Matkustaminen raskausaikana

Mäkin olen aatellut siirtää lomat, pitäis sitten ennen töihin paluuta. Äippäloma kun alkaa jo kesäkuun alussa. Eikä sitä tiiä pystyykö sinne asti ees olla töissä, toivottavasti pystyn.
 
Viajante, jos sulla on la 29.7. Niin jäät kyllä jo kesäkuussa äitiyslomalle. :)
Viim 30 arkipäivää (ma-la) ennen pitää jäädä äitiyslomalle. :)
 
No 20e ei ole paha, ajattelin ottaa, jos tapahtuis jotain niin pääsee sairaalaan hoitoon. Sillä eu kortilla tuskin isoihin operaatioihin pääsee, lienee terveyskeskuskäynteihin?

Mä olen ollut 11 vuotta sitten eurooppalaisella sairaanhoitokortilla 4 vrk sairaalahoidossa Itävallassa raskaudenaikaisen verenvuodon ja korkeiden tulehdusarvojen takia. Ei tarvinnut maksaa muuta kuin samat päiväkohtaiset omavastuut, mitä paikallisetkin maksaa, ja nekin sain sitten pois omasta matkavakuutuksesta. Eurooppalainen sairaanhoitokortti kattoi jopa ambulanssikyydin sairaalaan pienestä vuoristokylästä, jossa silloin oltiin viikonloppua viettämässä. Mun käsitys on siis, että eurooppalainen sairaanhoitokortti aika pitkälti kattaa välttämättömän sairaanhoidon, oli se sitten isompaa tai pienempää. Sen takia EU-maissa olen matkustellut aika turvallisin mielin raskausaikana, tosin nyt välttelen lentoja veritulppariskin takia (mulla Klexane-hoito). Kunhan muistaa Keski- ja Etelä-Euroopassa katsoa vähän tarkemmin, mitä syö - esim. kypsentämättömiä kasviksi ei suositella, jos ei itse ole niitä tosi huolellisesti pessyt.
 
Mulla äippäloma alkaa jo 24.5., joten jätän kesälomat pidettäväksi vanhempainvapaan perään.
 
Viajante, jos sulla on la 29.7. Niin jäät kyllä jo kesäkuussa äitiyslomalle. :)
Viim 30 arkipäivää (ma-la) ennen pitää jäädä äitiyslomalle. :)


Oolalaa, eli se olisi juuri ennen juhannusta :dance008 Kiitos selvennyksestä, itse olen tähän asti ajatellut vain summittain että kuun vaihteessa jään kotiin mutta tämähän on ihan kiva lisä :)
 
Mulla muistaakseni kelan laskurin mukaan 13.6., la 19.7. Mutta mulla kaksoset, joten luultavasti jään saikulle joskus rv 26-30...
 
Me otettiin lapselle matkavakuutus varoiksi, muutama reissu tulossa vielä ennen kesää. Eipä ollut hinnalla pilattu 18€/vuosi ja voimassa siis vuoden, oli vauva mahassa tai maailmassa :happy:
 
Kyselin henkilöstöpäälliköltä noista kesälomista, josko sais äippiksen loppuun. Vastaus oli, että TES in mukaan on kolme viikkoa pidettävä vuodenvaihteeseen mennes eli viikon voi jättää jatkeeksi! Voi olla kyllä TES/työnantajakohtaista.. Muutenkin kyllä toivon kaikki neljä viikkoa eteen, katsotaan onnistuuko.. Kelpaa ne rahanaki, ja voi olla saikulla!:grin En muista yhtäkään työtoveria, jotka ois jaksanu töissä äippiksen alkuun asti.....
 
On toki niitäkin jotka jaksaa, mutta itse en todellakaan oo ollu esikoisesta vikan kolmanneksen aikana työkykynen. Ja tuntuu, että en osi nytkään, kun vähänki huono asento tai liian pitkään pystyssä niin paikat on niin pkleen kipeet.
 
Mä en ollut esikoisesta päivääkään saikulla. Töissä olin ihan normaalisti äitiysloman alkuun asti. :)
Ja olin 2-4 -vuotiaiden ryhmässä päiväkodissa.
Tässä raskaudessa en tuu olemaan loppuun asti töissä ku kyseessä on kaksosraskaus. :D
 
Meillä on huomenna lähtö sinne thaimaaseen. Hieman jänskättää mutta muutoin positiivisin mielin. Toivottavasti kaikki menee hyvin enkä saa mitään tartuntaa ruoista.
 
Pitkä matkustaminen voi kuulemma aiheuttaa tiputtelua, kun itse soitin kätilölle polille perjantai tiputtelusta niin luetteli yhdeksi syyksi jos on ollu pitkä matkustelu takana niin se voi olla syynä. Aattelin kenellä pitkä matka edessä, että ei säikähdä.
 
Oi kun olis jo matka, vielä 20pv siihen. Tekis loma niin terää nyt, kun kaikkea henkisesti ja fyysisesti ollut. Hyvin se matkustelu menee varmasti, ainakin mulla viime raskaudessa, nyt tietty vähän eri olot..
 
Kiitos Pilvilinna vinkistä, huojentavaa tietää jo etukäteen jos jotain tiputtelua tulisi. Kisu mullakaan ei ole vielä maha yhtään ulkona eikä kipuja tms liikkumisen kanssa joten sen suhteen olen aika luottavaisin mielin. Ainut mikä pelottaa on listeria yms mutta pitää koittaa pelata varman päälle.
 
Tukisukat tsek. Silti ihan naurettava turvotus jaloissa vaikka koitti kävellä [emoji23] piti heti hotellilla leikkiä dopplerilla kun tyypin liikkeet ei ollut tuntunut koko päivänä.
 
Tukisukissakin on eroja. Noi kaupan halpikset ei tosiaan välttämättä oo niin hyviä kuin ne mittatilaustyönä tehdyt oikeat tukisukat mitkä sitten maksavat enempi. :) Itse oon vielä pärjännyt noilla halpiksilla. Esikoisesta oli loppuvaiheessa äidin oikeat tukisukat käytössä, mutta ne on tosi inhottavat pukea..
 
instrumentariumilla oli kanssa ihan todella napakat, ne on myös hieman hinnakkaammat.
 
Takaisin
Top