Mawerick, en minäkään näitä missään tapauksessa normaaleiksi suolistovaivoiksi luokittelisi. Ovat niin yllättäen tulleet ja tuo kipu on vain pahentunut tämän kuluneen viikon aikana. Soitinkin neuvolatädille, kuvailin kipua ja muita oireita ja hän oli kyllä aivan ihmeissään koko asiasta. Kovasti kyseli onko uloste erilaista kuin ennen, onko vuotoa, milloin sattuu, missä tuntuu, jne. Hänellekin tein selväksi, että kyllä mä ihan selkeästi tunnistan sen kivun olevan kohdussa ja vaikka voinkin ton kivun kanssa elää, niin kyllä mua pelottaa että onko kaikki kunnossa.
Neuvolatäti oli sitä mieltä, että parempi tulla neuvolalääkärillä käymään ennen ensimmäistä neuvolakäyntiä, koska kivut kuulosti hänen korvaansa niin oudoilta. Sanoi, että lääkäri varmaan ultraa kohdun ja katsoo mikä siellä on tilanne. Jotain tämä hoitaja puhui mahdollisista kiinnikkeistä, mutta veikkaili että olisi ne kiinnikkeet jo aikaisemmin kipuilleet jos on niistä kyse. Käski pitämään vähän kirjaa siitä, miten usein kipua tulee ja miten voimakasta kipu on. Jos kivut loppuu itsestään, ei tarvi mennä käymään.
Kyllä mä ainakin olen iloinen, että soitin neuvolaan ja pääsen lääkärillä käymään. Niinkuin sanoin, kyllä näiden kipujen kanssa elää, mutta mulla on ainakin huoli siitä, mikä tilanne tuolla alakerrassa on. Parempi saada jotain varmuutta asiaan kuin murehtia asiaa yötä päivää. :)