar salaattia,  porkkanoita, omenoita, kaalilaatikkoa (kana versio). Kahvia en pysty juomaan tänä aamuna tuli stoppi siihen perinteinen perunamuusi HYI HITTO ne jotkut sivumaut mitkä olevinaan tulee.
 
Mulla ei oo vielä mielihaluja mutta jaffaa juodessa tulee oksennuksen haju nenään :D siis voin juoda kyllä ja maistuu yms. se haju vaan...  ja savukinkku tai joku muu savustettu on todella ällöttävää vaikka oon ennen tykänny :)
 
Mulle on nyt tullut pinaattikeitto mitä en yleensä syö. Kahvia en oo viel uskaltanut juoda. Appelsiini mehua menee vähintään litra päivässä :DD
 
Kahvia en voi juoda, hyvä ku voi olla pannun lähelläkään. Hampurilaisia tekee kauheesti mieli mut sit onneks tää jatkuva pahoinvointi pitää syömisen kurissa. Viime raskaudessa paino oli jo noussu 5 kiloa tähä mennes, nyt illalla ku punnitson ni 600g oli tullu painoa 2kk aikana :D hedelmiä söisin kilokaupalla :)
 
Mulla teki eilen mieli keitettyjä porkkanoita. Harmi vaan, että niitten keittämisessä menee sen verran aikaa, että ehti tulla jo paha olo ja jäi porkkanat syömättä :(
 
Voimakkaat hajut ja varsinkin tupakanhaju saa voimaan pahoin ja oksentamaan.

Salmiakkia himoitsen ja muutenkin kaikkea todella suolaista.
 
Mä oon onneksi säästynyt niinkin helpolla että mun ainut mieliteko tässä raskauden alkupuolella on ollut ainoastaan appelsiini, kelpaa mulle! ;)
 
LIHA ja ylipäänsä kaikki suolainen. Hedelmiä tekee mieli (syön niitä yleensäkin paljon) mutta varsinkin omenasta tulee helposti paha olo, etenkin tyhjään mahaan syötynä.
 
Mitään erityisiä mielihaluja ei ole vielä iskenyt, tuoremehu ja hedelmät yleensä uppoaa tässä tilassa. Olen kova syömään karkkia, mutta näin alkuraskaudesta ei edes muista mennä karkkihyllyille :) Kunnon ruokaa tekee ehkä eniten mieli. Ja kahvi maistuu, ikävä kyllä. Mikähän se suositus tällä hetkellä onkaan? Kyllä mulla ainakin kolme kupillista menee helposti, normitilassa varmaan kymmenen eli olen kyllä vähentänyt ;)
 
Mua ihan hävetti tänään kaupassa käydessä...  Osteskelin kaikenlaista mitä arvelin että saattasin saada menemään alas.  Oikea ruoka ei kuulu niihin asioihin...  Oli siinä sitten posket punasena kun lastasin hihnalle vanukasta ja jäätelöä ja hedelmiä ja jugurttia...  Oli mulla joo myös valmisruokaa lapsille.  En vaan kykene nyt tekemään ruokaa! 
 
Mullakin tuli kahvistoppi toissapäivänä, ei vaan mene alas. Joskin kova flunssa myös päällä, joten mikään ei oikein maistu miltään. Olen viime aikoina muuten juonut kahvia ihan liikaakin ja siitä seurauksena mulla on nähtävästi kehittynyt siihen ihan riippuvuus.. Nimittäin eilen kun en sitten aamukahvia juonut, oli päänsärky koko päivän ihan järkyttävä! Tänään join sitten aamulla teetä ja se tuntui onneksi tepsivän.. ei tullut pää kipeäksi.

Moon: Jos sua hävettää kauppaostokset niin kuuntelepas tätä... Eilen (olin töistä pois flunssan takia) söin aamupalaksi puuroa, mutta sitten lounaaksi pastaa, välipalaksi nakkeja ja iltaruoaksi Big Mac- aterian (ei kyllä mennyt kokonaan), jonka laitoin miehen tuomaan tullessaan töistä kotiin... Siis ihan järjetöntä, en yleensä ole ollenkaan rasvaisen/ raskaan ruoan ystävä. Nyt voisin sitten syödä vain suolaa ja rasvaa. Tosi kiva. Mutta mun ällöolo on niin paha, että toisaalta olen tyytyväinen että jotain menee.. Viime raskaudessa elin pari viikkoa mehujäällä ja mandariineilla, että kumpikohan on sitten lopulta pahempi ;)
 
itsellä ei ole kamalasti mitääne erikoisia hajuja, mutta terveellisesti syöminen luonnistuu jotenkin helpommin kuin aikaisemmin. Tuon appelsiini mehun kanssa kannattaa olla vaarallinen. Se on kaikista pahin sokeri arvojen heittelijä ja pitkällä tähtäimellä ei tee kovin hyvää.
 
