Matkarattaat

Lidlissä on muuten maanantaina 15e sellanen uv-teltta, muistaakseni joku sellasta etsiskeli jossain vaiheessa.
 
Tää on vaan niin muka hankala valinta. Varmaan sellainen pitäis olla, jossa saa selän menosuuntaan. Huono ei olis, jos sais yhdellä kädellä koottua ja kasaan. Silloin ei sais kyl olla hirveän painavakaan. Yhtenäinen työntöaisa, ehdottomasti. Todennäköisesti tulis vain kaupunki- ja lomakäyttöön, täällä maalla nuo omat ikivanhat Emmaljungan yhdistelmävaunut on oikein mahtavat joka maastossa. Lentokoneella tuskin ollaan lähiaikoina matkustamassa, joten riittää kun auton takakonttiin sekä junaan ja bussiin saa otettua mukaan. Ei kuitenkaan mitään sateenvarjorattaita! Rattaiden tulis olla lapselle ja minulle mukavat jotta jaksettais vaikka koko päivä olla reissussa. Tavarakorikin sais olla tilava.
 
Mä oon nyt päätyny Brion smileihin (autoon mahtuminen viel testaamatta) Mut ootetaan, että poika istuu, ennen ku hankitaan. Eli mieli saattaa muuttua... :)
Vklna oltiin mökillä ja siel oli serkkutytön rattaa, kokeiltii poikaa niihin, mut ei hän niihin oikee asettunu, vaik oli selkänoja alhaalla ja laitettiin vähän tukeakin alle. Ja onhan toi kaukalo helppo juhlissa yms, menee pojan "tuolina", ni ei tarvi roikottaa sylissä kokoajan. Poika on äitiinsä tullut, et kuuma tulee helposti ja sit kiukku.
 
Minä tykkään ennemmin rattaista, ku kaukalossa ei sais kauaa asennon takia pitää ja se on todella hiostava ja kuuma! Niin vähän tulee laitettua kaukaloa ratasosaan kiinnu, että sen puolesta vois kaukalosta jo luopua.
 
Mitens sit pitkät automatkat, jos kaukalossa ei saa olla pitkiä matkoja? Mä en o ikinä aatellu, et siinä on jotai rajotuksia.
Ei meilläkään kaukalokärryt on käytös, kauppareissuil ja kylässä just sitterin korvikkeena. Vaunulenkit menee viel kopan kans.
 
Voin muistaa väärin, mutta eikö suositusten mukaan 2h oo maksimiaika olla yhteensoittoon turvakaukalossa?
Sitten taukoa (esim ne pitkät ajomatkat), koska vauva ei pysty mitenkään vaihtamaan asentoa ja liikkumaan siinä. Itselläni ainakin paikat olisi kipeänä, jos olisin kauemmin täysin samassa asennossa. Ja tuohan on suositus, jokainen toimii tavallaan :)
 
:sad001 No, me on körötelty kolmen tunnin matkakin yhteen pötköön, ku poika on nukkunu. No, ei siitä kai suurta vahinkoo oo, ku ei tapahdu usein, siis noi pitkät matkat.
Kauppareissuillakin nykyään vaihdetaan autossa olevasta istuimesta (cybexin sirona) kaukalokärryihin, ni tuleehan siinä venyttelyä väliin...
 
Meillä on nuo Brion smilet ihan ykkösvaunuina. Nyt oon parin viikon ajan käyttäny jo pääasiassa sitä ratasosaa makuuasennossa(aiemmin on siis ollu kova vaunukoppa). Meillä on siihen myös pehmee koppa jonka sais sen ratasistuimen sisään, mut musta tyttö viihtyy paremmin ilman sitä. Noi saa kyllä tosi pieneen tilaan mahtumaan. Meillä oli aikasemmin ford fiesta, ja oikein hyvin mahtu sen konttiin ja jäi tilaa vielä muillekin tavaroille.
 
Minä vaihdan varmaan vasta sitten, kun tarvii rattaita vain satunnaisesti tai tulee ulkomaanmatka tms. eteen. Silloin yksiosainen, pieneen tilaan menevät matkarattaat kätevät. Sateenvarjorattaat on meidän käyttöön kuiteski liian hepposet.
Pari tuntia on tosiaan suositus, että istutettais lasta kaukalossa. On meillä matkustettu neljäki tuntia yhteen menoon, tosin on tainnu lapsi sironassa olla ja sit jaloittelu. Suosituksen vuoksi tosin laitan shoppailureissulle vauvan mielummin vaunuihin/rattaisiin.
 
