Meidän koti ja tulevat muutokset

Me asumme mieheni sekä 71 vuotiaan appiukkoni kanssa 83 rakennetussa tiilitalossa, ja meillä kyllä loppuu tila kesken jossain vaiheessa. Meidän lisäksi kun meillä asustaa myös 15 vuotias poika viikonloppuisin.. :)
 
Rivitalossa asutaan (4h+k+s) kahdessa kerroksessa. Kunhan vauva syntyy ja kasvaa niin portaisiin täytyy ostaa portit. Vauva asustaa meidän kanssa samassa huoneessa koska isoveljiin on niin iso ikäero niin isommilla on omat huoneet :-) Lemmikkinä meillä 2 undua joten niiden häkkiä joutuu ehkä siirtämään jonnekin. Muuten ei kait näillä näkymin mitään isompia muutoksia tarvitse tehdä :)
 
Tällä hetkellä asutaan Vaasassa, mutta synnytyssairaalaksi olen laittanut KPKS koska tarkoitus olisi muuttaa vuodenvaihteessa kotipaikkakunnalle. Kaksio- tai kolmio hakusessa, ensimmäistä odotetaan joten kaksioon mahtuisi myös vielä tässä vaiheessa hyvin :) muutto on vaan siinä mielessä ongelmallinen koska itselläni on koulu täällä joten pitäisi saada koulunvaihto, että voi sitten jatkaa koulunkäyntiä lähempänä kotia ja tukiverkostoa.. Jos koulunvaihto ei onnistu niin sitten jäädään tänne! Tukiverkosto on vain sen verran kaukana että hirvittää jäädä "yksin" ensimmäisen lapsen kanssa kun mies on kuitenkin päivät töissä
 
Me muutettiin just viime syksynä n. 6km päähän keskustasta omakotitaloon jossa remppa edelleen kesken, tarkoitus olis kuitenkin ennne vauvan syntymää saada alakerta valmiiksi jossa asutaan. Kotoa löytyy pikkuinen kisu 7kk, joka muuten aavisti raskauden tosi aikaisin ja leipoo ja nukkuu nykyään mahan päällä :)
 
Maalla, 6km kylän keskustasta. Aivan upouudessa tuoreen tuoksuisessa ihanassa 153 neliön kodissa. Saatiin juhannukseksi muuttolupa. Mitään muutoksia ei juurikaan tulossa kotiin, kun talo suunniteltiin kasvavalle perheelle sopivaksi, huoneita riittää vaikka muille jakaa! :D Toki sisustaa aion tulevaa vauvaa varten huoneen sitten myöhemmin. Ihanaa odottaa ilman tilanpuutestressiä!
Vauva saa nukkua varmasti reilusti yli puolivuotiaaksi meidän huoneessa pinnasängyssä. Katsotaan nyt minkäluontoinen vauvveli sieltä tulee, ei väkisin kuitenkaan aiota siirtää omaan huoneeseen.

Ulkokissasta haaveilen..mut sit pitäs sille joku lämmin koppi rakentaa talveksi. Ehkä ensikesänä sitten suunnitellaan sitä.
 
Vauva saa nukkua varmasti reilusti yli puolivuotiaaksi meidän huoneessa pinnasängyssä. Katsotaan nyt minkäluontoinen vauvveli sieltä tulee, ei väkisin kuitenkaan aiota siirtää omaan huoneeseen.

Noin mäkin ajattelin esikoisen kohdalla. Esikoinenpa ei tykännyt meidän makkarista yhtään. Itki, itki, itki ja itki. Tosin itki paljon muutenkin ja alkoi nukkua öitä jotenkin 2 kk jälkeen. Siihen asti nukkui parhaiten 06 lähtien.

Jotta mies saisi edes jotenkin nukuttua, me muutettiin lapsen kanssa toiseen huoneeseen. Nukun nyt sängyssä lapsen huoneessa, lapsi nukkuu pinnasängyssä. Palaan makuuhuoneeseen kun yöheräämiset helpottaa. Kokeilin kertaalleen, mutta en jaksa käydä toisessa huoneessa laittamassa tuttia tai peittoa paikoilleen. Syötöissä on ihan sama missä olen kun lämmitän maidon kuitenkin keittiössä.

Monella toi makuuhuone kuitenkin onnistuu. Tällä hetkellä voin todeta, että hyvä kun meidän lapsi ei tykännyt makuuhuoneesta. Mies jaksaa hoitaa loma- ja viikonloppuaamuisin lapsen, itse nukun silloin :grin
Jos mieskin heräisi joka itkuun, niin voisi olla kriittisempää noiden aamujen jakaminen. Sekin auttaa, että mies on aamuvirkku.
 
Tähtityär: awwws.. kuulostaa ihan mun jutulta! :p. Täytyykin ottaa selvää. Joskus jossai muussa nettikaupassa kauan sitten näin kans yhen pöllökuvioisen hoitoalustan, mut sillon en hoksannu/tohtinu ostaa sitä varastoon :D.

