Meidän koti ja tulevat muutokset

Meillä on 67neliöinen kaksio ja tällä hetkellä makkarissa nukkuu myös vuoden ikäinen tyttömme. Saa nähdä mitä tehdään asuntoasian kanssa. Uskoisin et saa syntyä tänne mut aikalailla kehtoiän jälkeen tarvitaa jo oma huone ainakin esikoiselle :)

Kyl ajatuksena ois nukuttaa vauvaa päivisin parvekkeella ja hankkia ihan parveke vaunut erikseen (ehkä). :)

Meillä on onneksi kaksi huonetta tyhjänä. Toiseen on tarkoitus kyllä laittaa mun työpiste ja toisessa huoneessa on nyt mun jyrsijät :D Pitää miettiä miten lopullinen järjestely. Huoneet on kyllä ärsyttävän pieniä.

Meillä on suojainen takapiha ja sen laatoitettu osa on katettu, joten siinä olis tosi hyvä nukkua päikkäreitä :)

Hei, täällä yksi uusi nuori odottaja. :) Me asutaan maalla omakotitalossa. Lähin kauppa on n. 8 km päässä, koulu ja päiväkoti täältä sentään löytyy. :D Meillä on iso piha ja tilava talo, jossa 4 makuuhuonetta. Nyt täytyy enää päättää mistä huoneesta tulevaisuudessa tulee lastenhuone, aluksi ajattelin kuitenkin laittaa pinnasängyn meidän makuuhuoneeseen. :) Lemmikkinä meillä on pieni sekarotuinen koira, joka onneksi on tottunut lapsiin ja pitääkin lapsista jopa enemmän kuin aikuisista. Oon tunnetusti aika kärsimätön ja oon jo tässä vaiheessa pähkäillyt mielessäni vähän kaikenlaista, mm. hoitopöytää. Oletteko ajatelleet sellaisen hankkia ja mihin sen sijoitatte? Meillä ei semmoinen kyllä vessaan/kylppäriin mahdu, ajattelinkin kodinhoitohuoneen tasolle vain ostaa hoitoalustan, enkä erillistä pöytää hankkia ollenkaan.

Mekin mietittiin, ettei kyllä saatais hoitotasoa fiksusti mahtumaan mihinkään. Ajateltiin ostaa pyykinpesukoneen päälle jonkinlainen hoitoalusta sit jos ja kun vauva tulee :)

Me hommataan hoitopöytä ja siihen joku kiva alusta :) aluks se tulis ehkä meijän makkariin mihin tulis pinnis myös nii yöllä vaipan vaihto käy nopeampaa ja vaavin saa nopeampaa nukkumaan ettei se herää :) ne tulis kyllä myöhemmin meijän toiseen makkariin joka toimii nyt tietokone huoneena.

Mä en esikoista nukuttanut ulkona lainkaan, mutta toinen oli pakko nukuttaa, kun hän vaan nukahti ja nukkui paremmin ulkona. Kolmatta nukutan varmaan ulkona, jos se osoittautuu toimivaksi. Mua myös pelottaa toi tuuli, ettei se visko vaunuja nurin + en pysty lainkaan rentoutumaan, kun vauva on ulkona ja minä sisällä.

Meille ei hoitopöytää tule, olen sellaisen kokenut vähän turhaksi kapistukseksi. Kakkavaipat vaihdan jossain vessassa/kodinhoitohuoneessa, missä on vesipiste lähellä ja pissavaipat hoituu ihan lattialla vauvan viltin päällä. Hoitopöydät sinällään ovat kyllä söötin näköisiä, joten en ihmettele, jos sellaiseen hurahtaa.

