Matkustaminen ja muut menot

Kesän ainoan suunnitellun festarireissun peruin, koska ajattelin että neljä päivää känniläisten ympäröimänä ei tee kenellekkään hyvää. Olisin muutenkin tylsää seuraa, nukkuisin yöt ja pupeltaisin vaan ruokaa koko ajan :D

Kesälle ollaan kuitenkin suunniteltu kaverin kanssa reilaamaan lähtöä, enkä mä näe raskauden sitä estävän. Tietty otetaan lungisti ja tarkkaillaan syömiset.
 
Kesän ainoan suunnitellun festarireissun peruin, koska ajattelin että neljä päivää känniläisten ympäröimänä ei tee kenellekkään hyvää. Olisin muutenkin tylsää seuraa, nukkuisin yöt ja pupeltaisin vaan ruokaa koko ajan :D

Kesälle ollaan kuitenkin suunniteltu kaverin kanssa reilaamaan lähtöä, enkä mä näe raskauden sitä estävän. Tietty otetaan lungisti ja tarkkaillaan syömiset.

Mä taas suunnittelin, että vois taas pitkästä aikaa lähteä jonnekin festareille. Tulevaisuudessa se tulee olemaan kuitenkin pykälää haastavampaa.
 
Palattiin lauantaina kolmen päivän Puolan reissusta. Miehen 3 tyttöä ja mun vanhemmat oli mukana, joten kokoonpanoon nähden kaikki sujui varsin hyvin :p Ainut, että mun perinnöllinen lonkkavika aktivoitui paljosta kovalla alustalla kävelystä ja sitä vihlontaa riitti vielä eilisen päivän... Ja kaks päivää oisin voinu vaan nukkua, että selkeästi enemmän tarvis palautumisaikaa kuin normaalisti reissusta.
 
Kävimme juuri Unkarissa ja reissu meni ihan hyvin! Ainut mikä harmitti, oli ettei maitotuotteita voinut syödä, kun mitään ei oltu pastoroitu.. Eli bye bye jätskit, kermaleivokset ja muut herkut...No ei tämä mitään, mutta syksyllä tehtävän italiareissun jäätelöskippaukset aidosti harmittaa..:crybaby2anoppi maksaa meidät ja suvun sinne ni ei auta ku mennä ja yrittää ottaa ilo irti!
 
Mirri ja Daaria, mistä saisin samanlaisen rohkeuden lähteä Välimerelle päin? Itseä huolettaa se Zika tällä hetkellä kun ei tiedä yhtään minkälainen se riski todellisuudessa on. Neuvola ja THL ei tiedä asiasta juuri mitään. Toisaalta jos itseä asia häiritsee kovasti niin varmaan parempi jättää reissu väliin. Mutta tuo Kreikka niin kovasti houkuttelisi.
 
WHO:n tän päivän tilanne raportissa ei ainakaan mainita yhtään Euroopan maata hyttyslähtöisten tartuntojen kohdalla. Itse ainakin uskaltaisin lähteä. Riski jäädä Suomessa auton alle on paljon suurempi. Mistä lähteestä sulle on ylipäätään tullu tieto siitä, että joku riski olisi?
 
WHO sanoo, että kohtalainen riski viruksen puhkeamiselle olisi mm Ranskassa, Italiassa, Kreikassa jne. Tällä hetkellä ei ole siis vielä puhjennut, mutta ei tiedä mikä tilanne on kk päästä. Mutta hyvä pointti tuo todennäköisyys on varmasti niin pieni, että turhaan sitä murehtii. Ehkä olemme liian varautuneita. :D
 
Moni on kotiinsakin kuollut...kuukauden päästä voi räjähtää vaikka ydinvoimala, jos kaikkea alkaa pelätä. Itse jättäisin matkustamatta vasta, jos tartuntoja aletaan siellä oikeasti toteamaan.
 
Mä olen lähdössä huomenna välimerelle lomailemaan viikoksi ja ihan ilman huolen häivää zikaviruksesta. Jos se olisi todellinen uhka niin luotan, että viranomaiset olisivat jo tiedottaneet. Paljon enemmän mietityttää ruokapuoli, esim salaattien ja fetan yms syöminen.
 
me ei olla lähössä mihinkään pitkälle, mutta juhannuksena on tiedossa tukholman risteily ja siellä tulee Tukholmassa käveltyä aika matkoja. Mietin vaan miten selkä ja jalat kestää sen urakan. Esikoisen ollessa masussa käytiin viikon reissu Riikaan ja siellä oli todella niin poikki iltaisin selkä että jalat, ettei pystynyt nouseen saati käveleen enään illasta, kun kerran oli päässyt istumaan. Nyt ollaan samoilla viikoilla tuon ekan raskauden ja Tukholman matkan kanssa. Niin ja tosiaan turvotus oli mahtavaa aina päivän jälkeen :D
 
Jos varaa matkan, niin en tiä kannattaisko kysyä matkavakuutuksesta, että korvaako reissun, jos sitten tulisikin joku raskaudesta johtuva este? Onko kellään tietoa korvataanko?
 
Oon ite ymmärtänyt että vaatii lääkärintodistuksen tommoset että korvataan. Tosin en tiedä miten sitten raskauden kanssa.
 
Tuskin ainakaan ilman läärintodistusta korvataan ja kannattaa joka tapauksessa varmistaa etukäteen.
 
Voihan hemmetti sentään. Ollaan lähdössä ens viikon keskiviikkona Ruotsiin ja menomatka on varattu Silja Symphonylle. :nailbiting: Just luin jonkun ostsikon, että edelleen siellä ihmiset sairastuu noroon, vaikka siellä oli nyt joku supersiivous. Käsien pesua, käsien pesua joo, mut ei kyllä yhtään innosta mikään oksutauti tässä tilassa ja taapero mukana. Vähän pakko olis sinne Ruotsin puolelle kuitenkin päästä, kun miehellä siellä meno torstaina ja ollaan siis hotellissa yötä ja tullaan perjantaina Serenadella takaisin.
 
Olisiko mahdollista vaihtaa viking lineen? Mäkin reissaan tota väliä ahkeraan niin ahdistaa tommoiset taudit :/
 
Indie, Ja serenadellakin on noroo liikkeellä. Toivottavasti ette sairastu ja kummassakin laivassa on tehostettu siivousta ja kummakkin laivat tekee viikonlopun aikana taas suursiivouksen että ihan jokapaikka desinfioidaan.
Me mennään juhannukseks sereneidille ja toivottavasti siihen mennessä oltais saatu taltutettua tartunnat.
 
Mä nyt seurailen vielä tätä tilannetta, nythän siellä tosiaan jatketaan suursiivoiksia. Ja ymmärsin jostain uutisesta, että sitä noroa oli löytynyt paljon (miesten) vessojen ovista, eli jengi ei pese käsiään vessakäynnin jälkeen! :eek: Hyvä käsihygienia on onneks itelle ihan itsestään selvä juttu, omat ja lapsen kädet pestään, kun tullaan ulkoa sisälle, vessakäynnin jälkeen, ennen ruokailua jne. Täytyy vaan muistaa laivalla olla erityisen tarkka.
Toivotaan nyt, että saavat ne pöpöt sieltä pois. Mukavampi matkustaa, kun ei tartte jatkuvasti kuulostella, että joko siellä mahassa alkoi kiertämään... :nailbiting:
 
Oli myös yleisten tilojen kateissa ton takia sitä. Suosittelen ottamaan mukaan joka tapauksessa pienen käsihuuhde pullon ja ennen ruokailua vielä käyttämään sitä.
 
Takaisin
Top