Me ollaan ajettu esikoisen kanssa reilut 700km parilla pysähdyksellä muutamankin kerran ja taas ois samanmoinen reissu parin vkon päästä. Ja hyvin on menny!
 
Mä oon kyllä pitkillä automatkoilla pitänyt taukoa 1,5-2h välein, aina vauva heti syliin otettua oikoo ja notkistaa selkää ja venyttelee. Yleensä on pysähdyksellä vaihdettu nyös vaippa, mutta ainakin vähän kanniskeltu sylissä, että saa läheisyyttä ja tosiaan taukoa siitä kaukalon yhdestä ja samasta asennosta. En tiedä voiko niissä sleepykaukaloissa olla pidempään?
 
Mä oon rakastunut noihin meidän neidin matkarattaisiin :love017
Yoyot haettiin eilen postista ja ne on ihanat. Ei yhtään heppoiset, vaikka on kevyet vaan juuri hyvät ja kätevät. Ja näppärästi menee tosi pieneen tilaan. Ja näyttää vielä tosi hyviltä, otettiin pehmuste ja kuomu pinkkinä ja ihana väri, jopa parempi kuin kuvissa (myös mies tykkäsi). Ja neiti tykkää olla niissä, kylläkin vasta kotona testattu.
Suosittelen :)
 
Tosi kivoilta näyttää noi yoyot. Näppärän oloiset. En tiedä paljonko rattaita tarvittaisiin, siksi en tässä vaiheessa ainakaan näe tarpeelliseksi ostaa matkarattaita erikseen. Meillä Gesslein f3 ja ne on jo tosi kevyet, näppärästi kääntyvät ja pienikokoiset vaunut. Muutetaan nyt viikonloppuna ihan keskustasta noin kolmen kilometrin päähän ja varmasti joskus kaupunkiin tulee mentyä autolla rattaat mukana (huonommalla kelillä ainakin) mutta niin näppärästi nuo kasaa/kokoaa että vaikka vievätkin enemmän tilaa kuin varsinaiset matkarattaat, ei se farmarin takaosassa haittaa yhtään.
 
Minäkään en koe tarpeellisiksi matkarattaita tässä vaiheessa. Rattaat kulkee farmarin peräkontissa, vaikka ois enemmänki tavaraa, mutta sit ku rattaita tarttetaan harvemmin ja matkoilla lähinnä, etenki jos lähtään ulkomaille lentokoneella niin sit voin harkita. Pienten lasten kanssa on vaan kotimaassaki niin paljon nähtävää, että ei vielä hinkua kauemmas, korkeintaan tuon miehen kans kahdestaan. :wink
 
Miten nuo Yoyot kulkee hiekkateillä? Ite aattelin jotain isorenkaisia, siis sitte, jos vuoden kuluttua aion matkarattaat laittaa.
 
Testattiin Yoyot vasta asvaltilla kera koiran ja hyvin kulkee, ihan loistavasti esim yhdellä kädellä. Täytyy testata hiekkatiellä miten kulkevat ja laittaa kokemuksia.
 
Meillä gesslein f6 yhdistelmät :) kans näppärät ja menee pienehköön tilaan autossa (mahtuu koirat ja matkakamat hyvin myös) niin en tiedä tuleeko erikseen ostettua matkarattaita, vielä en oo kaivannut. Ollaan kyllä harkittu juoksurattaita kun paljon lenkkeillään ja liikutaan :) mut saa nähdä. Voihan olla et tulee kuitenkin myytyä nuo yhdistelmät vielä pois ja hankittua jotku pienet kaupunkirattaat juoksurattaiden kaveriksi..
 
Minä en kans Gessleinin omistajana oo kaivannu matkarattaita, mutta myöhemmin yksiosaiset vois olla kätevät reissussa, etenkin jos ottaa ne ulkomaille matkaan.
 
Meidän stokke scootit ollut käytössä nyt tän viikon ja tykkään todella. Renkaat samaa kokoa kuin meidän yhdistelmissäkin, eilen tuli testattua kaivarissa nurmikkorinteillä ja kallioillakin -toimi hyvin :)
 
Anskurai, meneekö ne Brion Smilet kasaan sillee, et istuin on niissä kiinni vai pitääkö irrottaa ensin? Entä pystyykö niitä kasaamaan yksin, jos on lapsi kainalossa?
 
Takaisin
Top