mieliala

Mä niin jaan ton riittämättömyyden tunteen teidän kanssa. On kurjaa monta kertaa päivässä sanoa esikoiselle, että odota, äiti ei nyt pääse, kun äiti syöttää vauvaa. :sorry: Yritän kyllä kovasti antaa esikolle myös kahdenkeskistä aikaa, käydään puistossa jne. kaksin, kun isä hoitaa vauvaa.
 
Mulla ei oo ku toi yks ja silti on ihan kamala toi riittämättömyyden tunne.. Varsinkin nyt kun noi hiton menkat tekee morkkista mulle. Mietin että miten ihmeessä jaksaa muka kahden pienen lapsen kanssa ja oon nyt jo ihan paska äiti ja vaimo..
Te olette kyllä vahvoja ihania naisia! :Heartred
 
Täällä tänään taas huonompi päivä. Vasta yhtenä iltana miehelle sanoin kuinka on ollu jonkun aikaa jo ihan hyvä mieli ja asiat on sujunu. Niin eikö eilen ja tänään sitten oo tullu takapakkia. Vaikka vaunuiltiin vauvan kanssa eilen ja oli hurjan kaunis päivä. Ja käytiin ystävän luona kylässä. Ja meillä kävi vieras illalla. Silti koko ajan sellainen kumma olo, luultavasti vain siitä, ettei voi aamulla herätä omaan tahtiin ilman itkua. Eikä voi yks kaks saada ajatusta, että lähdenpä vaikka ostoksille tai mihin vaan. Tai et voi vain vetää vaatteita päälle ja lähteä tallille näpertelemään jotain. Jopa siivoaminen on operaatio, kun järjestettävä vauvalle viihdykettä että malttaa olla sitterissä sen aikaa. Ja aina tulee monta keskeytystä, mitä ikinä sitten yrittääkin tehdä. Kuuluuhan se asiaan, mutta sille en mahda mitään, että se ahdistaa tällaista liikkuvaa, koko ajan menevää itsenäistä ihmistä.
 
Vituttaa.. Mies valittaa että mun pitää hoitaa sitä ja tätä ja tota mut sit kuitenkaan ei suostu ottamaan töistä vapaata sillon ku tarttis..

Anopille en vie poikaa koska stressaan että sen kissa hyökkää vauvan kimppuun ja anoppi tuskin suostuu tulemaan tänne hoitamaan ja olemaan polttamatta sitä aikaa ku oon pois. Omaan siskoon en myöskään voi luottaa ku se lupailee asioita ja peruuttaa viime hetkellä yleensä jos sitä ei nappaa.. Yleensä sille myös pitää luvata rahaa/tupakkaa tms vaivanpalkkaa. Ja siinäkin se sama että tuskin suostuu olemaan polttamatta..

Miksi oi miksi ei ole edes kavereita joita kehtaa pyytää avuksi.. Toisaalta sanoin neuvolassakin tästä että ei vaan oo ketään..
 
^ mll lastenhoitaja? Kaupungin kotipalvelu? Ne tietty maksaa mut on ammattilaisia eivätkä polttele (ainakaan työkeikalla)
 
Noita harkitsen tässä mut en sit tiiä mitä maksaa.. Täytyy ottaa selvää..
 
Histamiini minulla oli esikoisen syntymän jälkeen myös kova paikka kun ei yhtäkkiä enää päässytkään kulkemaan.. metille, kalalle tai muuten vain eräilemään silloin kun halusi.. aina olin itku kurkussa kun mies lähti metsään ja jäin pienen vauvan kans kotiin.. vaikka kuinka oli tiennyt että elämä muuttuu ja hetkeen ei pääse kulkemaan niin oli se silti kova paikka.
Nyt ei varmaan lohduta mutta kyllä se jossain vaiheessa helpottaa ja pääsee taas helpommin lähteen omiin harrastuksiin jne..
 
