Matkarattaat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja vappu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^ omalla kokemuksellani sanoisin, että ei pysty kasaamaan lapsi kainalossa.

Brion kaukalon saa rataskehikkoon kiinni suoraan, ja kun nostaa kaukalon pois, kasaaminen on yksinkertaista.

Istuimella saa kasattua, jos se on katse menosuuntaan, ja silloin rattaat vie enemmän tilaa, hieman pituussuunnassa ja enemmän korkeussuunnassa. Jos lapsi katsoo rattaissa työntäjään, pitää istuinosa joko irrottaa tai kääntää.

Istuimen kääntö vaatii molemmat kädet. Samoin "lukituksen avaus" jolla rattaat menee kasaan, vaatii molemmat kädet. Itse en ole kuitenkaan vielä joutunut tilanteeseen, jossa rattaat pitäisi saada kasaan eikä lapselle olisi laskupaikkaa (yleensä siis on autossa ja kaukalossa kun kasaan rattaat).

Pelkkä kehikko on kevyt, mutta istuimella ei enää niinkään, enkä kantaisi sitä suosiolla kovin pitkiä matkoja.

Kiitos KoBe!
Meillä ongelmana ulos lähteminen kotoonta. Kärryjä ei saa paikkaan, josta ois portaaton käynti ulos. Eli kärryt ja lapsi pitäis saada viis-kuus porrasta ylös ja alas yhdessä.
Nykyisissä kärryissä on kannettava kova koppa, eli se on aina himassa, sen voi jättää käytävään, ku kipasee hakees renkaat.

Menee nyt vähä ohi aiheen, mut miten muut hoitaa nää ulos lähtemiset, portaat ja lapsen?

Me muutettiin juuri uuteen asuntoon ja ensimmäinen testi asuntonäytölle tullessa oli katsoa mahtuuko briot hissiin. Just mahtui ja ostettiin kämppä. :-) meillä siis suoraan asunnon ovesta hissiin, vaikka pientä vänkäämistä se onkin, mutta mahdutaan. Alaovella jätän vaunut hetkeksi parkkiin ja meen avaamaan ulko-oven, laitan sillä ovipidikkeellä (?) auki.
Vanhassa kämpässä oli asunnolle n. 20 askelta, mutta takana myös hissi. Joskus käytettiin portaita ja silloin "tömisteltiin" takapyörien varassa ylös ja alas. Menetteli jos vaunuissa ei ollut painavaa ostoskassia.

Meillä ok-talossa jotain 3 tai 4 porrasta, mennään myös takapyörien varassa. Olen tässä parempi kuin mies, tai on mies kai jo nyt oppinut menemään portaat pehmeämmin rattaiden kanssa.

Meillä on pieni pätkä portaita, juurikin tuolleen takapyörillä "pompsuttamalla" mennään. Varovaisuudella ja tarkkaavaisuudella tottakai, kun on muksu kyydissä. Ihan vauvana tyttö usein nukahti jo siinä vaiheessa kun oli päästy portaat alas. :joyful:

Yoyot testattu keskustassa ja on näppärät ja ihanat. Kaupassa mahtuu joka välistä. Pieni pätkä hiekkatiellä onnistui hyvin, toki pyörät on kovemmat, mutta ei ongelmia.
Ja niiden kasaus on oikeasti yhtä helppoa kuin youtube videossa :)

Meillä (omakotitalo) on kymmenkunta porrasta ja vien ratasosan eka alas ja kannan pojan vaununkopassa perässä. Tänään saatiin hommattua laudat jotka laitetaan huomenna kiinni portaisiin vähän kuin rampiksi, ei tarvii juosta montaa kertaa ees taas eikä tarvii pomputtaa rattaita portaissa.

Me ostettiin nyt eilen Brion Smilet ja niillä ilmakumirenkailla pääsee hyvin raput ylös ja alas. Turhaan tuli sitäkin murehdittua. Tarjoukseen kuulu kyl pehmee kantokoppa, et sillä tietty sais kans kannettua samaan tyyliin, ku vanhoilla kärryillä,

Yoyot testattu Särkänniemessä myös hiekalla ja ollaan tooooosi tyytyväisiä, myös mies sanoi että ne on ihan huippu hankinta :)

Ajattelin hankkia kakkosrattaiksi käytetyt halvat matkarattaat, jotka voivat sitten pyöriä auton takakontissa.. Lähinnä kaupassa käyntiin vaan jos haluaa mennä kauppakeskusta kiertämään tms.. Sitten kun pidempää reissua tehdään ja rattaat tarvitsee niin otan nuo suuremmat mukaan..

Mutta onko jollain tietoa merkeistä, mitkä menevät mahdollisimman pieneksi, ettei tarvitsisi poikittain tavaratilaan laittaa? Gracoa, Emmaa yms näytti saavan halvalla ihan ok näköisiäkin käytettyjä.. Tekeekö noilla jotain sen kauppakärryn verran? Mielellään ostaisi kuitenkin matkarattaat eikä sateenvarjorattaita..

Meillä on gracon mirage matkarattaat, ne kulkee autossa koko ajan mukana. Ostin sen takia ku niihin saa kaukalon kiinni. Ei paljoo muuta tarvii auton peräkontissa kuljettaa ku ei hirveen pieneen tilaan mee, mut oon tykänny muuten.

Helmikuisista huutelen! Me ostettiin Emman rattaat ja ollaan kyllä tykätty! Hiekalla ei ehkä,parhaat, mutta juurikin kaupungilla pyörimiseen sopii mainiosti!

Vaikkei nyt matkarattaat olekaan, mut olen ihan äärettömän tyytyväinen noihin Brion Smileihin! Mahtuvat paksiinkin hyvin, ni tuskin mitään muita kärryjä edes hankitaan.

Voi että, oon nettisurffailun perusteella ihan ihastunut myös noihin Yoyoihin. Täytyis varmaan päästä ihan livenä kokeilemaan ennen kuin tilaa netistä...

Mulla on kans hirvee yoyo himotus, eikä asiaa yhtään auta, et pikku muru hehkuttaa niitä täällä ;) Nyt oon jo keksiny niille "tarpeen/käyttötarkotuksenkin"

Mä nimittäin kannan Ceciliaa aina liinassa ja työnnän tyhjiä vaunuja mukana et päästään ilmasiks julkisissa. Oishan sitä hoitolaukkua paljon kivempi tuuppia vähän kevyemmillä kärryillä ja sit pääsis myös välillä nauttimaan tuosta kärrittömyyden helppoudesta, kun noi kasatut rattaat vois nostaa olalle (pääsis esim liukuportaita eikä tarviis aina odotella hissiä) tai tuupata johonki säilytyslokeroon tms. (paitsi onko semmosia säilytyslokeroita enää missään??)

Ainakin Kampissa, Rautatieasemalla ja Pasilassa on niitä säilytyslokeroita :)
Toi ois muuten hyyvä idea, vois hankkia sellaiset halvat sateenvarjorattaat kauppakassin kuljetukseen bussissa, kun lapsi on repussa/liinassa!

Yoyoilla menty Helsingin keskustassa ja Korkeasaaressa ja ollaan edelleen erittäin tyytyväisiä :happy:

Onko Korkeasaaressa jokin säilytyspaikka rattaille kun menee esim niihin terraario / akvaario tiloihin? Niissä kun ei mahdu kulkemaan varmaankaan minkäänlaisilla rattailla.. Tarkoitus olisi mennä lähiaikoina käymään, eikä viimeksi käydessä ollut tarvetta rattaiden säilytykseen niin ei tajunnut katsoakaan :wink

Takaisin