Mä oon kanssa kuunnellut sivukorvalla kavereiden keskustelua vauvan hankinnoista ja kaikki ovat sanoneet että hoitopöytä oli turhin ostos. Joten sitä ei hankita , toisaalta eipä tänne varmaan mahtuisikaan!:D

Meillä on valmiina "hoitopöytä" eli kaappi, minkä päälle on rakennettu reunallinen taso. Mun mielestä se oli esikoisen kanssa kätevä, kun ei rasittanut selkää ja hartioita samalla tavalla kuin lattialla vaihtaessa. Eikä maksanut mitään. ;)
Muutama kaveri on kehunut myös pyykinpesukoneen päälle tulevaa vaipanvaihtotasoa, kun säästää tilaa ja on just vesipisteen lähellä. :)

Paljon riippuu tulevasta asunnosta voidaanko nukuttaa ulkona vai ei. Täällä ei voisi, kun naapurit polttaa ja parvekkeella hyppii oravia ja lintuja. :D

Meillä on semmonen irtonainen hoitoalusta, mitä ollaan pidetty esikoisen vaatelaatikoston päällä ja vaihdettu siinä vaippaa tai sit siirretty alusta meidän sängylle/lattialle ja siin vaihettu.

Suosittelen myös ostamaan liukaspintasen hoitoalustan, koska se on helpompi pissa-/kakkavahingon jälkeen putsata ku kankainen.

Miten te, joilla on kaksi lasta tai tulee olemaan kaksi, aiotte tehdä nukkumisjärjestelyt? Meillä on miehen kanssa oma makuuhuone ja nykyisellä ipanalla oma (vajaa 10kk). Alussa tietysti uusi nukkuu meidän kanssa, mutta miten sen jälkeen. Jos laittaa samaan huoneeseen esikoisen kanssa, mahtaako esikoinen herätä joka kerta kun tulokas on uneton tai tarvitsee jotain?

Onneksi tässä on tietysti odotusaikaa jäljellä, niin esikoinenkin kasvaa koko ajan ja nyt jo nukkuu täysiä öitä..

Meillä esikoinen siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan ollessaan 8-9 kk:n ikäinen. Nyt nukkuu omassa huoneessaan ja pinnasänky tulee eka meidän makkariin. Meillä on kolme makuuhuonetta, jotka on kaikki erikokoisia, joten pitää vähän miettiä, miten sitten myöhemmin järjestellään huoneet. Tällä hetkellä isoin on vieras-ompelu-tietokonehuoneena, keskikokoinen meillä ja pienin esikoisella. Edellisillä asukkailla pienin oli vierashuone, keskikokoinen lapsilla ja isoin vanhemmilla. Onneksi tässä on vielä rutkasti aikaa suunnitella. :)

Meille tulee hoitopöytä luultavasi sellainen missä on kaapit alapuolella niin saa pienen vaatteet sinne samalla. Meillä tulee uudessa kodissa olemaan niin iso makkari että mahtuu hyvin :D

Niin ja hoitopöydistä! Hyväksi havaittu kahden kerroksen kämpässä, että alakerrassa oma pelkkä ns vaahtomuovialusta pesukoneen päällä. Tyypillä on oma hoitopöytä laatikoilla omassa huoneessa yläkerrassa.

Onneksi ei tarvii nyt sitten näitäkään virityksiä alkaa purkaa, kun siunaantui uusi heti perään.:D Tilanahtaushan vaan jossain vaiheessa väkisinki iskee.

Kiitos vastauksista! :) Oon itsekin miettinyt että tuskimpa tuo hoitopöytä niin välttämätön kapistus on. Juuri sellainen liukaspintainen alusta oli mielessä hankkia.
Ulkona olen ajatellut lasta nukuttaa, jos se vain onnistuu. On osaksi katettu terassi niin siinä olisi hyvä rauhassa nukkua. :)

Meillä on tyylikkäästi kolmio, miehen esikoisella on oma huone ja tuo vuoden ikäinen nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa. :rolleyes: Ahdasta on.
Eli meillä on "pakkomuutto" edessä, etsitään neliötä tai viisiötä (onko ne ees sanoja? :D ). Jokatapauksessa tuleva nukkuu meidän huoneessa alkuun, joten molemmat pojat saisivat (ainakin hetkeksi) oman huoneen. :)

Meilläkin kerrostalo kolmio missä esikoinen(2v) nukkuu omassa huoneessa ja kuopus(7kk) nukkuu meidän huoneessa. Rivitalo neliöö tai isompaa ollaan ruvettu nyt etsiin vuokralle hämeenlinnan lähistöltä. Sit mun synnärikin vaihtuu.

Ainiin ja se ulkona nukuttaminen :D me meinataan nukuttaa ulkona jos vaan onnistuu :)

Takaisin