@Yönkukka Joo, vuosia haaveilin raskaana olosta ja vauvasta, mutta keijupölyt on tosiaan karisseet

. Tää olo tila ei missään vaiheessa oo ollut mitenkään herkkua, vaikka oon varmaan päässyt vähemmällä kuin moni. En oo esim. joutunut oksentamaan kertaakaan mutta muita oireita sitten on ollut riesaksi asti.
Palatakseni tän ketjun aiheeseen, mielialan vaihtelut, niin aika tasaisesti meni toinen kolmannes. Pahinta oli ekalla kolmanneksella, jolloin iltaisin tuli sellasia masennus/ahdistus kohtauksia, jotka olin kerennyt tähän mennessä unohtaa.
NOooo. Nyt sitten itsenäisyyspäivän iltana tuli takaisin semmoinen selittämätön pahanolon tunne ja tyhjyys, jossa kaikki tuntuu merkityksettömältä. Alko pelottaan hirveästi, että mitä jos tämmänen jatkuu vauvan syntymän jälkeen

Olin jo kerenny alkaa odottaan ihan innolla syntymää, kun jotenkin tässä viimesellä kolmanneksella se vauvan tulo on alkanut tuntumaan konkreettisemmalta, kun on enää pari kuukautta laskettuun aikaan. Entä jos sitten ei osaakaan nauttia siitä, vaan on vaan kurja ja masentunut olo, eikä vaan voi tehdä sille mitään.