Ps. Koko kotia en aio kuorruttaa pöllöihin, mut just tollaset pienet yksityiskohdat joissain valituissa tuotteissa on ihania! :happy:

Kai sie tiiät et harsoja löytyy pöllökuviolla
 
Aurinkomamma, juu, joihinkin oon törmänny, mut tais olla aika hinnakkaita, ni oon hommannu vaan Name it:in harsoja :). Aluksi ostin niitä ystävien paketteihin, mut sit tuli ostettua myös pari söpöä neutraalia pakettia itellekin varastoon. Millaisia harsoja sulla oli mielessä? Jospa ne on eri ku ne, mihin törmäsin :).

Tällä hetkellä pöllöjä ei oo meil ku vast imetystyynyssä ja sit mahdollisesti hoitoalustassa, jos sen saan aikaiseksi hommattua.. löysin jo sopivan, mut nyt tasapainoilen pöllöjen ja söpöjen pilvien kanssa, ni en oo viel päättäny. Ja sit tietty äitiyspakkauksessa 2015 on kanssa niitä.. voi olla et piän pöllöt minimissä, ettei mee mul tää pöllöjuttu överiksi :grin
 
Owlet, pöllökuvioisia harsoja löytyy ainaki mussukat.fi. 3kpl:n paketti 10€ :)
 
Ninni22... eikä.. mä en kestä.. tuol on vaikka mitä ihanaa! :p. Ihan uus tuttavuus tuo sivu, kiitos vinkistä! Eikä tuo kymppi loppupeleissä oo paha.. oon törmänny jollai toisella sivulla samoihin pöllöharsoihin, mut hinta oli siellä n. 20e. Sen takia varmaan sain päähäni pitäytyä Nameit:ssä (8 kpl / 14,95e). Noita erikoisempia vois ostaa paketin tai pari rinnalle, ni olis sit ihania kuvioita ilahduttamaan mahdollisia harmaita päiviä :)
 
Ja ite kans ostin prismasta 8kpl paketin valkoisia harsoja 15€, mut just yks/kaks pakettia kuviollisia olis kiva piristys :)
 
Ninni22, kannattaa kurkata myös ne Name it -harsot, sielki on settejä, joissa kivan värisiä ja kuvioituja harsoja :). Nuo setit vaihtelee kausittain, multa löytyy kirjain- ja norsuharsot. Tällä hetkellä on näköjään myös pilviä: http://nameit.com/name-it/accessori...wvar_13118755_colorPattern=13118755_FrostGray. Noita harsoja löytyy monista liikkeistä, mm. Name it -myymälät, ozbaby ja jotkut muut vauvatarvikemyymälät.
 
Aurinkomamma, noi onki just niitä, jotka Ninnikin vinkkas. Ihania, eikä loppujenlopuks ihan mahdottoman hintaisia, eli yks tai kaks pakettia menee varmasti tilaukseen! :). Hyvä kun otitte ton jutun puheeksi, ku hylkäsin kokonaan pöllöharsot yhen toisen nettimyymälän kiskurihintojen takia.. en enää muist mis ne oli, mut ei ollu ainakaa noi edullisia ku tuol Mussukoissa.

Ja sit nuo pesukonevärit on kans loistojuttu, en muistanukaa niitä. Kiitti Tähtityär vinkistä! :)
 
Mä tykkään vaaleansinisestä, joten vaikka saisin tytön niin pukisin varmaan silti vaaleansiniseen :p
Mutta olen kyllä miettinyt, että jos olisi paljon valkoisia harsoja, niin voisin värjätä eri väreillä. Aiemmin pidin murretuista sävyistä, mutta lapsen myötä iloiset värit on vallanneet vaatekaappia. Siis lapsen, ei omaani. Tuntuu mukavalta kun lapsi on piirteissä väreissä.

Aurinkomamma, noi värilliset pöllöt on ihanat!
 
Millaisilla väreillä harsoja uskaltaa värjätä? Sain kerran hyvän idean vauvakutsuille että oltaisiin piirretty harsoihin jotain kivaa mutta aloin epäilemään millaisia tekstiilivärejä olisi uskaltanut käyttää.
 
Muokattu viimeksi:
Palaan tähän vanhaan ketjuun, mutta ajattelin vähän kertoa meidän kodista. Asutaan pienellä paikkakunnalla omakotitalossa (iso tupa, keittiö, pari makuuhuonetta, pieni vessa ja kylppäri/sauna), jota olemme pikkuhiljaa remontoineet. Vauvan huone alkaa olla valmis. Enää muutama taulu puuttuu. Laitoimme koko huoneen uusiksi lattiasta kattoon. Lähinnä mies teki ja minä kävin kaupoilla ostamassa vain maalia ja tapettia. Maalaisromanttisella teemalla remontointiin ja sisustettiin, että sopii vanhaan taloon. Helpottunut olo, kun ehdittiin tehdä kaikki ennen joulua. Nyt olisi vauva tervetullut kotiin :Heartred
 
Takaisin
Top