Fuji; mll-hoitaja 8,10€/h mut pitäisi päälle hoitaa itse työnantajamaksuja ja ilmoituksia. Meillä kaupungin perhetyö jotain 11e/h mut nyt kokeilun ajan ilmaista vielä hetken
 
Mä nyt sitten varasin neuvolapsykologille ajan tämän olotilani takia. Sain jo joulukuun lopussa neuvolassa tehdyssä testissä pisteitä niin paljon, että ilmeisesti viittasi jonkinasteiseen masennukseen. Siksi ihmettelinkin, että sain ajan vasta melkein kuukauden päähän! Koitan siis vielä useamman viikon kärvistellä tämän kanssa. Onneksi mies jää ensi viikon jälkeen kuukaudeksi lomalle (isyys-+talviloma), niin on enemmän pitämässä mulle seuraa kotona.
 
Mikä tilanne histamiini?

Mulle lihoominen raskauden aikana toi aikalailla ongelmia nyt käsitellä muuttunutta kroppaani henkisesti... Itku tuli eilen sovituskopissa. Huoh. Isojen tyttöjen osastolta jouduin vaatteet etsiä ja se oli noloa. Peilin edessä roikkuvine nahkoineni ja vaatteet kaikki kamalia löysiä laatikoita eikä istuvuudesta tietoakaan... Mihinkään ei huvita mennä eikä ketään pyytää kylään kun oon niin läski.

Äsken koitin meikata kun ehdin vauvan nukkuessa. Joo... Ei kannata :D tää mun itsetuntoni on niin matalalla nyt että kiva olla ristiäisissä sunnuntaina. Mä voisin perua tuloni omalta osaltani menköön muut.
 
Nyt meni tunteisiin! :mad:
Ai noloa millä tavalla?
Terveisin isojen tyttöjen osastolta viimeiset 20 vuotta vaattensa ostanut ja ilmeisesti nolo yksilö.. :rolleyes:

Caarina tais jossain ilmoittaa et poistuu täältä palstalta kokonaan, kun ei saa tarvitsemaansa vertaistukea. Et siis QueensCastle tuu saamaan hältä vastausta.
Ja joo, musta on ärsyttävää ostaa isojen tyttöjen vaatteita kun ne ei istu mitenkäänpäin. Tietysti siihen oon tottunu kun oon ollu läski koko aikuisiän, mut jos ne kilot kerää 9kk raskauden aikana ja puolisokin huomauttelis niin ottas varmasti enemmän tunteisiin.
Ja ei, ei todellakaan oke hauskaa et liivit pitää ostaa erikoisliikkeestä ja sielläkin ne oli tilaustavaraa, et ens viikolla sit saa uudet imetysliivit. Ja mun on jo kahdesti luultu olevan raskaana, viimeksi tällä viikolla. Vauva yli 3kk etyä kauniisti on mahaan kertyny mun ylipainosta enimmät.
 
Huoh.. Miten usein menkat voi tulla? 7. päivä alkoi ja nyt taas 19. päivä. Verta tuntuu tulevan koko ajan. Onko mun kierto nyt sit 12pv?!? Ja meijän piti yrittää, jos saatais täs kuus pikkukakkonen tuloilleen. Masentaa vaan niin piruste :sad001 No, pilleriä poskeen seuraavien menkkojen alkaes. En jaksa vuotaa koko ajan, ni pillereillä saan välin jopa tuplattu.

Nyt sit jouduin alottaa raudan syönnin :/ Aamulla oli niin heikko olo, et pelotti kantaa neitii. Mul on aina ollut matala hb, mut nyt taitaa ol ennätysalhaalla.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla iski yhtäkkiä kans vuoto.. En ollu yhtään varautunut siihen. 25 päivää oli väliä. Itteä vähän huolestuttaa toi kun sokerirasitustestin tulokset oli lievästi koholla.. Siis paasto koholla vähän.. Koitin sit eilen soittaa tk:een että saisin lääkärille soittoajan.. No ensimmäinen vapaa aika vasta 31 päivä..
Eilen illalla ois pitäny täyttää tyksin esitietolomake ja mies ei sit saanu pidettyä poikaa rauhallisena edes tuntia.. Jäi täyttämättä ja juoksin itkien suihkuun että pääsen nopeammin ottamaan pojan viereen sänkyyn..
 
Takaisin
Top