Ite kävin myös hesessä ja eihän siinä siis sinänsä mitään pahaa ole. Ainut mikä nyt ymmärtääksebi riippuu aivan neuvolan ohjeistuksista ja omista mielipiteistä on ne majoneesit. Majoneesi kun sisältää raakaa kananmunaa joka on kai kiellettyjen listalla. Jostain kuitenkin luin, että teollisesti valmistettu olisi ihan jees, mutta tää varmaan jokaisen mamman oma päätös miten asiaan suhtautuu :)
 
Tekee tolkuttomasti mieli sushia. Mielessä melkein koko ajan.
Pari kertaa oon nyt syönyt sitä grillatulla lohella ja avokadolla.
En tajua millä tää himo vaimenee, kun kasvaa vaan.

Makuaisti herkistynyt niin, että monet aiemmin hyvät ruoat maistuu oudoilta, jopa pahoilta, mutta tuo sushin maku tuntuu vaan parantuneen.
 
mulla on taas iha uusia himoja :D Tällä kertaa punaiset Jouluomenat ja joulupiparit :D
 
Täällä himottaa kovasti salmiakki (jota ei uskalla oikeen syödä), smoothiet, mandariinit ja suolaset herkut (popparit, sipsit yms.).
Kaikki rasvanhaju ällöttää ja koko lihaa en vois kuvitellakkaan syöväni. Suklaan suurkuluttajana suklaa on myös tällä hetkellä pannassa. Kahvi menee vielä toistaiseksi alas. 
 
Mua alkoi himottaa mm. tuo pinaattikeitto tätä threadia lukiessa, ja kävinkin sitä sitten ostamassa. Eikä pinaattikeitto ole muuten ikinä maistunut yhtä taivaalliselta! :D Muuten mieli on tehnyt lähinnä hedelmiä ja, kuten tuossa oireet-threadissakin mainitsin, paprika ja avokado on maistunut. Ja kurkku. Kaupasta mukaan tarttui tänään pinaattikeiton lisäksi satsumoita, mango, päärynää, banaania (joka tosin maistuu lähinnä smoothieissa) ja ruusukaalia. Vesimelonia on tehnyt kovin mieli, mutta lähikaupassa ei moista ollut valikoimissa, joten jäi ostamatta.

Olen kasvissyöjä, lakto-ovo (ja joskus satunnaisesti myös kalakin saattaa mennä, ainakin itse kalastettu, jos sellaista on tarjolla), ollut jo n. 10 vuotta, eikä pikaruokakulttuuri oikein ole mun makuuni normaalistikaan. Lähinnä ällöttää ajatus hampurilaisista yms majoneesimössömöykyistä, eikä mitään suolaistakaan ole mieli tehnyt. Jopa ruisleipä, jonka välissä oli lähinnä raikkaita kurkku+paprika+avokado -täytteitä (levitteenäkin vegaanista tartex-tahnaa) alkoi tökkiä pahasti muutaman suupalan jälkeen liian ruokaisana ja kiinteänä.

Tekee vaan mieli kasviksia, hedelmiä ja keittoja. Joku raikas salaatti voisi kyllä toimia myös ruokana, ehkäpä sellaisen voisin huomenna kyhäillä, siihen kun saisi siemeniäkin ujutettua, ja uskoisin niiden syömisen olevan aika hyvä idea nyt raskaana. Hampunsiemenrouhetta laitoin aiemmin tänään päärynä+banaani-smoothieen, se meni joukossa huomaamatta ja nosti varmasti ravintoarvoja mukavasti :)
 
Mun tekee mieli kaikkea raikasta ja toisaalta esim. "ihan oikeat" kotitekoiset lohkoperunat oli eilen savukalan kanssa mielettömän hyviä. Eka kerta varmaan viikkoon, kun ruoan jälkeen ei yököttänyt. Salaattia, hedelmiä, (maustamatonta tai Kalinkaa) jogurttia, kurkkua... Yleensä rakastan glögiä, mutta nyt se ei tahdo mennä alas. Kahvi alkaa pikku hiljaa tökkiä myös. Ihan samalla linjalla siis näyttäisi menevän kuin viime kerrallakin. Karkkia ei tee mieli eikä mitään kermakastikkeita. Voimakastuoksuiset juustot (joita normaalitilassa rrrrrakastan) aiheuttaa inhotuksen puistatuksia.
 
Oli pakko tulla kirjottaa, mä en voi vastustaa tomaattia!! :D vedän hapankorppua minkä pääl on miljoona siivua sitä... ei hitto!
 
Takaisin
Top